  • 1. Data: 2004-09-11 15:39:52
    Temat: DG ze sprzedażą za granic
    Od: "Julek" <j...@g...pl>

    Witam!
    Prowadzę DG, sprzedaję towary w Polsce, jestem podmiotowo (<10000Euro)
    zwolniony z VAT. Czy mógłbym, bez tracenia zwolnienia, zacząć sprzedawać:
    1) Do Unii
    2) Poza Unię?

    Czy jeśli bym sprzedawał np. do USA, czy musiałbym coś załatwiać w urzędzie
    celnym, czy musiałbym na paczce umieścić kartkę z zawartością, żeby można
    było naliczyć USA-owe cło, albo coś takiego?

    I pytanko dodatkowe:
    Z ustawy VAT:
    13. Zwolnień, o których mowa w ust. 1 i 9, nie stosuje się do importu
    towarów i usług, wewnątrzwspólnotowego nabycia towarów, dostawy towarów, dla
    której podatnikiem jest ich nabywca, oraz podatników:

    Co to znaczy: "dostawy towarów, dla której podatnikiem jest ich nabywca"?
    Chyba to nie znaczy, że jeśli sprzedaję coś firmie, to staję się VATowcem...

    Pozdrawiam, Juliusz Romanowski

  • 2. Data: 2004-09-13 06:57:40
    Temat: Re: DG ze sprzedażą za granic
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 11 Sep 2004, Julek wrote:
    [...]
> [...]
    >+ Chyba to nie znaczy, że jeśli sprzedaję coś firmie, to staję się VATowcem...

    Ależ nie. Sam piszesz o IMPORCIE.
    Nasz szanowny ustawodawca nie ma możliwości narzucenia tak nowoczesnego
    podatku jak VAT wszystkim krajom świata - w tym "za końcem świata dechami
    zabitym" (czytaj: raczej oceanem :)), czyli np. USA.
    Z kolei "równe traktowanie" wymaga żeby ceny towarów importowanych nie
    były niższe z powodów podatkowych :>, jako "cła wyrównawczego" tego ująć
    nie można (bobyśmy od OECD się nasłuchali :>) - no to... import
    opodatkowuje się takim samym VATem jak towary "wewnątrz kraju".
    Tyle że egzekutorem może tu być Urząd Celny zamiast Skarbowego :) - ale
    nadal jest to podatek VAT.
    I przy imporcie NIE MA zwolnienia z VAT "na zasadach ogólnych": jak
    spróbujesz przywieźć z hAmeryki "nowy towar" to celnik ci doliczy należny
    VAT i już.
    No to chyba nie spodziewasz się że jak coś ściągasz "na firmę" to ktoś
    ci ten "należny VAT" podaruje ?? :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS)

  • 3. Data: 2004-09-13 14:53:45
    Od: "Julek" <j...@g...pl>

    wiadomości
    ezjan.zabrze.pl...
> [...]
    > VAT i już.
    > No to chyba nie spodziewasz się że jak coś ściągasz "na firmę" to ktoś

    Dzięki, tylko że rozpisałeś się na pytanie, którego ja nie zadałem :) Co do
    importu, to wiem, że musiałbym stać się vatowcem (czytałem fragment ustawy
    przed wysłaniem go...). Chodziło mi właśnie o Wewnątrzwsp. dostawę i
    eksport - czy one nie zmuszają mnie do stania się VATowcem.

    Pozdrawiam, Juliusz Romanowski

  • 4. Data: 2004-09-13 20:20:53
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 13 Sep 2004, Julek wrote:
    [...]
    >+ Dzięki, tylko że rozpisałeś się na pytanie, którego ja nie zadałem :)

    Acha :]
    Wybrałem sobie niewłaściwy kawałek cytatu z ustawy jak rozumiem :)
    Chwilowo pas - sam jestem podatnikiem "niezwolnionym", i przez ustawę
    jako tako przebrnąłem pomijając sporą część tekstu "to nie dla mnie" :>

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS)