  • 1. Data: 2004-03-25 13:02:33
    Temat: DG a prawo jazdy
    Od: agnieszka nowak <n...@e...ii.uj.edu.pl>

    Czy moge odliczyc kosszty nauki na prawo jazdy ??
    Pozdrawiam,
    A.

  • 2. Data: 2004-03-25 13:09:19
    Temat: Re: DG a prawo jazdy
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik agnieszka nowak napisał:

    > Czy moge odliczyc kosszty nauki na prawo jazdy ??

    Tak.
    Nie.
    Być może. (TM)

    Z taką ilościa informacji to do wróżki a nie na grupę o podatkach.

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 3. Data: 2004-03-25 13:53:13
    Od: "TH" <i...@t...com.pl>

    Jeśli osoba fizyczna w PIT 37 nie może odliczyć to dlaczego akurat osoba
    prowadząca DG miałaby mieć takie prawo ?

  • 4. Data: 2004-03-25 14:03:16
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik TH napisał:

    > Jeśli osoba fizyczna w PIT 37 nie może odliczyć to dlaczego akurat osoba
    > prowadząca DG miałaby mieć takie prawo ?

    Hmm... Ten argument jakos do mie nie przemawia.

    Od tego roku nie ma m.in. ulgi na kształcenie. A jednak mając DG mogę
    sobie dokształcanie wrzucic w koszty, o ile tylko moge udowodnic że mi
    to pomoże w prowadzeniu działalności.
    A więc jako ksiegowa moge sobie wrzucac wszystkie kursy, seminaria,
    podyplomówki, egzaminy na wyższe stopnie "wtajemniczenia" w koszty a
    moja kolezanka - ksiegowa na etacie nie może tego odliczyć.

    O przyrządach i pomocach naukowych nie wspominając ;-)

    A w kwestii prawa jazdy - da sie udowodnić że posiadanie prawa jazdy
    jest komuś niezbędne w działalności.
    O ile w odliczeniach mamy katalog zamknięty (ustawa mowi co wolno) o
    tyle w kosztach otwarty (ustawa mowi czego nie wolno, reszta to kwestia
    udowodnienia związku z działalnościa gospodarczą)

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 5. Data: 2004-03-25 14:04:52
    Od: bosz <b...@u...agh.edu.pl>

    TH wrote:

    > Jeśli osoba fizyczna w PIT 37 nie może odliczyć to dlaczego akurat osoba
    > prowadząca DG miałaby mieć takie prawo ?

    z powodu nieistnienia przeciwwskazan...

    Osoba fizyczna moze "odliczyc" to, co wymieniono w ustawie.

    Osoba prowadzaca DG moze wliczyc w koszty to co sluzy usyskaniu
    przychodu Z WYJATKIEM TEGO, co napisano w ustawie.

    Boguslaw