  • 1. Data: 2003-03-25 12:47:35
    Temat: Czy to jest kosztem uzyskania przychodów?
    Od: "j23" <w...@s...com.pl>

    Chce komisyjnie zniszczyc czesc zapasow magazynowych (materialy do
    produkcji), poniewaz sa juz bezuzytecznie - zmiana branzy. Nie jest tez
    mozliwe sprzedanie ich (sa to glownie ulotki, instrukcje, pudelka kartonowe,
    itp.).

    Pytanie za 100 punktow, czy wartosc zniszczonych w ten sposob materialow
    bedzie moim kosztem uzyskania przychodu? Dodam, ze prowadze pelna ksiegowosc
    (sp. z o.o.).

  • 2. Data: 2003-03-25 13:58:56
    Temat: Re: Czy to jest kosztem uzyskania przychodów?
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Tue, 25 Mar 2003 13:47:35 +0100, "j23"
    <w...@s...com.pl> zakodował:

    >Pytanie za 100 punktow, czy wartosc zniszczonych w ten sposob materialow
    >bedzie moim kosztem uzyskania przychodu? Dodam, ze prowadze pelna ksiegowosc
    >(sp. z o.o.).

    A dlaczego państwo (czyli my wszyscy) mamy płacić za Twoje nieudane
    decyzje?

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775

  • 3. Data: 2003-03-25 15:43:25
    Od: "j23" <w...@s...com.pl>

    > Pięknego dnia Tue, 25 Mar 2003 13:47:35 +0100, "j23"
    > <w...@s...com.pl> zakodował:

    > A dlaczego państwo (czyli my wszyscy) mamy płacić za Twoje nieudane
    > decyzje?

    To Państwo (nie pisze wy wszyscy, bo wielu tak jak ja ciezko haruje) zabiera
    mi 70% moich ciezko zarobionych pieniedzy???!!!!! To po pierwsze....

    po drugie to Panstwo za te ukradzione mi pieniadze utrzymuje cala armie
    darmozjadow (do których zapewne i Ty sie zaliczasz)

    po trzecie moje pytanie jest czy ZGODNIE Z PRAWEM moge cos takiego zaliczyc
    jako koszt uzyskania przychodu. Zgodnie z Twoja interpretacja pewnie kosztem
    uzyskania przychodu nie bylby tez samochod, no bo przeciez mozna chodzic na
    piechote, albo jezdzic komunikacja miejska...

    a na koniec jak nie masz nic do powiedzenia, to lepiej sie nie odzywaj...

  • 4. Data: 2003-03-25 15:47:52
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Tue, 25 Mar 2003 16:43:25 +0100, "j23"
    <w...@s...com.pl> zakodował:

    >po drugie to Panstwo za te ukradzione mi pieniadze utrzymuje cala armie
    >darmozjadow (do których zapewne i Ty sie zaliczasz)

    Za inwektywy PLONK

> [...]
    >uzyskania przychodu nie bylby tez samochod, no bo przeciez mozna chodzic na
    >piechote, albo jezdzic komunikacja miejska...

    Czy rozumiesz pojęcie koszt UZYSKANIA przychodu? W jaki sposób
    zniszczenie zapasów przyczynia się do uzyskania przychodu?

    >a na koniec jak nie masz nic do powiedzenia, to lepiej sie nie odzywaj...

    Jak nie znasz się na rachunkowości, to zatrudnij księgowego. Z brakiem
    tak elementarnej wiedzy daleko nie pociągniesz.

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775

  • 5. Data: 2003-03-25 16:05:50
    Od: "j23" <w...@s...com.pl>

    > Pięknego dnia Tue, 25 Mar 2003 16:43:25 +0100, "j23"
    > <w...@s...com.pl> zakodował:

    > Za inwektywy PLONK

    Gdzie Ty tu widzisz inwektywy????

    > Czy rozumiesz pojęcie koszt UZYSKANIA przychodu? W jaki sposób
    > zniszczenie zapasów przyczynia się do uzyskania przychodu?

    Jak najbardziej przyczynia sie do uzyskania przychodu, poniewaz
    przechowywanie tych materialow generuje koszty w firmie, ktore nawiasem
    mowiac sa kosztem uzyskania przychodu. Dam Ci jeszcze prostszy przyklad
    (moze pojmiesz): firma farmaceutyczna inwestuje w opracowanie nowego leku,
    ktory okazuje sie totalnie nieskuteczny - jesli jak to piszesz cytuje
    "dlaczego Panstwo ma placic za nietrafione decyzje", to zgdnij czy
    znalazlaby sie jakakolwiek firma, ktora podjelaby jakiekolwiek badania.

