eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiCzy pracodawca moze Koszty Uzysk. Przych. za grudzien2001 uwzglednic w PIT11 za rok 2002? › Re: Czy pracodawca moze Koszty Uzysk. Przych. za grudzien2001 uwzglednic w PIT11 za rok 2002?
    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Czy pracodawca moze Koszty Uzysk. Przych. za grudzien2001 uwzglednic w
    PIT11 za rok 2002?
    Date: Sun, 27 Apr 2003 00:40:48 +0200

    On Sat, 26 Apr 2003, kurdebalans wrote:

    >+ Użytkownik "Gotfryd Smolik news" <s...@s...com.pl> napisał[...]
    >+ > On Fri, 25 Apr 2003, kurdebalans wrote:
    >+ >
    >+ > >+ Użytkownik "Lukaso" <l...@w...pl_wytnij_koniec> napisał [...]
    >+ > >+ > Wydaje mi sie ze koszty uzyskania przychodu mozna uwzglednic tylko
    >+ > >+ > w biezacym roku podatkowym..?
    >+ > >+
    >+ > >+ Art. 11.
    >+ > >+
    >+ > >+ 1. Przychodami, z zastrzeżeniem art. art. [...]
    >+ > >+ są otrzymane lub postawione do dyspozycji
> [...]

    Nie ma problemu, jako że paragraf dotyczący "kosztów z umowy o pracę"
    jest aż jeden do wyboru:
    +++++
    Art. 22.
    2. Koszty uzyskania przychodów
    z tytułu stosunku służbowego, stosunku pracy,
    spółdzielczego stosunku pracy oraz [...] określa się w wysokości
    [...] miesięcznie.
    ----

    KUP jest "z tytułu stosunku", nie z "tytułu przychodu".
    Jak dla mnie czarno na białym :) - chodzi do pracy to ma
    prawo do KUP, nawet jak mu nie zapłacili pensji albo
    pensję wypłacili kiedy indziej.

    pozdrowienia, Gotfryd