  • 1. Data: 2002-11-22 19:34:24
    Temat: Ujawnienie srodka trwałego
    Od: ".:: Wojtek ::." <b...@p...onet.pl>

    Jakie sa konsekwencje ujawnienia środka trwałego na skutek inwentaryzacji?
    Czy płaci się jakiś podatek od ujawnionych st? Jak powinien wyglądać zapis
    na kontach księgowych?

  • 2. Data: 2002-11-27 21:42:49
    Temat: Re: Ujawnienie srodka trwałego
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Fri, 22 Nov 2002, .:: Wojtek ::. wrote:

    >+ Jakie sa konsekwencje ujawnienia środka trwałego na skutek inwentaryzacji?

    Widzę że brak chętnych do komentowania... Mógłbyś spróbować
    odszukać googlem "nieujawnione środki trwałe" ? Chodziło
    o inny efekt :) (mianowicie: czy wolno wykorzystywać
    własne [osobiste] składniki w DG) - i podpierałem się
    jakimś wyrokiem (SN ?).

    >+ Czy płaci się jakiś podatek od ujawnionych st?

    Brak powodu: ŚT kupuje się z pieniędzy już opodatkowanych
    i amortyzuje później. Kwestią sporną może być tylko to,
    czy mogą podlegać amortyzacji.
    Nie wiem jak w PK, przy KPiR nie widzę powodu aby uznać
    że właśnie dopiero co zostały przekazane do użytkowania :)

    >+ Jak powinien wyglądać zapis
    >+ na kontach księgowych?

    Hm... to ja za "cienki" jestem :), łapaj księgowych
    lub doradców !

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 3. Data: 2002-11-27 23:39:12
    Od: walfal <w...@p...neostrada.pl>

    Użytkownik Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne napisał:

> [...]
    > że właśnie dopiero co zostały przekazane do użytkowania :)
    > Hm... to ja za "cienki" jestem :), łapaj księgowych

    Sprawa opiera się na szczegółowym wyjaśnieniu przyczyny uprzedniego
    "ukrycia" środka trawałego. Możliwe jest kilka przypadków np.:
    - ujęto zakup w koszty i nie wprowadzono do ewidencji śr.trwałych
    - środek otrzymany nieodpłatnie
    - była sprzedaż lecz kontrachent nie odebrał środka trwałego
    - wytworzono środek trwały we własnym zakresie
    to tylko jedne z możliwości.
    Generalnie w najpopularniejszych przypadkach występuje przychód
    do opodatkowania lub zmiejszenie kosztów działalności.
    Czyli płaci się podatek.
    WitoldG.

  • 4. Data: 2002-11-28 00:02:57
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Thu, 28 Nov 2002, walfal wrote:

> [...]
    >+ > On Fri, 22 Nov 2002, .:: Wojtek ::. wrote:
    >+ > >+ Jakie sa konsekwencje ujawnienia środka trwałego na skutek
    [...]
> [...]
    >+ - była sprzedaż lecz kontrachent nie odebrał środka trwałego
    >+ - wytworzono środek trwały we własnym zakresie

    Ale to są wszystko kombinacje "nieujawnienia" z inną
    operacją :) *Samo* nieujawnienie problemem (IMHO) nie
    jest. Czekamy na autora pytania...

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 5. Data: 2002-12-01 11:18:49
    Od: ".:: Wojtek ::." <b...@p...onet.pl>

    napisał w wiadomości
    anpol.com.pl...

    > [...]
    >
    > Ale to są wszystko kombinacje "nieujawnienia" z inną
    > operacją :) *Samo* nieujawnienie problemem (IMHO) nie
    > jest. Czekamy na autora pytania...

    Ta sprawa ujawnienia nie jest taka prosta :). Chodzi o to, że kiedyś
    zakupiliśmy całą halę od firmy i ta firma nie uwzględniła tych środków w
    protokole przekazania, a nam to było na ręke. Cały czas użytkowaliśmy te
    środki i teraz przy inwentaryzacji nalezało by je ujawnić?
    Chciałbym wiedzieć jakie konsekwencje nas czekają z tego tytułu.:)

  • 6. Data: 2002-12-02 07:48:54
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Sun, 1 Dec 2002, .:: Wojtek ::. wrote:

    >+ Użytkownik "Gotfryd Smolik [...]
    [...i jeszcze walfal, ja i Wojtek...]
> [...]
    >+ protokole przekazania, a nam to było na ręke. Cały czas użytkowaliśmy te
    >+ środki i teraz przy inwentaryzacji nalezało by je ujawnić?