    > Jak nie znasz się na rachunkowości, to zatrudnij księgowego.

    Nie chce zatrudniac ksiegowego, bo wtedy firma bedzie miala wieksze koszty i
    Wy wszyscy (Państwo) zaplaci za moja decyzje. Chcesz mi fundowac
    ksiegowego? - przeciez to za Twoje pieniadze (bo zaplace mniejsze podatki).

    > Z brakiem
    > tak elementarnej wiedzy daleko nie pociągniesz.

    Ja jakos ciagne, choc rzeczywiscie jesli podatki beda rosly w tym tempie, to
    juz nie za dlugo, pomysl ile wtedy stracicie... Chociaz moze to niezla mysl,
    pojde na bezrobocie i bede mogl mowic "Ci cholerni kapitalisci nie chca
    placic podatkow i z czego to biedne Panstwo ma mi wyplacic zasilek".

    Opisalem sie troche, ale moze cos Ci sie uda z tego pojac...

  • 6. Data: 2003-03-25 20:07:57
    Od: "Lora" <l...@i...pl>

    wyjasniam, że są 2 możliwości
    1. jeżeli materiały , które masz na magazynie są zaksięgowane na koncie
    300 - czyli nie są kosztem w momencie zakupu, jedynie Vat jest rozliczny na
    bieżąco, leża sobie na magazynie w kwocie netto i w momencie sprzedaży są
    dopiero kosztem [koszt własny sprzedaży] to likwidacja magazynu jest twoim
    kosztem uz.przych. ponieważ wydałes kiedys pieniądze na zakup tego towaru,
    który teraz należy przeksięgowac w pozostałe koszty operacyjne po kwocie
    netto za jaka zostały nabyte. VAuT w tym przypadku juz nie ma. Musisz miec
    protokół likwidacyjny podający ceny jednostkowe, ilości lub ewent.wagę
    podpisany przez os.upoważnione do likwidacji towaru.

    w 2 przypadku jeżeli zakupiony przez ciebie towar jest od razu wrzucany w
    koszty, to jego likwidacja nie jest kosztem uz.przych. ponieważ jeden
    produkt nie moze być dwukrotnie traktowany jako koszt. wtedy jedynym kosztem
    moze byc sam proces likwidacji np. wystawiona fakura za zniszczenie,
    utylizację itp.

    jesli masz watpliwości i nadal wyjasnienie jest niepełne
    to prosze o kontakt l...@o...pl

    Lora
    #gg 1016627

  • 7. Data: 2003-03-25 22:51:27
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Tue, 25 Mar 2003 21:07:57 +0100, "Lora"
    <l...@i...pl> zakodował:

    >dopiero kosztem [koszt własny sprzedaży] to likwidacja magazynu jest twoim

    Wiódł ślepy kulawego.

    A ustawa o rachunkowości na to.
    Art. 3. [ Definicje ]
    1. [4] Ilekroć w ustawie jest mowa o:
    21) stratach i zyskach nadzwyczajnych - rozumie się przez to skutki
    finansowe zdarzeń powstaj?cych niepowtarzalnie, poza zwykł?
    działalno?ci? jednostki, a w szczególno?ci spowodowanych zdarzeniami
    losowymi, ZANIECHANIEM lub zawieszeniem pewnego rodzaju działalno?ci
    (w tym również istotn? zmian? metod produkcji lub sprzedaż?
    zorganizowanej czę?ci jednostki) oraz postępowaniem układowym lub
    naprawczym,

    Zniszczenie zapasów nie jest kosztem uzyskania przychodu. Rozdając czy
    niszcząc towar, przy którego zakupie odliczono VAT naliczony należy
    również odprowadzić VAT neleżny jak przy jego sprzedaży (inaczej
    pojawiałaby się piękna furtka do wyłudzania VATu z budżetu - wszyscy
    wszystko naokoło niszczyli by "komisyjnie").

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775

  • 8. Data: 2003-03-25 22:52:34
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 25 Mar 2003, j23 wrote:

    >+ Użytkownik "Kaizen" <x...@c...sz> [...]
    >+ > <w...@s...com.pl> zakodował:
    [...]
> [...]
    >+ "dlaczego Panstwo ma placic za nietrafione decyzje", to zgdnij czy
    >+ znalazlaby sie jakakolwiek firma, ktora podjelaby jakiekolwiek badania.

