  • 1. Data: 2002-07-10 11:02:18
    Temat: DRA, RNA, nie kumam
    Od: "nijou" <n...@g...pl.fuck.spammers.org>

    Czesc,

    Od czerwca prowadze wlasna DG (kaprys pracodawcy), i mam pytanie. W
    archiwum dokopalem sie ze taka jednoosobowa samozatrudniajaca sie firma
    co miesiac wysyla _tylko_ DRA i nie musi RNA.

    oto link do samodzielnego montazu:

    http://groups.google.com/groups?hl=pl&lr=&ie=UTF-8&o
    e=UTF-8&threadm=ac58
    b0%24o1j%241%40news.tpi.pl&rnum=2&prev=/groups%3Fq%3
    Ddra%2Brna%26hl%3Dpl
    %26lr%3D%26ie%3DUTF-8%26oe%3DUTF-8%26as_drrb%3Db%26a
    s_mind%3D12%26as_min
    m%3D5%26as_miny%3D2002%26as_maxd%3D10%26as_maxm%3D7%
    26as_maxy%3D2002%26s
    elm%3Dac58b0%2524o1j%25241%2540news.tpi.pl%26rnum%3D
    2

    Z kolei znajoma ksiegowa, ze sporym doswiadczeniem kazala mi wysylac DRA
    i RNA za czerwiec. Czy ktos mi moze powiedziec co tak naprawde
    powinienem robic i czy jak wyslalem to RNA niepotrzebnie to bede mial
    jakies problemy?

    nijou

  • 2. Data: 2002-07-10 11:14:40
    Temat: Re: DRA, RNA, nie kumam
    Od: "Pulsar" <p...@h...pl>

    Art. 47 ust. 2 ustawy o systemie ubezpieczeń społecznych:

    "Płatnik składek, który opłaca składki wyłącznie za siebie, przysyła jedynie
    deklarację rozliczeniową."

    czyli DRA - jak widać, doświadczenie to nie wszystko....

  • 3. Data: 2002-07-10 11:20:17
    Od: "Wiola Pikorska" <p...@p...com.pl>

    Użytkownik "nijou" <n...@g...pl.fuck.spammers.org> napisał w wiadomości
> [...]
    > i RNA za czerwiec. Czy ktos mi moze powiedziec co tak naprawde
    > powinienem robic i czy jak wyslalem to RNA niepotrzebnie to bede mial

    Zgodnie z ustawą o ubezpeczeniach osoba opłacająca składki wyłącznie za
    siebie przesyła jedynie deklaracje rozliczeniową ( Art.47 punkt.2 ) a więc
    wysyłasz tylko DRA..Co to tego co ci grozi za wysłanie i RNA to nie mam
    pojęcia ZUS .
    Jolka

  • 4. Data: 2002-07-10 14:56:26
    Od: "ktp" <k...@a...net>

    Witam
> [...]
    > wysyłasz tylko DRA..Co to tego co ci grozi za wysłanie i RNA to nie mam

    ja też potwierdzam, że tylko DRA ;-)

    co do konsekwencji wysyłania DRA i RNA...
    spotkałem się z przypadkiem,
    że jednoosobowa firemka składała przez półtora roku DRA i RNA
    (jeszcze z zakreślonym _obowiązkowym_ chorobowym)
    ZUS kazał skorygować wszystko - trzeba było wypełnić
    18 szt DRA, (zajmuje jednak trochę czasu - nawet z płatnikiem...)
    potem wysłuchać biadolenia pani przyjmującej to wszystko, że
    nie ma się dla niej litości, że jak można ją zasypywać taką stertą
    papierów....
    a poza tym ZUS wykorzystał to jako wygodny pretekst do nie przelewania
    pieniędzy na konto w OFE:
    "no... źle było składane... to jak pan sobie wyobraża,
    że mieliśmy przelać te pieniądze???"

