  • 1. Data: 2002-08-20 14:48:49
    Temat: sprzedaż gruntu
    Od: "darek" <d...@p...onet.pl>

    Witam grupowiczów

    W zeszłym roku kupiłem grunt rolny ok.2 ha . W tym roku chcę go sprzedać i
    czy muszę płacić podatek od transakcji sprzedaży ? a jesli tak to w jakiej
    wysokości ?

  • 2. Data: 2002-08-20 19:02:12
    Temat: Re: sprzedaż gruntu
    Od: "eland" <e...@p...onet.pl>

    > W zeszłym roku kupiłem grunt rolny ok.2 ha . W tym roku chcę go sprzedać
    > czy muszę płacić podatek od transakcji sprzedaży ? a jesli tak to w jakiej
    > wysokości ?

    Art. 21 ust. 1 p.28 UPDOF

    Wolne od podatku dochodowego są: przychody uzyskane z tytułu sprzedaży lub
    części nieruchomości wchodzących w skład gospodarstwa rolnego; zwolnienie
    nie dotyczy przychodu ze sprzedaży gruntów. które w związku z tą sprzedażą
    utraciły charakter rolny lib leśny.

    Jeżeli sprzedawany przez Ciebie grunt spełnia powyższe warunki patrz j.w.

    Pozdrowienia

    Mariusz