  • 1. Data: 2006-11-09 16:04:02
    Temat: DG- ubezpieczenie zdrowotne?
    Od: a...@g...pl

    Witam!
    Mam prośbę o pomoc w wyjaśnieniu następującej kwestii. Chcę
    rozpocząć działalność, głównie dlatego że zależy mi na
    ubezpieczeniu zdrowotnym - mam mieć operację (dobrowolne nie wchodzi
    w grę, bo musiałabym zapłacić >3 tys. tzw. opłaty dodatkowej,
    zarejestrować się jako osoba bezrobotna też nie mogę, umowa o
    dzieło:-( ). Wybrałam sobie usługi edukacyjne (lekcje dla dzieci,
    ew. korepetycje), chciałabym rozliczać się w formie karty podatkowej

    (nie zależy mi na żadnych odliczeniach, tylko na tym, żeby to było
    w miarę nieskomplikowane i niezbyt drogie). Zaniosłam wniosek do
    gminy i czekam na wpis do rejestru przedsiębiorców. Czy dobrze
    zrozumiałam, że po uzyskaniu nr REGON, zgłoszeniu do ZUS i wpłacie
    składki będę mogła korzystać z państwowej służby zdrowia?

    Zastanawiam się też nad drugą kwestią. W jaki sposób (jeśli w
    ogóle) mam udowodnić, że w danym miesiącu udzieliłam x godzin
    lekcji (bo rozliczając się na kartę kwota podatku jest
    wielokrotnością liczby godzin)? A co jeśli w ogóle ni znajdę
    chętnych w danym miesiącu? Jakie formalności powinnam załatwić w
    urzędzie skarbowym i w jakich terminach?

    A może czegoś nie dopatrzyłam? Bardzo proszę o uwagi.

    P.S. Przepraszam, że tak dużo tych pytań. Może znajdzie się ktoś
    cierpliwy:-)

  • 2. Data: 2006-11-09 16:56:21
    Temat: Re: DG- ubezpieczenie zdrowotne?
    Od: "doktorynka" <nic z tego@bez.adresu.pl>

    Czy dobrze
    zrozumiałam, że po uzyskaniu nr REGON, zgłoszeniu do ZUS i wpłacie
    składki będę mogła korzystać z państwowej służby zdrowia?

    Tak. Z chwilą okazania dowodu wpłaty składki masz prawo do bezpłatnej
    opieki zdrowotnej.
    W ZUS powinni wyrobic Ci specjalna ksiazeczke ubezpieczeniowa, zloz wniosek,
    z fotografia koniecznie.
    Inna sprawa, ze dla NFz moment rozpocecia dzialalnosci to nie jej
    faktyczny, oficjalny pocztek, tylko
    data, gdy zostajesz wpisana do rejestru (np. w urzedzie miejskim). I nie
    jestem pewna, czy wzw. nie trzeba
    placic za miesiac wstecz (gdy sie rejestrowalas). Ja sama tego nie moge
    rozgryzc.

[...]

    Jak z godzinami - powinnas moze wystawiac rachunki za lekcje. Rachunek to
    dowod ksiegowy.
    Jak nie masz chetnych, ha... Bedac na ryczalcie zawsze placisz podatek, tak
    mi sie zdaje.
    US ustala Ci jakas kwote.

    P.S. Przepraszam, że tak dużo tych pytań. Może znajdzie się ktoś
    cierpliwy:-)

    Za co Ty przepraszasz. To urzedasy neuich przepraszaja za to, ze kazdy mowi
    co innego

  • 3. Data: 2006-11-09 17:14:36
    Od: a...@g...pl

    doktorynka napisał(a):

> [...]
    > dowod ksiegowy.
    > Jak nie masz chetnych, ha... Bedac na ryczalcie zawsze placisz podatek, tak

    Właśnie dlatego mam problem:-) W instrukcji do karty podatkowej
    znalazłam, że jeśli wybiorę działalność dotyczącą lekcji na
    godziny, to płacę 3,70 od godziny (w innych rodzajach działalności,
    wymienionych w tabeli:
    http://www.msp.money.pl/d/firma/poradniki/formy_o/ry
    czaltzal3.doc
    rzeczywiśce są stałe kwoty). Chcę robić coś co potrafię, ale i
    coś za co nie będę musiała płacić wysokiego podatku, bo jak
    pisałam, priorytet to ubezpieczenie zdrowotne:)

    Dziękuję bardzo za odpowiedź.
    A.

