  • 1. Data: 2007-05-20 18:41:21
    Temat: Darowizna
    Od: Kudlaty <n...@n...pl>

    Witam

    mam ciekawa sprawe Moi rodzice posiadaja mieszkanie ktore chca mi dac
    w formie darowizny. Ja natomiast pozniej chce je sprzedac i
    przeznaczyc na budowe domu. Zastanawiam sie czy jest sens isc ta
    sciezka czy lepiej byloby sprzedac mieszkanie przez rodzicow a
    pieniadze przelac mi na konto jako darowizne.
    Jak myslicie?

  • 2. Data: 2007-05-20 20:49:49
    Temat: Re: Darowizna
    Od: "witek" <w...@g...pl.invalid>

    "Kudlaty" <n...@n...pl> wrote in message
> [...]
    > sciezka czy lepiej byloby sprzedac mieszkanie przez rodzicow a
    > pieniadze przelac mi na konto jako darowizne.

    sprzedac przez rodziców i przelac ci pieniadze.
    przelew nalezy zglosic w US w ciagu 30 dni lub sprzadzic notarialna umowa
    darowizny pieniedzy.
    To pierwsze oczywiscie jest znacznie tansze, tylko, ze jak tego nie zrobisz,
    to zaplacisz podatek od darowizny ag starych zasad.

  • 3. Data: 2007-05-21 05:59:46
    Od: Kudlaty <n...@n...pl>

> [...]
    >To pierwsze oczywiscie jest znacznie tansze, tylko, ze jak tego nie zrobisz,
    >to zaplacisz podatek od darowizny ag starych zasad.

    Jezli jest tansze to ok. Czytalem ze po sprzedazy mieszkania moge
    napisac oswiadczenie ze przeznaczam na cele mieszkaniowe cala sume i
    wtedy podatku nie trzeba placic, Czy wten sposob moge to zrealizowac?
    Tak pozatym jestem rowniez ciekaw czy US bedzie pozniej wymagal
    odemnie jakies papiery udowadniajace ze te pieniadze jednak wydalem na
    budowe?

  • 4. Data: 2007-05-21 13:38:10
    Od: "kriss" <k...@p...onet.pl>

> [...]
    > Tak pozatym jestem rowniez ciekaw czy US bedzie pozniej wymagal
    > odemnie jakies papiery udowadniajace ze te pieniadze jednak wydalem na

    Taniej wyjdzie wariant z darowizną gotówki.
    Kwity związane z wydatkami na budowę i tak musisz zbierać na wypadek gdybyś w
    przyszłości chciał sprzedać ten nowy dom . W przypadku ich braku podatek od
    sprzedaży wyniesie 19% od dochodu z tej transakcji .

    Pzdr- K.