  • 1. Data: 2009-01-05 18:45:09
    Temat: Dowód ubezpieczenia w NFZ dla prowadzących działalność
    Od: Sheen <z...@v...pl>

    Byłem zapisać się do lekarza POZ. Kiedy pokazałem wydruk potwierdzenia
    przelewu z mBanku do ZUS-u Pani w rejestracji nie za bardzo chciała to
    uznać. Musiałem jeszcze pokazać legitymację ubezpieczeniową i
    dowiedziałem się, że pieczątka w niej jest ważna tylko 1 miesiąc!?

    Co jest dowodem ubezpieczenia w NFZ dla osób prowadzących działalność
    gospodarczą?

  • 2. Data: 2009-01-05 19:04:48
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 05-01-2009 o 19:45:09 Sheen <z...@v...pl> napisał(a):

> [...]
    > dowiedziałem się, że pieczątka w niej jest ważna tylko 1 miesiąc!?
    >
    > Co jest dowodem ubezpieczenia w NFZ dla osób prowadzących działalność

    bodajże ZFA/ZUA i/lub właśnie przelew :-)

    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 3. Data: 2009-01-05 19:47:27
    Od: w...@a...pl (Wemif)

    Sheen <z...@v...pl> wrote:
> [...]
    > dowiedziałem się, że pieczątka w niej jest ważna tylko 1 miesiąc!?
    > Co jest dowodem ubezpieczenia w NFZ dla osób prowadzących działalność

    Legitymacja jest ważna bezterminowo! Wraz z nią trzeba okazać ostatnie
    (aktualne) potwierdzenie przelewu do ZUS (zdrowotne). Wydruk z mBanku
    wystarcza. Sprawdzone ostatnio w dwoch szpitalach i przychodni.

    Z legitymacją prowadzącego DG może też zgłosić się żona lub dzieci (jeśli
    są do legitymacji wpisane przez ZUS).

    a.

  • 4. Data: 2009-01-05 20:04:22
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Wemif w <news:gjto4f$ivj$1@jaszczomp.tahoe.pl>:

    > Legitymacja jest ważna bezterminowo!

    Ale jaka legitymacja? Kto ja wystawia?

    > Z legitymacją prowadzącego DG

    Aaaa, prowadzacy DG ja wystawia... ;-)

    Ten przepis o odpowiedzialności urzędnika, co to Palikot go do Sejmu
    właśnie wprowadza, to powinni na takie przypadki rozszerzyć, tylko
    kwotę pomnożyć x10

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 5. Data: 2009-01-05 20:21:33
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    .

    > Ale jaka legitymacja? Kto ja wystawia?

    Zakład Ubezpieczeń Społecznych

    Pozdrawiam
    SDD

  • 6. Data: 2009-01-05 20:41:46
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    SDD w <news:gjtq5k$4a4$1@news3.onet>:

    > Użytkownik "'Tom N'" <n...@i...dyndns.org.invalid> napisał w wiadomości
    .

    > Zakład Ubezpieczeń Społecznych

    No to sie przejdź do ZUS i powiedz, ze prowadzisz DG i chcesz
    legitymację, bo Ci z nosa kapie i za 10 minut masz wjazd do lekarza...

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 7. Data: 2009-01-05 20:55:59
    Od: Wojciech Bancer <p...@p...pl>

    On 2009-01-05, 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid> wrote:

    [...]

    > No to sie przejdź do ZUS i powiedz, ze prowadzisz DG i chcesz
    > legitymację, bo Ci z nosa kapie i za 10 minut masz wjazd do lekarza...

    No ja np. mam legitymację ubezpieczeniową wydaną przez ZUS.
    Składałem wniosek i po ok. 2 tygodniach mi przesłali.
    Przez jakiś czas miałem tam nawet żonę wpisaną (też w ZUSie wpisali po
    wypełnieniu ZCZA), dopóki nie znalazła pracy.

    Mam nieistniejący papierek? :)

    --
    Wojciech Bańcer
    p...@p...pl

  • 8. Data: 2009-01-05 21:15:07
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    'Tom N' wrote:

    > No to sie przejdź do ZUS i powiedz, ze prowadzisz DG i chcesz
    > legitymację, bo Ci z nosa kapie i za 10 minut masz wjazd do lekarza...

    Jak człowiek tak nieprzewidujący może prowadzić DG? :-)
    Legitymację trzeba sobie zabezpieczyć od razu po rozpoczęciu działalności,
    a nie 10 minut przed wjazdem.

  • 9. Data: 2009-01-05 21:15:52
    Od: 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Wojciech Bancer w <news:slrngm3jl6.ute.proteus@pl-test.org>:

    > On 2009-01-05, 'Tom N' <n...@i...dyndns.org.invalid> wrote:

    > [...]

    ^^^^^^^^^^^^

    > No ja np. mam legitymację ubezpieczeniową wydaną przez ZUS.
    > Składałem wniosek i po ok. 2 tygodniach mi przesłali.
    ^^^^^^^^^^^^^^^^^

    Czyli zdychaj ubezpieczony płatniku przez 2 tygodnie, i licz na to, że
    ZUS nie wyda w ostatnim dniu, a poczta z trąbką akurat nie
    zastrajkuje/nie będzie miała pika...

    Owszem, katar minie zanim dostaniesz owa legitymację, gorzej, gdy
    będziesz miał na przykład w ręce kawał szkła, a pierwsze pytanie na
    pogotowiu, to " legitymacja" i nieważne, że krew sie leje na prawo i
    lewo, gość "w oczach" zielony sie robi...

    Na szczęście jakiś przytomny sie znalazł i to "papierkowe towarzystwo"
    za mordę chwycił w ciągu minuty...

    --
    Tomasz Nycz
    [priv-->>X-Email]

  • 10. Data: 2009-01-05 21:22:10
    Od: Rafał Wawrzycki <rwawrzycki@WYWAL_TOwp.pl>

    Dnia 05 sty 2009 w liście [news:gjtkfo$f4m$1@news3.onet] Sheen
    [z...@v...pl] napisał(a):

    > Byłem zapisać się do lekarza POZ. Kiedy pokazałem wydruk
    > potwierdzenia przelewu z mBanku do ZUS-u Pani w rejestracji nie za
    > bardzo chciała to uznać.

    Ponieważ ostatnimi czasy często bywałem u różnych lekarzy, czy to w
    przychodniach państwowych, czy prywatnych (kontrakt z NFZ), czy w
    szpitalu na urazówce, to zawsze wystarczał wydruk właśnie z mBanku za
    misiąc lub dwa.

    Rada: zmień przychodnię...

    --
    Pozdrawiam,