  • 1. Data: 2011-01-12 17:28:28
    Temat: Czy rozpoczynajac DG musze informowac swojego pracodawce?
    Od: "Raf" <m...@g...pl>

    Witam

    Osoba pracujaca na etacie chce sobie dorobic (w branzy innej niz pracodawcy)
    otwierajac DG.

    Czy taka osoba musi informowac swojego pracodawce o takiej sytuacji?
    Chodzi mi tutaj o kwestia podatkowo-zusowe.

    Pozdrawiam
    Rafal

  • 2. Data: 2011-01-12 18:28:37
    Od: "zlotowinfo" <u...@g...pl>

    Użytkownik "Raf" <m...@g...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    >
    > Czy taka osoba musi informowac swojego pracodawce o takiej sytuacji?
    > Chodzi mi tutaj o kwestia podatkowo-zusowe.

    może chcieć wiedzieć,
    ale ty go specjalnie informować nie musisz

  • 3. Data: 2011-01-12 18:40:55
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 12.01.2011 18:28, Raf pisze:
    > Witam
    >
    > Osoba pracujaca na etacie chce sobie dorobic (w branzy innej niz pracodawcy)
    > otwierajac DG.
    >
    > Czy taka osoba musi informowac swojego pracodawce o takiej sytuacji?

    Wszystko zależy od eli...

    eli pracuje np. w US to musi. Możliwe, że również są inne przypadki.

    > Chodzi mi tutaj o kwestia podatkowo-zusowe.

    Należy złożyć stosowny PIT w sprawie nieodliczania kwoty wolnej.

    --
    Przemysław Adam Śmiejek

    Słowo ciałem się stało i zamieszkało wśród nas, i ujrzeliśmy chwałę Jego
    (J 1,14)

  • 4. Data: 2011-01-12 19:12:00
    Od: "Raf" <m...@g...SKASUJ-TO.pl>

    Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl> napisał(a):

    .
    > eli pracuje np. w US to musi. Możliwe, że również są inne przypadki.

    Pracodawca to Sp. z o.o. - wiec nie ma tutaj tematow typu sluzba cywilna itd

    > Należy złożyć stosowny PIT w sprawie nieodliczania kwoty wolnej.

    I to musze koniecznie zrobic? Bo jest to w praktyce roznoznaczne z
    poinformowaniem pracodawcy o rozpoczeciu DG.
    Jesli to ma znaczenie, to DG bedzie w formie ryczalt+VAT.

    Pozdrawiam
    Rafal

  • 5. Data: 2011-01-12 20:13:22
    Od: Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl>

    W dniu 12.01.2011 20:12, Raf pisze:
    > I to musze koniecznie zrobic? Bo jest to w praktyce roznoznaczne z
    > poinformowaniem pracodawcy o rozpoczeciu DG.
    W ogólności to jednak chyba musisz zrezygnować z odliczania kwoty wolnej
    na etacie.

    Swoją szosą, jak nie będziesz robił pod Specjalne Zamówienia Małej
    Grupki Klientów, to i tak to gdzieś wypłynie.

    W sumie to pracodawca se nawet może sprawdzić Twój NIP w bazie REGON.
    Choć pewnie nie sprawdza seryjnie wszystkich, więc przez pewien czas
    pewnie się uda ukrywać.

    > Jesli to ma znaczenie, to DG bedzie w formie ryczalt+VAT.

    No ale będziesz automatem odliczał kwotę wolną z PIT. Nie ważne, że
    ryczałtowy. Więc jak pracodawca ci odliczy, to będzie klops.

    No może jakiś Godfryd powie, że to nie grozi karą albo że cośtam, ale z
    tego co pamiętam dyskusje na tej grupie, to tak trzeba złożyć.

  • 6. Data: 2011-01-12 20:18:15
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2011-01-12, Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl> wrote:

    [...]

    > Należy złożyć stosowny PIT w sprawie nieodliczania kwoty wolnej.

    Ale to chyba tylko przy wyborze skali, a nie np. liniówki?

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 7. Data: 2011-01-12 21:55:53
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (12.01.2011 21:18), Wojciech Bancer wrote:
    > On 2011-01-12, Przemysław Adam Śmiejek <n...@s...pl> wrote:
    >
    > [...]
    >
    > Ale to chyba tylko przy wyborze skali, a nie np. liniówki?

    Chyba tak jest. Tj. przy liniowym chyba nie ma "konfliktu" odliczania
    kwoty wolnej od podatku.

    p. m.

  • 8. Data: 2011-01-12 22:24:58
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 12 Jan 2011, Przemysław Adam Śmiejek wrote:

    > No ale będziesz automatem odliczał kwotę wolną z PIT.

    Ale już napisali - "liniówki" to nie dotyczy.
    A skoro ma etat, to tzw. "kwota wolna" mu nie przepadnie.
    Straci 1% na wyższą stawkę.

    pzdr, Gotfryd

  • 9. Data: 2011-01-13 00:28:24
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    > Ale już napisali - "liniówki" to nie dotyczy.
    > A skoro ma etat, to tzw. "kwota wolna" mu nie przepadnie.
    > Straci 1% na wyższą stawkę.

    A tu ma miec ryczalt, wiec tez nie musi powiadamiac i nie traci 1% (moze
    stracic lub zyskac wiecej )

    Pozdrawiam
    SDD

  • 10. Data: 2011-01-13 17:56:04
    Od: "Rafał Markieiwcz" <m...@g...SKASUJ-TO.pl>

    > Ale już napisali - "liniówki" to nie dotyczy.
    > A skoro ma etat, to tzw. "kwota wolna" mu nie przepadnie.
    > Straci 1% na wyższą stawkę.

    A przy zasadach ogolnych? Musze wtedy informowac pracodawce?

    Ogolnie na chwile obecna ryczalt+VAT mnie interesuje, a zasady ogole+VAT
    jeszcze licze (w sensie co mnie taniej wyjdzie).
    Plusem ryczaltu jest to, ze jest mniej upierdliwy przy ksiegowosci.

    Pozdrawiam
    Rafal