    Otóż zrobiłeś wszystko, żeby wybrać najgorszy możliwy przykład;
    choć co do "zniszczenia magazynu" wcale nie mam pewności co
    i jak potraktować - to do prac badawczych przykład wziąłeś
    z kategorii "kula w płot", IMHO; patrzymy w UoPDoOF:

    +++++++
    Art. 22a:
    2. Amortyzacji podlegają również, z zastrzeżeniem art. 22c, niezależnie od
    przewidywanego okresu używania:
    2) koszty prac rozwojowych zakończonych wynikiem pozytywnym, który może
    być wykorzystany na potrzeby działalności gospodarczej podatnika, jeżeli:

    a) produkt lub technologia wytwarzania są ściśle ustalone, a dotyczące ich
    koszty prac rozwojowych wiarygodnie określone, oraz

    b) techniczna przydatność produktu lub technologii została przez podatnika
    odpowiednio udokumentowana i na tej podstawie podatnik podjął decyzję
    o wytwarzaniu tych produktów lub stosowaniu technologii, oraz

    c) z dokumentacji dotyczącej prac rozwojowych wynika, że koszty prac
    rozwojowych zostaną pokryte spodziewanymi przychodami ze sprzedaży tych
    produktów lub zastosowania technologii,
    Art. 23. 1. Nie uważa się za koszty uzyskania przychodów:

    1) wydatków na:
    6) strat powstałych w wyniku likwidacji nie w pełni umorzonych środków
    trwałych, jeżeli środki te utraciły przydatność gospodarczą na skutek
    zmiany rodzaju działalności,
    35) poniesionych kosztów zaniechanych inwestycji,
    -----

    Nie ma litości: inwestycja w rozwój może być zaliczona w KUP tylko
    o ile da efekty gospodarcze i tylko pod warunkiem że zostanie
    "wyczerpana". Jeśli opracujesz technologię produkcji leku, zaczniesz
    produkcję - po czym ją zakończysz przed zamortyzowaniem, to "reszty"
    kosztów nie da rady odliczyć. Jeśli nie rozpoczniesz produkcji
    - podatku który zapłaciłeś "żeby zarobić na inwestycję" nikt
    ci już nie zwróci. Kosztów na taką inwestycję nie możesz zaliczać
    w KUP...
    Nie tłumacz mi że to głupota, nie ja ustalałem przepisy.
    Opracowanie technologii która posłuży pół roku *u nas* oznacza
    obłożenie podatkiem 40% i tyle (bo jak ktoś ma dochody w mniejszej
    skali to go *na pewno* na *taki* rozwój nie stać :>).

    [...]
> [...]
    >+ juz nie za dlugo, pomysl ile wtedy stracicie... Chociaz moze to niezla mysl,

    Powiem krótko: to nie Kaizen jest właściwym adresatem.
    Prawo obowiązuje mnie, jego i ciebie to samo...
    Pytaj narodu który wybrał "swoją" władzę. Znaczy takich, że:

    >+ pojde na bezrobocie i bede mogl mowic "Ci cholerni kapitalisci nie chca
    >+ placic podatkow i z czego to biedne Panstwo ma mi wyplacic zasilek".

    ...już tak mówią :(

    pzdr, Gotfryd
    (jutro nieosiągalny)

  • 9. Data: 2003-03-25 22:56:49
    Temat: OT: Czy to jest kosztem uzyskania przychodów?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 25 Mar 2003, j23 wrote:

    ...a ja NTG i OT na boczku...

> [...]
    >+ > >po drugie to Panstwo za te ukradzione mi pieniadze utrzymuje cala armie
    >+ > >darmozjadow (do których zapewne i Ty sie zaliczasz)

    Erm... uważasz że zaliczenie w "armię darmozjadów" jest nobilitacją ??
    ;)

    >+ Opisalem sie troche, ale moze cos Ci sie uda z tego pojac...

    Acha. A to nie była sugestia inwektywy pod adresem Kaizena ;)

    Nie irytuj się, to nie Kaizen pisał ustawę :( !
    Szukasz kozła ofiarnego ?? ;)

    pzdr, Gotfryd
    (jutro nieosiągalny)

  • 10. Data: 2003-03-25 23:06:45
    Od: "Karol" <a...@p...antyspam.onet.pl>

> [...]
    > (w tym również istotn? zmian? metod produkcji lub sprzedaż?
    > zorganizowanej czę?ci jednostki) oraz postępowaniem układowym lub

    A dlaczego przy KUP posilkujesz sie UoR ?

    Kupujac po cena rynkowych ?
    Chyba przesadziles.

    Karol