  • 1. Data: 2003-03-31 10:05:46
    Temat: Re: Data rozpoczęcia DG a ZUS
    Od: "Sławomir Delegacz" <d...@h...pl>

    Użytkownik "Latet" <N...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:17700-1049409789@81.210.48.102...

    > No i jeszcze - jak juz pewnie wszyscy wiedza (bo ja od dzis :-)
    > to od kwietnia ZUS w ogole nie uznaje czegos takiego jak
    > deklaracja za niepelny miesiac (w przypadku rozpoczynania
    > dzialanosci nie od pierwszego i tak bedzie trzeba placic
    > za caly miesiac).
    >
    > Latet

    Wydaje mi się, że dotyczy to tylko ubezpieczenia zdrowotnego ale głowy nie
    daję.

    Pozdrawiam
    Sławek s...@d...pl

  • 2. Data: 2003-03-31 10:39:17
    Od: "Sławomir Delegacz" <d...@h...pl>

    Dotyczy to oczywiście osób prowadzących działalność gospodarczą.

  • 3. Data: 2003-04-03 07:30:33
    Temat: Data rozpoczęcia DG a ZUS
    Od: "Johnie Walker" <j...@N...gazeta.pl>

    Witam,

    W marcu zarejestrowałem DG i jako datę rozpoczęcia prowadzenia DG
    podałem 10 marca. Taka data widnieje na zaświadczeniu o wpisie do EDG
    oraz na zusowskich ZFA i ZUA.
    W związku z tym miałem zamiar opłacić ZUS za 21 dni marca, ale dowiedziałem
    się, że podobno data rozpoczęcia DG liczy się od wystawienia pierwszej
    faktury, a taką fakturę wystawiłem 27 marca. W takim wypadku mógłbym
    opłacić ZUS tylko za 4 dni marca, co pozwoliłoby mi uniknąć wyrzucenia
    kilku stów w błoto. Czy mogę zapłacić ZUS tylko za te 4 ostatnie dni
    marca? No i jak do terminu rozpoczęcia prowadzenia DG mają się koszty
    - chodzi o to, że pomiędzy 10 a 27 marca dwukrotnie kupowałem benzynę
    i wyrobiłem firmową pieczątkę. :-)

    Regads,
    /J.W.

  • 4. Data: 2003-04-03 09:04:01
    Od: "Latet" <N...@p...onet.pl>

    Mialem nieco podobną sytuacje jak zaczynalem DG
    i w ZUS powiedzili mi jasno i wyraziscie, ze musze im placic
    za wszystkie dni od daty, ktora podalem w ZUA/ZFA.

    A co do daty rozpoczecia - uzaleznionej od faktur...
    Nie wiem jak mowia przepisy, ale wiem, ze jak rejestrowlem
    firme w Urzedzie Skarbowym 20.XI i chcialem podac date 20.XI,
    to kazali mi napisac oswiadczenie, ze przed 20.XI niczego
    "na firmie" nie kupilem, ani nie sprzedalem.

    Pozdrawiam,

    latet

  • 5. Data: 2003-04-03 22:32:05
    Od: hADeSik <h...@h...sru>

    ###----- w odpowiedzi na list od Johnie Walker -----###
> [...]
    > marca? No i jak do terminu rozpoczęcia prowadzenia DG mają się koszty
    > - chodzi o to, że pomiędzy 10 a 27 marca dwukrotnie kupowałem benzynę

    skoro ponisz koszty to prowadzisz działalność...
    zus ma w głębokim poważaniu czy zarabiasz (wystawiasz faktury itp.) czy
    też ponisz straty...

    hADeSik

    podstawy: http://www.zus.4un.pl | http://www.podatki.4un.pl
    http://www.forum.dlaciebie.net - tam często bywam...

  • 6. Data: 2003-04-03 22:42:24
    Od: "Latet" <N...@p...onet.pl>

  • 7. Data: 2003-04-03 23:09:14
    Od: hADeSik <h...@h...sru>

    ###----- w odpowiedzi na list od Latet -----###
> [...]
    > deklaracja za niepelny miesiac (w przypadku rozpoczynania
    > dzialanosci nie od pierwszego i tak bedzie trzeba placic

    a to ciekawe - a na jakiej to podstawie?

  • 8. Data: 2003-04-04 07:13:55
    Od: "Latet" <N...@p...onet.pl>

    > a to ciekawe - a na jakiej to podstawie?

    Taka informacje podala Polska Agencja Prasowa w dniu 2.04.2003.
    Ja to znalazlem tutaj:
    http://www.mp.pl/kurier/show.php?aid=14416
    ale nie podjalem sie trudu sprawdzenia podstawy prawnej,
    jako ze mnie to nie dotyczy.

    Pozdrawiam,

    latet