  • 1. Data: 2002-11-22 21:45:06
    Temat: Druga dzialalnosc gospodarcza??
    Od: "Tomasz Kaczmarek" <t...@g...pl>

    Czy ktos, kto prowadzi juz jednoosobowa dzialalnosc gospodarcza, moze
    otworzyc druga z innym NIP'em , nawa itd?

    Jesli nie to co mozna zrobic w takiej sytuacji ?? - spolka?? a jesli nie
    chce wspolnikow?

    pzdr
    tkaczmar

  • 2. Data: 2002-11-22 23:30:26
    Temat: Re: Druga dzialalnosc gospodarcza??
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    Dnia pewnego pięknego (Fri, 22 Nov 2002 22:45:06 +0100), "Tomasz
    Kaczmarek" <t...@g...pl> był(a) napisał(a):

    >Czy ktos, kto prowadzi juz jednoosobowa dzialalnosc gospodarcza, moze
    >otworzyc druga z innym NIP'em , nawa itd?

    Tak, ale jako SC lub inne formy spółek itp. Jednoosobowej już nie.

    >Jesli nie to co mozna zrobic w takiej sytuacji ?? - spolka?? a jesli nie
    >chce wspolnikow?

    To ma pecha :-)
    Możesz zawsze wziąć wspólnika o 1% udziałach. Ale problem z ZUSem
    niesteyty występuje :-(

    (ZTJ: Przemysław Adam Śmiejek)

    ,,Zerwanie plomb grozi utratą gwarancji'' (c) gwarancja
    ,,A juz forma grozby w warunkach gwarancji, to ewenement'' (c) Expert

  • 3. Data: 2002-11-23 15:38:12
    Od: "oltom" <o...@p...onet.pl>

    > To ma pecha :-)
    > Możesz zawsze wziąć wspólnika o 1% udziałach. Ale problem z ZUSem
    > niesteyty występuje :-(

    Występuje problem nie tylko z ZUS-em ... W spółce cywilnej i jawnej każdy ze
    wspólników ma takie samo prawo do podejmowania dezycji, dotyczących spółki -
    obowiązuje zasada jednomyślności. Sposób podziału zysku lub strat nie ma na
    to wpływu. Tak więc wspólnik, któremu przysługuje 99-procentowy udział w
    zyskach i stratach spółki nie może "przegłosować" tego z jednym procentem i
    tamten może mu skutecznie zablokować możliwość jakiegokolwiek działania, na
    przykład poprzez złożenie w banku zastrzeżenia, że nie wyraża zgody na
    realizację z konta spółki przelewów bez jego podpisu ...

    Tomek

  • 4. Data: 2002-11-23 21:40:26
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    Dnia pewnego pięknego (Sat, 23 Nov 2002 16:38:12 +0100), "oltom"
    <o...@p...onet.pl> był(a) napisał(a):

> [...]
    >przykład poprzez złożenie w banku zastrzeżenia, że nie wyraża zgody na
    >realizację z konta spółki przelewów bez jego podpisu ...

    Owszem, ale nie to miałem na myśli z tym 1%. Może np. wziąć ojca. A 1%
    po to, żeby np. ojcu nie generować zysków/// Generalnie w SC odpowiada
    sie też majątkiem, więc działa to i w drugą stronę -- ten 1% współnik
    i tak może być ciągany za grzechy tego 99%. Więc SC polecam zawierać
    jednak z zaufanymi ludźmi...

  • 5. Data: 2002-11-23 21:44:54
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Sat, 23 Nov 2002, Tristan Alder wrote:

> [...]
    >+
    >+ Tak, ale jako SC lub inne formy spółek itp. Jednoosobowej już nie.

    wKF: co miało znaczyć "jednoosobowej" ?
    A pytanie szczegółowe: czy da się mieć DG OF i jednocześnie
    być jedynym udziałowcem spółki z o.o. (tj. spółki jednoosobowej) ?
    I czy są przeciwwskazania żeby być jedynym akcjonariuszem
    S.A. ? ;) (no tak, szczegół: trzeba mieć pół miliona na kapitał
    zakładowy :>, ale my nie wiemy czy pytający ma !!)

    Pozdrowienia, Gotfryd