  • 4. Data: 2006-11-09 21:18:43
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 9 Nov 2006, doktorynka wrote:

> [...]
    > opieki zdrowotnej.
    > W ZUS powinni wyrobic Ci specjalna ksiazeczke ubezpieczeniowa, zloz wniosek,

    Co to jest "książeczka"???
    :O
    ;)

    wKF: AFAIK ciągle w kraju są ze trzy metody dokumentowania ubezpieczenia.
    Na Śląsku (inna rzecz, że jedynie - komuś to się bardzo nie spodobało,
    ówczesnego szefa "kasy" wywalili z posady) jest to zrobione w miarę
    "normalnie": karta chipowa i tyle.
    Idzie się z tym do lekarza... recepcjonista daje na czytnik...
    i czujesz się jak towar w hipermarkecie :)

    pzdr, Gotfryd
    (który zresztą już przemyśliwał, czym by się skończyło jakby razem
    z rzeczoną kartą musiał skorzystać ze "służby" poza Śląskiem)

  • 5. Data: 2006-11-10 09:09:08
    Od: "doktorynka" <nic z tego@bez.adresu.pl>

    Co to jest ksiazeczka? Zapytaj ZUS we Wroclawiu. To tez Slask, tyle ze Dolny
    i chipow u nas nie rozdaja :D

  • 6. Data: 2006-11-10 10:17:41
    Od: t <r...@o...pl>

    Dnia 10-11-2006 o 10:09:08 doktorynka <nic z <t...@b...adresu.pl>>
    napisał(a):

    > Co to jest ksiazeczka? Zapytaj ZUS we Wroclawiu. To tez Slask, tyle ze
    > Dolny
    > i chipow u nas nie rozdaja :D

    Potwierdzam :) Jedyny chip z Wrocławia jaki znam to CHIP :)

  • 7. Data: 2006-11-10 20:07:18
    Temat: Re: [OT] DG- ubezpieczenie zdrowotne?
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    t <r...@o...pl> w

    > Potwierdzam :) Jedyny chip z Wrocławia jaki znam to CHIP :)

    Chyba z kiosku we Wrocławiu, bo VBC juz od jakiegoś czasu w DC rezyduje :/

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 8. Data: 2006-11-10 20:34:26
    Od: t <r...@o...pl>

    Dnia 10-11-2006 o 21:07:18 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>
    napisał(a):

    > t <r...@o...pl> w

    > Chyba z kiosku we Wrocławiu, bo VBC juz od jakiegoś czasu w DC rezyduje
    > :/

    Ano tak, ale był ;)

  • 9. Data: 2006-11-14 17:50:14
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 10 Nov 2006, doktorynka wrote:

    > Co to jest ksiazeczka? Zapytaj ZUS we Wroclawiu. To tez Slask

    Przepraszam Dolny Śląsk :), oczywiście z dziurą na Opole, bo tam
    podobnoż twierdzą że Śląska nie ma ;) (ale też nie mają "chipów
    Sośnierza").

    pzdr, Gotfryd

  • 10. Data: 2006-11-14 20:56:52
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Gotfryd,

    Tuesday, November 14, 2006, 6:50:14 PM, you wrote:

    > Przepraszam Dolny Śląsk :), oczywiście z dziurą na Opole, bo tam
    > podobnoż twierdzą że Śląska nie ma ;) (ale też nie mają "chipów
    > Sośnierza").

    Gotfrydzie, odczep się od Opola. To, że nie dalismy się Wam wchłonąć
    nie musi być powodem drwin ;P

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl