  • 1. Data: 2007-03-06 18:06:23
    Temat: Deklaracja rozliczeniowa za luty 2007
    Od: "Berti" <b...@z...pl>

    Witam,

    Gdzie w internecie znajde przyklad wypelnionej deklaracji rozliczeniowej ze
    stawkami skladek za luty 2007? (formularz ZUS DRA) dla ulgi 30% ?

    Czy jest jakis darmowy program w ktorym moglbym wypelnic i wydrukowac taki
    formularz?

    Pozdr.

  • 2. Data: 2007-03-06 18:14:23
    Temat: Re: Deklaracja rozliczeniowa za luty 2007
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Berti" <b...@z...pl> napisał w wiadomości

    > Czy jest jakis darmowy program w ktorym moglbym wypelnic i wydrukowac taki
    > formularz?

    Formularz wypelniasz albo recznie - albo wypelniasz i drukujesz inny - wg
    innego wzoru - formularz z Platnika.

    Pozdrawiam
    SDD

  • 3. Data: 2007-03-06 18:34:55
    Od: "Berti" <b...@z...pl>

    > Formularz wypelniasz albo recznie - albo wypelniasz i drukujesz inny - wg
    > innego wzoru - formularz z Platnika.

    Chce wypelnic na komputerze i potem wydrukowac. Znalazlem cos takiego jak
    Druki IPS, probowalem wypelnic wg. styczniowego formularza ktorego kopie
    posiadam. Program prosty ale podczas wypelniania wyswietla mi informacje o
    bledach w obliczeniach pomimo ze formularz ze stycznia mialem dobry, i w
    niektorych miejscach w ogole nie chce przyjac danych jak np. ZUS DRA pozycja
    XI, 01, gdzie wpisac powinienem 05 70 0 0, te 70 w ogole nie chce przyjac, a
    05 od razu jest dla niego bledne :/

  • 4. Data: 2007-03-06 19:23:37
    Od: "Asen" <a...@g...com>

    > Chce wypelnic na komputerze i potem wydrukowac. Znalazlem cos takiego jak
    > Druki IPS, probowalem wypelnic wg. styczniowego formularza ktorego kopie
    > posiadam.

    Deklaracje w formacie PDF są tu:
    http://www.zus.pl/default.asp?p=1&id=1085

    ale o razu zus się uprzejmie informuje, że:
    UWAGA!
    Nie należy wykorzystywać zamieszczonych poniżej formularzy do
    rozliczeń z ZUS. Zamieszczone one zostały w celach informacyjnych.
    Jednostki terenowe ZUS przyjmują tylko wypełnione oryginalne
    formularze lub wydruki z aktualnego programu "Płatnik".

    Dlatego polecam zainstalowanie programu Płatnik, łatwy i przyjemny w
    obsłudze, zwłaszcza tak prostych deklaracji jak dla osoby ( 05 70 0
    0 )
    link: http://www.platnik.info.pl/

  • 5. Data: 2007-03-06 23:17:12
    Od: "Berti" <b...@z...pl>

    obsłudze, zwłaszcza tak prostych deklaracji jak dla osoby ( 05 70 0
    0 )<<

    Niestety aby moc uzywac Platnika musze zdobyc specjalne klucze czy cos w tym
    rodzaju, czyli musze sie wybrac do ZUS'u a skoro juz tam musze sie wybrac to
    recznie wypelnie te formularze na miejscu.

    Nie rozumiem tego, dlaczego przyjmuja tylko druki z Platnika, przeciez to
    bez znaczenia jaki program drukuje zwykla karte papieru z formulkami.
    Powaznie nie przyjma mi jak wydrukuje czyms innym? to jakis nonsens.

    Pozdr.

  • 6. Data: 2007-03-06 23:19:52
    Od: "MarekZ" <m...@w...irc.pl>

    > Nie rozumiem tego, dlaczego przyjmuja tylko druki z Platnika,
    > przeciez to bez znaczenia jaki program drukuje zwykla karte
    > papieru z formulkami. Powaznie nie przyjma mi jak wydrukuje
    > czyms innym? to jakis nonsens.

    Wiesz, tam pracują ludzie na różnym poziomie intelektualnym...
    Chodzi o uproszczenie im pracy... Jakby były różne wydruki mogła
    by istnieć potrzeba ustawiania jakichś parametrów skanowania albo
    skaner by się czasem wysypywał... I byłoby jeszcze gorzej niż
    jest. A tak to czysty automatyzn.

    Drukuj z Płatnika, co ci za różnica. Kluczy potrzebujesz do
    przesyłania plików przez inet, a nie do drukowania jako takiego.

    marekz

  • 7. Data: 2007-03-06 23:32:51
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    Użytkownik "MarekZ" <m...@w...irc.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > uproszczenie im pracy... Jakby były różne wydruki mogła by istnieć
    > potrzeba ustawiania jakichś parametrów skanowania albo skaner by się

    Nie "by" tylko się wysypywał.
    Onegdaj zus próbował skanować takie druki, albo nawet je ręcznie wklepywać.
    Rezultaty były opłakane.
    Stąd zmiana ustawy.

    > I byłoby jeszcze gorzej niż jest. A tak to czysty automatyzn.

    Dokładnie o to idzie.

  • 8. Data: 2007-03-07 07:40:30
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Wed, 07 Mar 2007 00:17:12 +0100, Berti napisał(a):

    > Niestety aby moc uzywac Platnika musze zdobyc specjalne klucze czy cos w tym
    > rodzaju, czyli musze sie wybrac do ZUS'u a skoro juz tam musze sie wybrac to
    > recznie wypelnie te formularze na miejscu.

    Klucze są potrzebne tylko wtedy jeśli chcesz wysyłać deklaracje przez
    internet. Jeśli je drukujesz to nie potrzebujesz kluczy.

  • 9. Data: 2007-03-07 09:17:15
    Od: n...@p...onet.pl

> [...]
    > formularz?
    >
    > Pozdr.
    >
    > A musisz skladać deklarację? Z tego co sie orientuję to przediębiorca
    opłacający składki wyłącznie za siebie nie musi skladać DRA, musi jedynie
    zapłacić w terminie...

  • 10. Data: 2007-03-07 11:27:59
    Od: "Asen" <a...@g...com>

    > opłacający składki wyłącznie za siebie nie musi skladać DRA, musi jedynie
    > zapłacić w terminie...

    To nie do końca prawda, faktycznie może nie składać deklaracji
    indywidualny przedsiębiorca z kodem 05 10 x x , o ile nie ma zmian do
    ostatniego pełnego miesiąca, ale mój ZUS, mój czyli sieradzki - nie
    przyjmuje takiego rozwiązania dla nowych "małych zusowców" z kodem 05
    70 x x - a zatem oni maja składać co miesiąc, miesiąc w miesiąc.