    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: Czy rachunek za umowę o dzieło stanowi KUP
    Date: Sat, 5 Nov 2005 15:16:54 +0100

    On Sat, 5 Nov 2005, Samotnik wrote:

    > w momencie wystawienia, czy w momencie dokonania zapłaty wykonującemu
    > dzieło?

    Ani tak, ani tak ;) :)

    +++
    Art. 23.
    1. Nie uważa się za koszty uzyskania przychodów:
    [...]
    55) niewypłaconych, niedokonanych lub niepostawionych do dyspozycji
    wypłat, œwiadczeń oraz innych należnoœci z tytułów okreœlonych
    w art. 12 ust. 1 i 6, art. 13 pkt 2 i 4-9 oraz w art. 18,
    a także zasiłków pieniężnych z ubezpieczenia społecznego
    wypłacanych przez zakład pracy,
    ---

    Może mieć miejsce taki przypadek że NIE było wypłaty a mimo to
    wynagrodzenie będzie KUP - jeśli "postawione zostało do dyspozycji".
    Czyli leży w kasie i czeka.
    Albo zostało zapłacone.

    > Mam umowę z rachunkiem z października, ale wg umowy zapłata w
    > terminie 30 dni, no i ta nastąpi mniej więcej w połowie listopada

    A to już twoja wola.
    Masz zakaz zapłacenia wcześniej ? ;)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd