  • 1. Data: 2004-09-11 13:23:42
    Temat: ciekawe?
    Od: "Atomek" <l...@p...W.Y.T.N.I.J.onet.pl>

    rozliczam sie w VAT kwartalnie. Otrzymałem z US wezwanie do zapłaty
    zaległego podatku VAT za miesiąc lipiec. Trochę się zdziwiłem bo ani nie mam
    zaległości ani rząd wielkości kwoty do zapłaty nijak nie pasował do
    płaconego zwykle podatku ani rzecz jasna ten lipiec. Udałem się więc do US
    aby dowiedzieć się o co chodzi. Okazało się że pewien przedsiębiorca pomylił
    cyfre w swoim nipie, i zaległość przypisali mnie. Nikt nie sprawdził, że nie
    pasuje nazwa podatnika ani adres ani w ogóle nic. Po prostu na ślepo jedynie
    na podstawie nr nip zaksięgowali vat i sprawę przekazali do komornika.
    Komornika oczywiście trudno zastać - więc czekam aż przyjdzie.

    Możnaby wysłać paru ministrom takie deklaracje z ich nipem - niech sobie
    pochodzą po urzędach

    Atomek

  • 2. Data: 2004-09-11 13:45:51
    Temat: Re: ciekawe?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 11 Sep 2004, Atomek wrote:
    [...]
> [...]
    >+ cyfre w swoim nipie, i zaległość przypisali mnie. Nikt nie sprawdził, że nie
    >+ pasuje nazwa podatnika ani adres ani w ogóle nic.

    Ano ciekawe :(

    >+ Po prostu na ślepo jedynie
    >+ na podstawie nr nip zaksięgowali vat i sprawę przekazali do komornika.
    >+ Komornika oczywiście trudno zastać - więc czekam aż przyjdzie.

    Tu jest problem: jeśli komornik ma tytuł egzekucyjny to... ma go
    wykonać. Czytałem opis procesu w którym na końcu sąd użył jakiegoś
    stwierdzenia - które opisujący wyłożył "co po polsku znaczy iż
    sąd przyznał że to on jest sprawcą całego zamieszania" !
    Poszło o to iż poszkodowany (już nie pamiętam czy w roli pozwanego
    czy ukaranego) uniemożliwił komornikowi "ściągnięcie" formalnie
    prawidłowego tytułu egzekucyjnego - mimo iż wystawiony był na
    podstawie błędnych danych ! Poszkodowany to WIEDZIAŁ, TLUMACZYŁ,
    ale komornik nie przyjął do wiadomości - poszedł "siłą" (już nie
    pamiętam czy z policją). Trudno zresztą mu się po częsci (ale
    *po części* !) dziwić - niemniej zadzwonić do sądu *mógł*.
    Poszkodowany *został ukarany* za owo "uniemożliwienie" !
    Za nienależną egzekucję sąd oczywiście odszkodowanie przyznał, ale
    stwierdził że obywatel jest od tego żeby prawomocne postępowania
    respektował :>
    Ostatnio to obywatele polscy otrzymywali prawo "obrony dobytku
    z bronią w ręku" o ile dobrze wiem w Brazyli i dwa wieki temu...

    Krótko mówiąc - jakby na mnie trafiło to starałbym się mieć
    w ręku *co najmniej pisemne* oświadczenie US iż egzekucja jest
    pomyłką - z informacją (na "swoim" oświadczeniu) iż posyłają
    wyjaśnienie do komornika i "podejmą kroki prawne celem
    wyjaśnienia" !!
    W końcu komornika interesuje "wszczęcie egzekucji" - jak już
    zacznie, to mu się prowizja należy, więc NIE LEŻY w jego interesie
    wysłuchiwanie biadoleń "egzekwowanych" że coś jest "nie tak"
    NIM egzekucję zacznie !
    Jest tytuł ?? - jest. To zajmujemy...
    "Złupiony w majestacie prawa" (znaczy: przez pomyłkę) później
    sobie odszkodowanie wywalczy... :[
    Nie twierdzę iż tak MUSI być.
    Tak MOŻE być !

