  • 1. Data: 2004-03-25 10:47:35
    Temat: odliczenie ub. zdrowotnego przy DG i etacie
    Od: "kasia i pit" <n...@p...onet.pl>

    Pracuję na umowę o pracę i równocześnie prowadzę DG.
    Z tyt. umowy o pracę mam do odliczenia od podatku ok. 6000 zł ub. zdrowotnego. Z
    DG w 2003 była niestety STRATA, ale zdrowotne przecież płaciłam co miesiąc (w
    sumie ok. 1500 zł).
    Czy mogę to zsumować i wpisać w rubryce do odliczenia całe 7500 zł? Czy ze
    względu na stratę nie mogę odliczyć zdrowotnego zapłaconego w ramach prowadzonej
    DG?

    pozdrowienia
    kasia i pit36

  • 2. Data: 2004-03-25 11:11:34
    Temat: Re: odliczenie ub. zdrowotnego przy DG i etacie
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik kasia i pit napisał:

> [...]
    > względu na stratę nie mogę odliczyć zdrowotnego zapłaconego w ramach prowadzonej

    Zdrowotne możesz odliczyc w calości, o ile tlko zapłaciłaś i na ile
    tylko starczy podatku (ze wszystkich źrodeł) - oczywiście z
    uwzględnieniem ograniczenia do 7,75% podstawy naliczania.

    Pamiętaj za to że straty z działalności nie możesz zsumowac z dochodem z
    umowy o pracę. Strata będzie sobie "wisiec" aż dzialalnośc przyniesie
    zysk który ją pokryje (albo nie pokryje i wtedy po 5 latach przepadnie).

    Maddy

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl