  • 1. Data: 2003-04-24 09:27:12
    Temat: Czy pracodawca moze Koszty Uzysk. Przych. za grudzien2001 uwzglednic w PIT11 za rok 2002?
    Od: "Lukaso" <l...@w...pl_wytnij_koniec>

    Wydaje mi sie ze koszty uzyskania przychodu mozna uwzglednic tylko w
    biezacym roku podatkowym..?

    --
    Szauek
    M-10

  • 2. Data: 2003-04-24 22:40:07
    Od: "kurdebalans" <k...@h...pl>

    Użytkownik "Lukaso" <l...@w...pl_wytnij_koniec> napisał w wiadomości
    > Wydaje mi sie ze koszty uzyskania przychodu mozna uwzglednic tylko w
    > biezacym roku podatkowym..?

    Art. 11.

    1. Przychodami, z zastrzeżeniem art. art. 14-16, art. 17 ust. 1 pkt 6 i 9,
    art. 19 i art. 20 ust. 3, są otrzymane lub postawione do dyspozycji
    podatnika w roku kalendarzowym pieniądze i wartości pieniężne oraz wartość
    otrzymanych świadczeń w naturze i innych nieodpłatnych świadczeń.

    A co wynika z regulaminu wynagradzania?

    Wypłata jest w miesiącu za który ona jest [1], czy w następnym.[2] ?

    Odp.:

    [1]. Tak.

    [2]. Nie.

    [kurdebalans]

  • 3. Data: 2003-04-25 22:27:08
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 25 Apr 2003, kurdebalans wrote:

> [...]
    >+
    >+ Wypłata jest w miesiącu za który ona jest [1], czy w następnym.[2] ?

    Albo ja nie nadążam, albo ty wrzuciłeś do jednego worka 2 rzeczy:
    1. przychody
    2. koszty.

    Do podatku za dany rok liczą się przychody "postawione do dyspozycji",
    ale koszty należne wg okresu pracy (a *nie* wg terminów wypłat).
    Z faktu że wyplata za grudzień jest "w przyszłym roku" nie wynika
    żeby *w niej* nie mogłu być policzone koszty za grudzień !
    I będą się liczyły "za grudzień" (rok przeszły) a nie rok wypłaty.
    Przychody do PIT-11 za rok n+1 (2002), ale koszty do PIT-11
    za rok n (2001) :)

    pozdrowienia, Gotfryd

  • 4. Data: 2003-04-26 20:17:07
    Od: "kurdebalans" <k...@h...pl>

    wiadomości
    -2.portezjan.zabrze.pl..
    .

> [...]
    > I będą się liczyły "za grudzień" (rok przeszły) a nie rok wypłaty.
    > Przychody do PIT-11 za rok n+1 (2002), ale koszty do PIT-11

    Zgodzę się z Tobą jeżeli na to co piszesz znajdziesz odpowiedni paragraf.

  • 5. Data: 2003-04-26 22:40:48
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 26 Apr 2003, kurdebalans wrote:

> [...]
    >+
    >+ Zgodzę się z Tobą jeżeli na to co piszesz znajdziesz odpowiedni paragraf.

    Nie ma problemu, jako że paragraf dotyczący "kosztów z umowy o pracę"
    jest aż jeden do wyboru:
    +++++
    Art. 22.
    2. Koszty uzyskania przychodów
    z tytułu stosunku służbowego, stosunku pracy,
    spółdzielczego stosunku pracy oraz [...] określa się w wysokości
    [...] miesięcznie.
    ----

    KUP jest "z tytułu stosunku", nie z "tytułu przychodu".
    Jak dla mnie czarno na białym :) - chodzi do pracy to ma
    prawo do KUP, nawet jak mu nie zapłacili pensji albo
    pensję wypłacili kiedy indziej.

    pozdrowienia, Gotfryd