    Ale jak wyzej widzisz - jest pytanie co *jeszcze* oprócz
    zakupu zrobiliście z ową halą. Bynajmniej nie podejmuję się
    odpowiedzieć, ale jak na mój gust widać że brakuje informacji:
    - VAT - nie było/był; był to został/nie został odliczony
    - protokół protokołem, ale za co zapłaciliście ???
    -...a za co nie...

    >+ Chciałbym wiedzieć jakie konsekwencje nas czekają z tego tytułu.:)

    Oj, jeśli kupiliście halę a do tego otrzymaliście darowznę
    ze sprzętem w hali to nie wiem :] (czy dobrze odczytuję
    to co napisałeś ?)

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 7. Data: 2002-12-03 18:44:57
    Od: ".:: Wojtek ::." <b...@p...onet.pl>

    napisał w wiadomości
    tanpol.com.pl...

> [...]
    >
    > Oj, jeśli kupiliście halę a do tego otrzymaliście darowznę
    > ze sprzętem w hali to nie wiem :] (czy dobrze odczytuję

    Vat-u nie było. Była tylko wycena majatku tej firmy przez rzeczoznawce:) i
    na tej podstawie nam sprzedali, więc chyba nie można tu mówić o darowiźnie.
    Przecież zapłaciliśmy za całość, a jeżeli oni nie uwzględnili wszystkich ś.
    trwałych w swoim protokole to chyba ich strata. Tylko kto może się do tego
    doczepić? W końcu użytkowaliśmy te środki trwałe i osiągaliśmy jakiś tam
    przychód, a nie mieliśmy kosztów z tego powodu. To chyba nie jest tak źle?
    Strasznie to poplątane!

  • 8. Data: 2002-12-03 23:30:23
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl>

    On Tue, 3 Dec 2002, .:: Wojtek ::. wrote:
    [...]
> [...]
    >+ przychód, a nie mieliśmy kosztów z tego powodu. To chyba nie jest tak źle?

    A *hali* nie amortyzowaliście ?? Jako *całości*, tj. na całą
    kwotę zakupu ?

    Jeśli tak - to co najwyżej *część* majątku (maszyny) amortyzowaliście
    ze złą stawką. Jak na mój gust - to budynki miewają dłuższe okresy
    amortyzacji niz maszyny, jest szansa że państwo szkód nie poniosło
    (choć mogliście współczynniki zaniżyć bardziej niż ustawa przewiduje...)

    >+ Strasznie to poplątane!

    Ano ! :)

    Pozdrowienia, Gotfryd

  • 9. Data: 2002-12-04 16:55:02
    Od: walfal <w...@x...wp.pl>

    Dnia 03-12-2002 19:44, Użytkownik .:: Wojtek ::. napisał:
> [...]
    > Przecież zapłaciliśmy za całość, a jeżeli oni nie uwzględnili wszystkich ś.
    > trwałych w swoim protokole to chyba ich strata.
    Wyglada to tylko na brak formalny w protokole przekazania.
    Najsensowniej byłoby zrobić aneks do prot.przekazania. Gdyby jednak brak
    wyszczególnienia hali powodował trudności w wykazaniu, że jesteście
    jej właścicielami to sprawa się komplikuje - ale to już nie na moją głowę.
    > Tylko kto może się do tego
    > doczepić? W końcu użytkowaliśmy te środki trwałe i osiągaliśmy jakiś tam
    > przychód, a nie mieliśmy kosztów z tego powodu.
    Koszty to mieliście bo przecież zapłaciliście za ten majątek (w skład
    którego wchodziła również hala). Pytanie tylko czy prawidłowe?
    Jak zostały rozpisane poniesione wydatki? Czy ogół zapłaconej kwoty
    został "rozpisany" na inne zakupione łącznie z halą środki trwałe -
    następnie amortyzowane? Czy też część ceny zakupu trafiła w koszty za
    pośrednictwem innych kont?
    Po ustaleniu powyższego należałoby sporządzić poprawne rozliczenie
    poniesinych kosztów (z uwzględnieniem hali), rodzajów środków trwałych i
    ich odpisów amortyzacyjnych. Takie rozliczenie mogłoby być podstawą do
    dokonania korekt kosztów w minionych okresach.
    To chyba nie jest tak źle?
    Chyba jednak nie na tym polega ocena poprawności ewidencji kosztów.
    > Strasznie to poplątane!
    Ale da się wyprostować. Pozdrawiam WitoldG.