    From: "doktorynka" <nic z tego@bez.adresu.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: DG- ubezpieczenie zdrowotne?
    Date: Thu, 9 Nov 2006 17:56:21 +0100

    Czy dobrze
    zrozumiałam, że po uzyskaniu nr REGON, zgłoszeniu do ZUS i wpłacie
    składki będę mogła korzystać z państwowej służby zdrowia?

    Tak. Z chwilą okazania dowodu wpłaty składki masz prawo do bezpłatnej
    opieki zdrowotnej.
    W ZUS powinni wyrobic Ci specjalna ksiazeczke ubezpieczeniowa, zloz wniosek,
    z fotografia koniecznie.
    Inna sprawa, ze dla NFz moment rozpocecia dzialalnosci to nie jej
    faktyczny, oficjalny pocztek, tylko
    data, gdy zostajesz wpisana do rejestru (np. w urzedzie miejskim). I nie
    jestem pewna, czy wzw. nie trzeba
    placic za miesiac wstecz (gdy sie rejestrowalas). Ja sama tego nie moge
    rozgryzc.

    Zastanawiam się też nad drugą kwestią. W jaki sposób (jeśli w
    ogóle) mam udowodnić, że w danym miesiącu udzieliłam x godzin
    lekcji (bo rozliczając się na kartę kwota podatku jest
    wielokrotnością liczby godzin)? A co jeśli w ogóle ni znajdę
    chętnych w danym miesiącu? Jakie formalności powinnam załatwić w
    urzędzie skarbowym i w jakich terminach?

    Jak z godzinami - powinnas moze wystawiac rachunki za lekcje. Rachunek to
    dowod ksiegowy.
    Jak nie masz chetnych, ha... Bedac na ryczalcie zawsze placisz podatek, tak
    mi sie zdaje.
    US ustala Ci jakas kwote.

    P.S. Przepraszam, że tak dużo tych pytań. Może znajdzie się ktoś
    cierpliwy:-)

    Za co Ty przepraszasz. To urzedasy neuich przepraszaja za to, ze kazdy mowi
    co innego