  • 1. Data: 2009-01-05 12:25:31
    Temat: mala firma produkcyjna
    Od: "auto" <a...@o...pl>

    Zalozylem DG zajmujaca sie handlem roznymi urzadzeniami elektronicznymi i
    chcialbym tez produkowac rozne drobne akcesoria do nich. I pytanie mam jak
    prowadzic dokumentacje takiej dzialalnosci tzn. Kupuje np. jakies tam czesci
    elektroniczne kebelki, wtyczki, elementy. Robie z tego powiedzmy kilka
    roznych rzeczy i sprzedaje je wystawiajac FV z nazwa wytworzonej przezemnie
    rzeczy. Czy wystarczy ze w KPIR bede wpisywal zakupy (zakupy od dostawcow
    czesci) i moja sprzedaz gotowego wyrobu czy tez musze tworzyc jakies
    dokumenty wewnetrzne ze z tylu i tylu drobniutkich rzeczy powstal produkt
    ktorego nazwalem XY. i sprzedalem go za X. czy musze prowadzic jakies stany
    magazynowe?

  • 2. Data: 2009-01-05 13:28:12
    Temat: Re: mala firma produkcyjna
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 05-01-2009 o 13:25:31 auto <a...@o...pl> napisał(a):

> [...]
    > ktorego nazwalem XY. i sprzedalem go za X. czy musze prowadzic jakies stany

    Nie musisz, nie masz takiego obowiązku.
    Natomiast możesz dla własnej wygody możesz, żeby np. podczas remanentu nie oci****.

    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 3. Data: 2009-01-05 14:23:25
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 5 Jan 2009, auto wrote:

    > Zalozylem DG zajmujaca sie handlem roznymi urzadzeniami elektronicznymi
    > i chcialbym tez produkowac rozne drobne akcesoria do nich.
    [...]
    > Czy wystarczy ze w KPIR bede wpisywal zakupy (zakupy od dostawcow
    > czesci) i moja sprzedaz gotowego wyrobu

    Formalnie nie ma więcej obowiązków.

    > czy tez musze tworzyc jakies
    > dokumenty wewnetrzne ze z tylu i tylu drobniutkich rzeczy powstal produkt
    > ktorego nazwalem XY.

    ISO 9001 wdrazasz? ;)
    IMVHO nie należy przesadzać w żadną stronę.
    W razie potrzeby trzeba umieć *mniej więcej* się wytłumaczyć ze zużycia
    (i to w obie strony, dla US pewnie ciekawszym przypadkiem są producenci
    którzy z zakupu za 5000 zł robią 100 jednostkowych rzeczy sprzedawanych
    po 51zł i jeszcze twierdzą że im się opłaca ;))

    Dla jakiś istotniejszych części o wiekszej wartości może być sens
    zrobienia sobie notatek - żeby w razie czego umieć za 5 lat *samemu*
    sobie przypomnieć co to było i o co chodzi :)
    Jak Ci sie wydaje że "będziesz pamiętał", to obstawiam że masz rację.
    Znaczy że Ci się wydaje ;)

    > czy musze prowadzic jakies stany magazynowe?

    Przecież podstawą uproszczenia KPiR jest brak obowiązku prowadzenia
    "bieżącego magazynu" :)
    Remanent raz do roku, ew. jak się samemu chce (po powiadomieniu US)
    oraz na żądanie US.
    Jak sądzę to ostatnie (żądanie US) przydarza się głównie takim co
    wyżej pisałem :) (że z "papierów" wynika iż charytatywnie robią
    i siakoś podatek nie wychodzi).

    pzdr, Gotfryd