  • 1. Data: 2004-12-14 08:39:08
    Temat: Czy mozna odliczyc VAT od umowy kupna-sprzedazy ?
    Od: "Patryk" <p...@o...mila.edu.pl>

    Witam
    Czy mozna odliczyc w jakis sposob VAT od przedmiotu nabytego na podstawie
    umowy kupna-sprzedazy. Zakladam iz kupuje przedmiot normalnie oblozony
    stawka 22%, tylko ze uzywany. Tak wiec jeszcze raz - mozna na jakiejs
    podstawie odliczyc VAT, czy nie ?

    Patryk

  • 2. Data: 2004-12-14 09:04:58
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresuX.op.pl>

    Patryk wrote:

> [...]
    > normalnie oblozony stawka 22%, tylko ze uzywany. Tak wiec jeszcze raz
    > - mozna na jakiejs podstawie odliczyc VAT, czy nie ?

    Jeśli:

    1. sprzedawca jest płatnikiem VAT
    2. sprzedawca wystawił ci fakturę VAT z wykazanym podatkiem od tego
    przedmiotu.
    3. ty jesteś płątnikem VAT
    4. ..... jeszcze kilka zapisanych w ustawie i dość oczywistych warunków

    to oczywiście można.

  • 3. Data: 2004-12-14 10:08:50
    Od: "Patryk" <p...@o...mila.edu.pl>

    Użytkownik "jureq" <j...@X...to.z.adresuX.op.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > przedmiotu.
    > 3. ty jesteś płątnikem VAT
    > 4. ..... jeszcze kilka zapisanych w ustawie i dość oczywistych warunków

    Czyli jednym slowem przy samej tylko umowie kupna-sprzedazy nie mozna ?

    --
    Patryk

  • 4. Data: 2004-12-14 10:35:58
    Od: du hast mich gefragt <d...@k...pl>

    Dnia 12/14/2004 11:08 AM, Użytkownik Patryk napisał:

    > Czyli jednym slowem przy samej tylko umowie kupna-sprzedazy nie mozna ?

    Mówiąc krótko: albo można albo nie

    --
    gefragt

  • 5. Data: 2004-12-14 11:16:35
    Od: "Patryk" <p...@o...mila.edu.pl>

    Użytkownik "du hast mich gefragt" <d...@k...pl> napisał w
    wiadomości news:cpmg3t$q1b$1@nemesis.news.tpi.pl...

    > Mówiąc krótko: albo można albo nie

    Uszczegolawiam: ja jestem platnikiem VAT-u, osoba od ktorej kupuje nie jest
    platnikiem - pracuje w firmie x (lub np. jest bezrobotnym). Jedyny dowod
    ksiegowy to umowa kupna-sprzedazy. Czy ja moge odliczyc VAT ?

    --
    Patryk

  • 6. Data: 2004-12-14 11:18:33
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Patryk napisał(a):
> [...]
    > platnikiem - pracuje w firmie x (lub np. jest bezrobotnym). Jedyny dowod
    > ksiegowy to umowa kupna-sprzedazy. Czy ja moge odliczyc VAT ?

    Jaki VAT? Na tej umowie kupna - sprzedaży jest naliczony jakis VAT??

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 7. Data: 2004-12-14 15:39:35
    Od: "Patryk" <p...@o...mila.edu.pl>

    > Jaki VAT? Na tej umowie kupna - sprzedaży jest naliczony jakis VAT??
    >
    > Maddy

    Witam
    No wlasnie nie ma VAT-u, tylko kwota. Stad moje pytanie. Czy mozna odliczyc
    VAT, ktorego nie ma na umowie, tylko na takiej podstawie, iz wiem ze kupujac
    ten sam przedmiot w sklepie stawka wynioslaby 22% ?

    Patryk

  • 8. Data: 2004-12-14 19:32:47
    Od: "Magdalena" <m...@n...autograf.pl>

    "Patryk" <p...@o...mila.edu.pl> wrote in message
> [...]
    kupujac
    > ten sam przedmiot w sklepie stawka wynioslaby 22% ?

    no dobra, skoro jeszcze się nie domyślasz, to teraz prosto z mostu:
    NIE MOŻNA ODLICZYĆ VATu z umowy kupna-sprzedaży

    Magdi

  • 9. Data: 2004-12-14 21:21:57
    Od: "auto.ok" <a...@g...pl>

    Czy mozna odliczyc VAT, ktorego nie ma na umowie, tylko na takiej podstawie,
    iz wiem ze kupujac
    > ten sam przedmiot w sklepie stawka wynioslaby 22% ?

    ????????????????????????????????????????

  • 10. Data: 2004-12-14 21:25:48
    Od: Mieczysław <m...@U...pl>

    Tue, 14 Dec 2004 16:39:35 +0100, na pl.soc.prawo.podatki, Patryk
    napisał(a):

> [...]
    > VAT, ktorego nie ma na umowie, tylko na takiej podstawie, iz wiem ze kupujac
    > ten sam przedmiot w sklepie stawka wynioslaby 22% ?

    Zasada odliczenia VAT-u polega na tym, że odlicza się coś co zostało
    naliczone (po spełniewiniu wielu warunków w określonych ustawie).
    Jeżeli w umowie nikt nie naliczył VAT to co chcesz odliczać ?

    --
    Mieczysław
    ----