  • 1. Data: 2006-03-30 11:49:42
    Temat: DG i umowa o dzieło
    Od: Akhia <a...@i...com.pl>

    Witam,
    Jeśli prowadzę działalność gospodarczą (KPiR, podmiotowe zwolnienie z
    VAT) a jednocześnie wykonywałabym coś dla klienta w oparciu o umowę o
    dzieło to jak to księgować?
    Tzn. po wykonaniu "dzieła" wystawiam zamawiającemu rachunek - tak więc
    księguję ten rachunek ale o ile się orientuję (a mogę się mylić...) to
    zleceniodawca odprowadza podatek dochodowy od umowy o dzieło i jeśli tak
    by było to w takim razie jak należność za umowę o dzieło uwzględniać np.
    w miesięcznym rozliczeniu z US?
    No chyba, że jeśli wykonawcą umowy o dzieło jest firma to zleceniodawca
    nie odprowadza tego podatku dochodowego tylko zostawia to firmie... -
    nie wiem czy taka opcja w ogóle istnieje.

    Mam nadzieję, że nie popisałam jakiś strasznych głupot i że
    przedstawiłam to wszystko w miarę jasno.

    Z góry dziękuję za wszelkie wyjaśnienia.

  • 2. Data: 2006-03-30 12:44:49
    Temat: Re: DG i umowa o dzieło
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Akhia wrote:

> [...]
    > zleceniodawca nie odprowadza tego podatku dochodowego tylko zostawia
    > to firmie... - nie wiem czy taka opcja w ogóle istnieje.

    Dobrze myślisz
    Wszystko zależy od tego czy do co wykonasz na UoD wchodzi w zakres
    twojej zarejestrowanej DG.

    Jeśli tak, to masz obowiązek rozliczyć go tak jak dowolne inne prace
    wykonane przez twoją firmę. Na rachunku piszesz, że wykonanie dzieła
    wchodzi w DG i podatek zostanie rozliczony w ramach tej DG. Oczywiście
    nie mam mowy o zryczałtowanych kosztach od takiej umowy.

    Jeśli nie wchodzi w zakres twojej DG, to rachunek wystawiasz dokładnie
    tak jak ktoś kto nie prowadzi DG. W tym wypadku zaliczkę podatek
    odprowadzacza zamawiający. Ty go uwzględnisz dopiero na PIT-36 na
    koniec roku.

  • 3. Data: 2006-04-07 14:06:14
    Od: Akhia <a...@i...com.pl>

> [...]
    > wchodzi w DG i podatek zostanie rozliczony w ramach tej DG. Oczywiście
    > nie mam mowy o zryczałtowanych kosztach od takiej umowy.

    A czy w takim wypadku ta umowa może się jeszcze nazywać "umową o dzieło"?