  • 1. Data: 2004-12-13 21:08:07
    Temat: VAT - jakie sa nastepstwa odliczonego niezaplaconego
    Od: dade <d...@o...pl>

    Okazuje się ze moj kontrahet (usługodawca) nie zaplacil VAT do US, a ja
    za jego uslugi calość odpisalem od podatku VAT.
    Dowiaduje sie ze zaplacil podatek z kilkumiesiecznym opoznieniem wraz z
    odsetkami.
    Jakie są dla mnie tego konsekwencje z US?
    Co moge zrobić z takim nieuczciwym przedsiębiorca? Podać do sądu o
    odszkodowanie ?

  • 2. Data: 2004-12-13 21:11:41
    Od: "Magdalena" <m...@n...autograf.pl>

    "dade" <d...@o...pl> wrote in message
> [...]
    > odsetkami.
    > Jakie są dla mnie tego konsekwencje z US?
    > Co moge zrobić z takim nieuczciwym przedsiębiorca? Podać do sądu o

    nie popadajmy w paranoję. Ważne jest to, czy w deklaracji przyznał się do
    wystawienia Tobie faktury. Jeżeli wykazał w deklaracji fakturę wystawioną
    Tobie, to on płaci odsetki od nieterminowej spłaty, a Tobie nic nie grozi.
    Jeżeli nie wykazał faktury w deklaracji, to możesz mieć kłopot i konieczność
    korekty własnej deklaracji VAT. Oczywiście wtedy wystąpienie na drodze
    cywilnej o odszkodowanie ma sens.

    Magdi

  • 3. Data: 2004-12-13 21:17:08
    Od: dade <d...@o...pl>

    Użytkownik Magdalena napisał:

> [...]
    > korekty własnej deklaracji VAT. Oczywiście wtedy wystąpienie na drodze

    Z tego co wiem to bylem jego jedynym uslugobiorca - w US przedstawil po
    jakims czasie korekty deklaracji (wykazal na nich moje faktury)i
    zaplacil podobno wszystko z odsetkami...

  • 4. Data: 2004-12-14 07:52:14
    Od: du hast mich gefragt <d...@k...pl>

    Dnia 12/13/2004 10:11 PM, Użytkownik Magdalena napisał:
    > Jeżeli nie wykazał faktury w deklaracji, to możesz mieć kłopot i konieczność
    > korekty własnej deklaracji VAT.

    Tego już nie ma.

    --
    gefragt

  • 5. Data: 2004-12-14 21:19:54
    Od: Mieczysław <m...@U...pl>

    Tue, 14 Dec 2004 08:52:14 +0100, na pl.soc.prawo.podatki, du hast mich
    gefragt napisał(a):

    > Tego już nie ma.

    TK uchylił zapis w starej ustawie - a w nowej jest taki sam zapis.
    Czy w tej sytuacji nie jest on obowiązujący ? ( pytanie za 100 pkt ).

    --
    Mieczysław
    ----

  • 6. Data: 2004-12-15 08:05:11
    Od: du hast mich gefragt <d...@k...pl>

    Dnia 12/14/2004 10:19 PM, Użytkownik Mieczysław napisał:

    > TK uchylił zapis w starej ustawie - a w nowej jest taki sam zapis.
    > Czy w tej sytuacji nie jest on obowiązujący ? ( pytanie za 100 pkt ).

    Przede wszystkim "w starym rozporządzeniu".
    Czy możesz podać konkretny art. z nowej ustawy?

    --
    gefragt

  • 7. Data: 2004-12-15 20:06:51
    Od: dade <d...@o...pl>

    Użytkownik du hast mich gefragt napisał:

    > Przede wszystkim "w starym rozporządzeniu".
    > Czy możesz podać konkretny art. z nowej ustawy?

    no wlasnie...prosze napiszcie cos co mnie uspokoi...np konkretny art.