  • 1. Data: 2002-08-20 16:52:51
    Temat: Blad w fakturze VAT
    Od: j...@p...onet.pl

    Witam,
    KPiR, VAT, PIT firma jedosobowa.
    Wykonawca usługi wystawił mi fakturę VAT (połowa lipca 2002 r)
    Ja VAT-7 za lipiec złożyłem w w pierwszych dniach sierpnia.
    Teraz on się zorientował że popełnił na tej fakturze błąd (źle wyliczona kwota
    netto od kwoty brutto a tym samym i błednie naliczona kwota 22% vatu) w sumie
    dotyczy to paru złotych.
    Wymiana faktury już nie wchodzi w grę bo sie rozliczyłem, więc jak najlepiej to
    rozwiązać dla dwóch stron ?
    Czy do takich spraw jest też przeznaczona faktura korygująca ? (rozumiem że to
    on powinien to wystawić)
    Ale jak ja powinienem postąpić z VAT-7 (wtedy to juz chyba w rozliczeniu za
    sierpień) czyli co wpisać w rejestr zakupów i w sam VAT-7 ? (jak procedura po
    mojej stronie ?)

    Jarek

  • 2. Data: 2002-08-20 18:54:10
    Temat: Re: Blad w fakturze VAT
    Od: "eland" <e...@p...onet.pl>

> [...]
    za
    > sierpień) czyli co wpisać w rejestr zakupów i w sam VAT-7 ? (jak procedura

    Tak do takich spraw służy faktura korygująca. Masz tam:
    Przed korektą: sprzedawca wpisuje dane z faktury korygowanej
    Po korekcie: sprzedawca wpisuje prawidłowe dane
    Korekta: wpisuje różnicę ( in plus lub in minus) w każdej pozycji (brutto,
    netto, vat w każdej stawce)

    Do ewidencji zakupu wpisujesz wylącznie to co w "korekcie" (także in plus
    bądż in minus)
    w rozliczeniu wyłącznie za miesiąc otrzymania faktury korygującej. Nie
    możesz tego zrobić jak w przypadku pierwotnej faktury za miesiąc następny.
    Pozdrowienia

    Mariusz