  • 1. Data: 2005-11-05 11:11:55
    Temat: Czy rachunek za umowę o dzieło stanowi KUP
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>

    w momencie wystawienia, czy w momencie dokonania zapłaty wykonującemu
    dzieło? Mam umowę z rachunkiem z października, ale wg umowy zapłata w
    terminie 30 dni, no i ta nastąpi mniej więcej w połowie listopada no i
    nie wiem teraz kiedy to odliczyć.
    --
    Samotnik

    "Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem że na świecie jest
    tylu idiotów." -- Stanisław Lem

  • 2. Data: 2005-11-05 11:15:32
    Temat: Re: Czy rachunek za umowę o dzieło stanowi KUP
    Od: "Nikiel ;-\)" <n...@p...fm>

    Użytkownik "Samotnik" <s...@W...samotnik.art.pl> napisał w
    wiadomości news:dki41r$6a$1@atlantis.news.tpi.pl...
> [...]
    > dzieło? Mam umowę z rachunkiem z października, ale wg umowy zapłata w
    > terminie 30 dni, no i ta nastąpi mniej więcej w połowie listopada no i

    imo wtedy kiedy nastąpiła wypłata.
    Przynajmniej u nas w firmie tak jest, ale myślę, że to są przepisy dla
    wszystkich takie.

    Pozdrawiam
    {vorgszlpcdufybjtzlytgffdbkskpzy}[kROT11k]

    Nikiel ;-)

    --
    # od niklu # # gg - 4939629 #
    # (A. Einstein) #

  • 3. Data: 2005-11-05 14:16:54
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 5 Nov 2005, Samotnik wrote:

    > w momencie wystawienia, czy w momencie dokonania zapłaty wykonującemu
    > dzieło?

    Ani tak, ani tak ;) :)

    +++
    Art. 23.
    1. Nie uważa się za koszty uzyskania przychodów:
    [...]
    55) niewypłaconych, niedokonanych lub niepostawionych do dyspozycji
    wypłat, œwiadczeń oraz innych należnoœci z tytułów okreœlonych
    w art. 12 ust. 1 i 6, art. 13 pkt 2 i 4-9 oraz w art. 18,
    a także zasiłków pieniężnych z ubezpieczenia społecznego
    wypłacanych przez zakład pracy,
    ---

    Może mieć miejsce taki przypadek że NIE było wypłaty a mimo to
    wynagrodzenie będzie KUP - jeśli "postawione zostało do dyspozycji".
    Czyli leży w kasie i czeka.
    Albo zostało zapłacone.

    > Mam umowę z rachunkiem z października, ale wg umowy zapłata w
    > terminie 30 dni, no i ta nastąpi mniej więcej w połowie listopada

    A to już twoja wola.
    Masz zakaz zapłacenia wcześniej ? ;)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 4. Data: 2005-11-05 14:20:09
    Od: "pit." <petero2@o2_SPAM_.pl>

> [...]
    > dzieło? Mam umowę z rachunkiem z października, ale wg umowy zapłata w
    > terminie 30 dni, no i ta nastąpi mniej więcej w połowie listopada no i

    w KUP mozna dopiero zaliczyc po wyplacie.

  • 5. Data: 2005-11-05 14:46:48
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 5 Nov 2005, pit. wrote:

    > w KUP mozna dopiero zaliczyc po wyplacie.

    ...popatrz na to tak: wykonawca celowo (lub nie) i złośliwie (lub
    nie) uporczywie nie odbiera wypłaty. Nie chce wziąć.
    Powiadasz że ona nie jest KUP ?

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 6. Data: 2005-11-05 18:47:05
    Od: "pit." <petero2@o2_SPAM_.pl>

    > ...popatrz na to tak: wykonawca celowo (lub nie) i złośliwie (lub
    > nie) uporczywie nie odbiera wypłaty. Nie chce wziąć.
> [...]

    dlatego puszczam na konto wyplaty :-)
    ale tak na serio, to nie wyplaconego wynag. z tyt. umowy o dzielo
    tak samo jak wynag. z umowy o prace nie mozna zaliczyc w KUP.

  • 7. Data: 2005-11-10 23:29:32
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 5 Nov 2005, pit. wrote:

    > dlatego puszczam na konto wyplaty :-)

    :)
    Zauważ że wystarczy konto zamknąć.
    W wielu bankach da się taką operacją przeprowadzić w kilka
    minut - wpłata nie dojdzie.

    > ale tak na serio, to nie wyplaconego wynag. z tyt. umowy o dzielo
    > tak samo jak wynag. z umowy o prace nie mozna zaliczyc w KUP.

    Stanowczo protestuję.
    W końcu grupa musi być "dyskusyjna", nie ;) ?
    Ale IMO w sposób oczywisty używasz nierawidłowego słowa: nie
    liczy się wypłata a jej hm... "prawidłowa prawnie możliwość".
    To się nazywa "postawienie do dyspozycji".

    Ustawa oPDoOF w większości aspektów - również w tym - zrównuje
    ze sobą wypłatę i "postawienie do dyspozycji".
    Jak pracownik jest POWIADOMIONY (np. za pomocą regulaminu wypłat)
    że MOŻE wziąć wypłatę i jej NIE CHCE wziąć... to ona JEST KUP.

    Mimo że NIE ZOSTAŁA wypłacona - pytałem tak nie bez kozery :)

    Żeby nie być gołosłownym:
    +++
    Art. 23.
    1. Nie uważa się za koszty uzyskania przychodów:
    55) niewypłaconych, niedokonanych
    lub
    niepostawionych do dyspozycji
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
    ----

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 8. Data: 2005-11-25 09:50:57
    Od: "Magdalena B" <mdrudausuńto@poczta.onet.pl>

> [...]
    > +++
    > Art. 23.
    > 1. Nie uważa się za koszty uzyskania przychodów:

    Masz absolutną rację - wystarczy postawić do dyspozycji by było KUP
    Ustawa jest w tej kwestii bardzo wyraźna

    --
    Pozdrawiam

    To tylko moje prywatne opinie