  • 1. Data: 2006-03-30 12:04:24
    Temat: inwestowanie za czlonka rodziny
    Od: Gippo <d...@U...satfilm.net.pl>

    witam
    chcialbym sie dowiedziec jak najlepiej i najtaniej oraz legalnie :)
    rozwiazac nastepujacy problem.

    kuzynki maz chce, abym zajal sie inwestowaniem jego 10.000 zl na rynku
    forex w zamian za polowe zysku.. przykladowo zysk tygodniowy to 10% -
    dla mnie 5%. jak najlepiej i legalnie rozwiazac taka sytuacje ? aby moc
    legalnie zajmowac sie jego pieniedzmi. inwestowanie na xtb.pl .
    - czy konto ma byc na niego czy na mnie ?
    - jesli na mnie to jak z przelaniem tych 10k na moje konto ? bo
    darowizny bez podatku to chyba do 5000 zl
    - jesli umowa na mnie to czy musimy oficjalnie spisac umowe ze bede tym
    zarzadzal ?
    dalej...
    - jak rozwiazac sprawe ze srednio w miesiacu beda przychodzily okolo
    2-3k zl - polowa zysku - pod darowizne tez sie nie podciagnie :)

    jak to rozwiazac zgodnie z prawem, skarbowka itp. ?

    pozdrawiam
    |Gippo gg:2364689 |
    |www.gippo-art.xt.pl|
    ---------------------

  • 2. Data: 2006-03-30 12:08:37
    Temat: Re: inwestowanie za czlonka rodziny
    Od: "gringo77" <g...@b...pl>

    witaj,

    na akcjach sie nie znam ale skoro zarabiasz 5000 to musisz je opodatkowac

    gringo

  • 3. Data: 2006-03-30 12:45:38
    Od: Gippo <d...@U...satfilm.net.pl>

    gringo77 napisał(a):

    > na akcjach sie nie znam ale skoro zarabiasz 5000 to musisz je opodatkowac

    no ok, ale jak formalnie zalatwic samo to abym mial prawo do
    inwestowania jego pieniedzmi na jego lub swoim koncie ( jezeli by mi je
    przelal jako cos w formie darowizny czy czegos takiego )
    jak prawnie i formalnie zrobic to wszystko ?

    pozdrawiam

    |Gippo gg:2364689 |
    |www.gippo-art.xt.pl|
    ---------------------

  • 4. Data: 2006-03-30 12:49:33
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    gringo77 wrote:

    > na akcjach sie nie znam ale skoro zarabiasz 5000 to musisz je
    > opodatkowac

    Forex to nie akcje tylko rynek walutowy.
    Wyobraź sobie, że kupiłeś w kantorze 1000$. Przez rok rządów PiS ich
    kurs wzrósł. Po roku sprzedajesz je więc z zyskiem 20%. Czy potrafisz
    dopasować któryś z istniejących podatków do tej sytuacji? Ja nie.
    Chyba, że prowadzę działalność gospodarczą: wymiana walut.

  • 5. Data: 2006-03-30 13:17:35
    Od: "gringo77" <g...@b...pl>

    witaj,

    od zyskow gieldowych placi sie podatki

    zrob umowe pozyczki od krewnego i zaplac podatek 2% i bedzie OK

    gringo

  • 6. Data: 2006-03-30 14:09:26
    Od: Gippo <d...@U...satfilm.net.pl>

    gringo77 napisał(a):

    > od zyskow gieldowych placi sie podatki
    >
    > zrob umowe pozyczki od krewnego i zaplac podatek 2% i bedzie OK

    hmm... a czy forex - rynek walutowy lub gielda walutowa.. jest rozumiany
    jako gielda o ktorej sa zapisy w podatkach ? bo jezeli nie to bylby raj
    - a ze mieszkamy tylko w pl.. to pewnie nie.. :)
    jak forexy zaliczyc ? gielda czy nie gielda ?
    pozdrawiam

    |Gippo gg:2364689 |
    |www.gippo-art.xt.pl|
    ---------------------

  • 7. Data: 2006-03-31 06:49:38
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    gringo77 wrote:

    > od zyskow gieldowych placi sie podatki

    Zyski z różnic kursów zakupu i sprzedaży walut to nie zyski giełdowe.
    Czy ty wogle czytasz posty na które odpowiadasz.

    > zrob umowe pozyczki od krewnego i zaplac podatek 2% i bedzie OK

    To dobry pomysł. Zwłaszcza dla krewnego. Bo jak nawet poniesiesz na
    forexie stratę, to jemu i tak oddasz z odsetkami.

  • 8. Data: 2006-03-31 06:58:35
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Gippo wrote:

> [...]
    > to bylby raj - a ze mieszkamy tylko w pl.. to pewnie nie.. :)
    > jak forexy zaliczyc ? gielda czy nie gielda ?

    Doradcą podatkowym nie jestem. Na forexie nie gram. Ale w ustawach
    podatkowych nie widzę żadnego pasującego podatku. Według mnie sytuacja
    jest identyczna jak: kupno waluty w kantorze i sprzedaż za pół roku z
    zyskiem.
    Pewne obawy budzą tylko dwie sprawy:
    1. Jeśli na forexie istnieją jakieś instrumenty pochodne (nie wiem czy
    istnieją), to tu może być trudniej ze zwolnieniem.
    2. Ktoś może próbować udowodnić, że inwestowanie na forexie jest
    działalnością gospodarczą. Z samych ustaw podatkowych będzie to raczej
    trudne, ale nie nie wiem, czy w jakichś ustawach bankowo-walutowych
    czegoś nie ma. Prawdopodobnie trzeba szukać w przepisach, które normują
    działalność np. kantorów.