    pozdr
    KTP

  • 5. Data: 2002-07-10 15:08:35
    Od: "Pafelek" <e...@p...wp.pl>

> [...]
    > archiwum dokopalem sie ze taka jednoosobowa samozatrudniajaca sie firma
    > co miesiac wysyla _tylko_ DRA i nie musi RNA.

    tak to jest z pracodawcami (sam tak mam Pereł ;)))
    tylko DRA slij do 10-tego, i uwazaj: do drukowanych potrafia sie czepic, ze
    nie uda sie ich zeskanowac, i odsylaja
    a kase wplacaj wczesniej, inaczej przepadnie chorobowe
    pozdro ;)

    --
    Pafelek

  • 6. Data: 2002-07-10 20:00:26
    Od: "nijou" <[spamlock.remove.it]nijou@go2.pl>

    "Pafelek":

    | tak to jest z pracodawcami (sam tak mam Pereł ;)))
    | tylko DRA slij do 10-tego, i uwazaj: do drukowanych potrafia sie
    czepic, ze
    | nie uda sie ich zeskanowac, i odsylaja

    Drukuje spod Platnika i wysylam poleconym...

    | a kase wplacaj wczesniej, inaczej przepadnie chorobowe
    | pozdro ;)

    Heh... przelew 9tego, a polecony... o 23.50 tego samego dnia :-)))

    nijou a nie jakis P**** :-P

  • 7. Data: 2002-07-11 07:24:44
    Od: "Boguslaw Szostak" <b...@u...agh.edu.pl>

    "nijou" <[spamlock.remove.it]nijou@go2.pl> wrote in message
    > "Pafelek":

    > czepic, ze
    >
    > Drukuje spod Platnika i wysylam poleconym...

    > Heh... przelew 9tego, a polecony... o 23.50 tego samego dnia :-)))

    A ja nie place haraczu na chorobowe i mam spokoj.

    jak bede mial zamiar zachorowac, to sie zastanowie.

    Boguslaw

  • 8. Data: 2002-07-11 07:36:23
    Od: "Pulsar" <p...@h...pl>

    > jak bede mial zamiar zachorowac, to sie zastanowie.

    Tak, ale 6 miesięcy wcze

  • 9. Data: 2002-07-11 07:37:27
    Od: "Pulsar" <p...@h...pl>

    ...śniej (Tak, ale 6 miesięcy wcześniej) - przepraszam, ale mi się wysłało
    za szybko...

  • 10. Data: 2002-07-11 07:48:59
    Od: "Boguslaw Szostak" <b...@u...agh.edu.pl>

    "Pulsar" <p...@h...pl> wrote in message news:agjcm4$5uj$1@news.tpi.pl...

    > Tak, ale 6 miesięcy wcze

    OCZYWISCIE.....

    To bardzo rzadkie przypadki, by ktos chorowal tak dlugo,
    by sie oplacilo placic "skladke chorobowa" a nie wiedzial o tym
    6 miesiecy wczesniej.

    To jest z punku widzenia statystyki i rentownosci OCZYWISTE.

    Aby ubezpieczenie bylo oplacalne musza byc spelnione 2 (DWA)
    warunki LACZNIE.
    1. Zdarzeie jest BARDZO rzadkie
    2. Zajscie zdarzenia moze doprowadzic nas do DUZYCH klopotow jesli
    nieniestesmy ubezpienizeni.

    ALBO

    1 Mu wiemy, ze zdarzenie (rzadkie) zajdzie
    2 ubezpieczyciel o tym NIE WIE.

    W przeciwnych wypadkach rynek lub ustawodawca tak ustala skladki,
    by ubezpienienie sienie oplacilo.

    w Pierwszym wariancie ubezpieczeine MOZE korzystne dla obu stron
    dlatego, ze wydarzeine rzadkie dla 1 osoby przestaje byc rzadkie
    dla ubezpieczyciela ktory ubezpiecza 10 000 osob.

    Boguslaw
    Boguslaw