    >+ Możnaby wysłać paru ministrom takie deklaracje z ich nipem - niech sobie
    >+ pochodzą po urzędach

    Brzmi zachęcająco... ;)
    Zdaje się iż dopiero afera z "zameldowaniem bez wiedzy" (któryś
    redaktor zaaplikował któremuś ministrowi, już nie pamietam szczegołów)
    uzmysłowiła temu i owemu (zaś wyrok TK na koniec przesądził) że
    zameldowanie NIE DAJE żadnego prawa "wejścia do lokalu"...
    A chyba nadal takie przekonanie panuje... :(

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS)

  • 3. Data: 2004-09-12 10:08:43
    Od: "Atomek" <l...@p...W.Y.T.N.I.J.onet.pl>

    wiadomości
    ezjan.zabrze.pl...
    > On Sat, 11 Sep 2004, Atomek wrote:
    > [...]
    [..]
> [...]
    > pomyłką - z informacją (na "swoim" oświadczeniu) iż posyłają
    > wyjaśnienie do komornika i "podejmą kroki prawne celem
    [..]
    oczywiście mam stosowną adnotację na upomnieniu, że sprawa jest wyjaśniona.
    Kwota podatku jest niewielka, więc jak przyjdzie komornik, to się trochę
    poprzekomarzam

    Atomek

  • 4. Data: 2004-09-12 12:14:01
    Od: "Fin" <fin@[no_span]autograf.pl>

    Użytkownik "Atomek" <l...@p...W.Y.T.N.I.J.onet.pl> napisał w
    wiadomości news:chuu86$802$1@news.onet.pl...
> [...]
    > Komornika oczywiście trudno zastać - więc czekam aż przyjdzie.
    >
    > Możnaby wysłać paru ministrom takie deklaracje z ich nipem - niech sobie

    Z innych absurdów potwierdzonych przez zdaję sie NSA... Firma pomyliła
    numer konta i wysłała kase za fv na konto spółki będącej w upadłości, w
    pierwszej
    kolejności wierzycielami byli US i ZUS. Pieniądze przepadły (kilkadziesią
    tysięcy złoty),
    w końcu sprawa się skończyła w NSA gdzie sąd oddalił skargę, z tego co
    pamiętam
    głównym argumentem było to iż pieniądze nie są oznaczone co do rodzaju więc
    nie
    ma podstawy aby ich zwrócić...

    Gdzieś miałem kopie tego wyroku jakby kogoś interesowało, sprawa z przed
    paru miesięcy...

    pzdr
    Fin

  • 5. Data: 2004-09-14 07:44:15
    Od: "Lesio5" <l...@w...pl>

> [...]
    pomylił
    > cyfre w swoim nipie, i zaległość przypisali mnie.

    To nie jest takie proste, by pomylenie 1 cyfry w nipie powodowalo, ze nowy
    nip jest 'wazny' i do kogos nalezy.

    --
    Leszek Grelak - Lesio5
    I thought I was someone else, someone good.

  • 6. Data: 2004-09-14 10:45:07
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik Lesio5 napisał:

> [...]
    >

    > To nie jest takie proste, by pomylenie 1 cyfry w nipie powodowalo, ze
    > nowy nip jest 'wazny' i do kogos nalezy.

    Ale jest mozliwe. Fakt że trzeba by miec wyjątkowego pecha, ale jednak.

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 7. Data: 2004-09-14 11:52:35
    Od: "Lesio5" <l...@w...pl>

    > Ale jest mozliwe. Fakt że trzeba by miec wyjątkowego pecha, ale jednak.

    Numery nipów sa odzielone ca 12-16 'pustymi' nipami, poniewaz tak naprawde
    nip ma 9 cyfr a 10 jest cyfrą kontrolna.
    Jesli w dodatku pomylka nastapila na jednym ze srodkowych pól a cyfra
    kontrolna jest ta sama to szansa na taka pomylke byla mniejsza niz 1 do 100.
    Ciekawy przypadek.

  • 8. Data: 2004-09-14 15:20:19
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 14 Sep 2004, Lesio5 wrote:

> [...]
    >+
    >+ To nie jest takie proste, by pomylenie 1 cyfry w nipie powodowalo, ze nowy

    Nie wiem czy nie jest "proste" - przeciez odpowiada osoba podpisana
    a nie "podany umer NIPu". Chodzi mi o to że US bez udziału podatnika
    w postępowaniu (a chyba MA do tego prawo, nie ??) wziął i "przekazał
    do komornika". Na podstawie numeru NIP - a nie podpisu !!

    Wychodzi na to że znając twój NIP (do wzięcia z dowolnej oferty :))
    można ci wywinąć niezły numer: słabszy taki jak Atomkowi się trafił.
    A "mocniejszy" to wykazanie pół miliona zwrotu z VAT... jakby
    ktoś jeszcze podał "lewe" konto bankowe to nim "podany", jego rodzina
    (z psem i rybkami włącznie) wyjdzie z szoku po akcji "grupy bojowej"
    antyterrorystami zwanej - chwila zdąży minąć :>
    Znaczy: mam zastrzeżenia do wszelkich "urzędowych" akcji prowadzonych
    bez sprawdzenia ilu ludzi zawału dostanie lub zbankrutuje :(
    (w tym np. "prewencyjnego zatrzymywania komputerów" na dwa lata, bo
    "na biegłych nie ma a mamy donos że pirat" :] - patrz archiwum
    grupy .prawo).

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS)