  • 1. Data: 2002-08-20 15:02:31
    Temat: Czyzby zmiana w sposobie wystawiania faktur ?
    Od: "Darek" <d...@w...pl>

    Witam,

    U mojego klienta była kontrola i zakwestionowano (w/g US) błędnie wystawione
    faktury t.j. z datą sprzedaży w formacie miesiąc/rok. Podobno jakaś zmiana
    obowiązuje w tym temacie od 1 lipca.
    Czy coś wam wiadomo w tej kwestii. Proszę o podanie ew. źródeł.

    pozdrawiam,
    Darek

  • 2. Data: 2002-08-20 15:42:54
    Temat: Re: Czyzby zmiana w sposobie wystawiania faktur ?
    Od: "Andrzej Tokarski" <a...@a...com.pl>

    Użytkownik "Darek" <d...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > obowiązuje w tym temacie od 1 lipca.
    > Czy coś wam wiadomo w tej kwestii. Proszę o podanie ew. źródeł.

    Witam,

    Rozporządzenie Ministra Finansów z 22 marca 2002 w sprawie wykonania
    niektórych przepisów ustawy o podatku od towarów i usług oraz o podatku
    akcyzowym, Dziennik Ustaw nr 27 poz. 268

    w par. 35 (omawiającym, co powinna zawierać faktura) punkt 3 otrzymał postać
    "dzień, miesiąc i rok albo miesiąc i rok dokonania sprzedaży oraz datę
    wystawienia i numer kolejny faktury oznaczonej jako "FAKTURA VAT"; podatnik
    może podać na fakturze miesiąc i rok dokonania sprzedaży w przypadku
    sprzedaży towarów o charakterze ciągłym".

    Zdania po średniku nie było we wcześniejszych wersjach.

    Weszło to w życie 26 marca, o 1 lipca nic nie wiem....

    AJT
    *** programy dla firm: http://ajt.com.pl ***

  • 3. Data: 2002-08-20 18:56:39
    Od: "Karol" <a...@a...poczta.onet.pl>

> [...]
    wystawione
    > faktury t.j. z datą sprzedaży w formacie miesiąc/rok.

    Komu zakwestionowano te faktury i z jakimi konsekwencjami?
    U Twojego klienta sa to faktury zakupu (czyli wystawione przez Ciebie)?
    Wpisali w protokół czy tylko czepiaja się "na gębę"?

    Karol

  • 4. Data: 2002-08-21 07:27:56
    Od: "Wiola Pikorska" <p...@p...com.pl>

    Użytkownik "Andrzej Tokarski" <a...@a...com.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    >
    > Zdania po średniku nie było we wcześniejszych wersjach.
    >
    > Weszło to w życie 26 marca, o 1 lipca nic nie wiem....

    Zmiana jest rzeczywiście od 26.03.2002r i wszyscy wystawiają faktury z pełną
    datą sprzedaż dzień miesiąc rok a tylko sprzedaż o charakterze ciągłym
    pozwala na zapis miesiąc i rok .Pozostają kwestją dyskusji jak to jest
    sprzedaż o charkterze ciągłym bo tego już przepis nie precyzyje.
    Jolka

  • 5. Data: 2002-08-21 07:44:31
    Od: "Darek" <d...@w...pl>

    Użytkownik "Karol" <a...@a...poczta.onet.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > U Twojego klienta sa to faktury zakupu (czyli wystawione przez Ciebie)?
    > Wpisali w protokół czy tylko czepiaja się "na gębę"?

    Tego dokładnie nie wiem czy wpisali. Mam już to rozporządzenie. Gdzie
    znaleźć pewną interpretację "sprzedaży o charakterze ciągłym" ??? Bo widzę,
    że o to tutaj chodzi .

    Darek