  • 11. Data: 2009-04-12 06:03:01
    Temat: Re: Działalność gospodarcza, ZUS i podatki
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z sobota 11 kwiecień 2009 19:08
    (autor witek
    publikowane na pl.soc.prawo.podatki,
    wasz znak: <grqiq3$6l4$1@inews.gazeta.pl>):

    > Więc haracz wyższy, bo będzie częściej dupę zawracał i grę w
    > właśnie odwrotnie.
    > Najdroższe dla systemu ubezpieczeń są osoby potencjalnie długo zdrowe.
    > Długo żyją, a na starość wymagają długotrwałej kosztownej opieki.

    Albo niekoniecznie. Mój dziadek ma 85 i owszem, ze 3 razy ostatnio był u
    lekarzy. A ja mam połowę tego co on, a niestety ciągle gdzieś muszę pukać.
    Ale on pracował bezstresowo, za PRL. Miał dom, auto, dobre zarobki,
    przeszedł na emeryturę w wieku 65 i dalej sobie bezstresowo żyje. A ja
    muszę walczyć na kilku etatach, bez pewności jutra.... No i organizm się
    odzywa.

    > Te chore koszyuja najtaniej bo nie zdążą kasy wydać a już ich nie ma

    No chyba że właśnie chore i chore i chore i ciągle coś.

    --
    Tristan

  • 12. Data: 2009-04-13 21:20:03
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 12 Apr 2009, Tristan wrote:

    > (autor witek
    >
    > Albo niekoniecznie. Mój dziadek ma 85 i owszem, ze 3 razy ostatnio był u
    > lekarzy. A ja mam połowę tego co on, a niestety ciągle gdzieś muszę pukać.

    Zgubiłem się - chodzi o ubezpieczenie społeczne czy zdrowotne?
    (społeczne to *też* "ubezpieczenie"!)

    pzdr, Gotfryd

  • 13. Data: 2009-04-13 22:17:53
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z poniedziałek 13 kwiecień 2009 23:20
    (autor Gotfryd Smolik news
    publikowane na pl.soc.prawo.podatki,
    wasz znak: <Pine.WNT.4.64.0904122353400.3856@quad>):

    > Zgubiłem się - chodzi o ubezpieczenie społeczne czy zdrowotne?

    Zdrowotne. Przecie społeczne płaci tylko raz. Natomiast NFZ od każdej
    pierdółki....

    Swoją szosą, nadal się płaci od każdej SC? I w sumie jak ktoś jest w kilku
    SC to może zapłacić spoooooooooro? Czy to się zmieniło?

    --
    Tristan

  • 14. Data: 2009-04-13 23:23:07
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 14 Apr 2009, Tristan wrote:

> [...]
    >
    > Swoją szosą, nadal się płaci od każdej SC? I w sumie jak ktoś jest w kilku
    > SC to może zapłacić spoooooooooro? Czy to się zmieniło?

    Uwaga, piszę "z głowy czyli z niczego".
    Ale klasyfikacja podstaw płacenia obejmowała AFAIK *formę* uzyskiwania
    przychodu, czyli od 1-osobowej DG, od SC, od spj, od 1-osobowej spzoo...
    I od każdej *formy* się płaciło (a nie od każdej DG/spółki w danej
    formie).
    Jak jest inaczej to proszę o sprostowanie.

    pzdr, Gotfryd

  • 15. Data: 2009-04-14 08:16:28
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Sat, 11 Apr 2009 17:22:04 +0200, Tristan napisał(a):

    > NFZ tak, 224,24zł miesięcznie.

    Z tego 193,10 zł miesięcznie odliczy od podatku.

  • 16. Data: 2009-04-14 08:44:16
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 14 Apr 2009, jureq wrote:

    > Z tego 193,10 zł miesięcznie odliczy od podatku.

    ...ale pozostałe 31,14 zł jest z już opodatkowanych pieniedzy,
    więc na klientach trzeba zarobić na ten cel najmniej
    37,98 zł, przy liniowym 38,44 a przy skali za progiem
    jeszcze więcej - do tego ściągając następne 49,33 zł
    z groszami na VAT od konsumentów (niezależnie czy to
    właśni klienci czy pośredni).
    To tak aby za optmistycznie nie było :)

    pzdr, Gotfryd

  • 17. Data: 2009-04-14 17:24:39
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z wtorek 14 kwiecień 2009 10:16
    (autor jureq
    publikowane na pl.soc.prawo.podatki,
    wasz znak: <gs1gos$8f8$1@news.onet.pl>):

    > Z tego 193,10 zł miesięcznie odliczy od podatku.

    O ile wejdzie na taki wysoki podatek. Biorąc pod uwagę, że to działalność
    dorywcza, to może nie zarabiać 2kzł miesięcznie z samej DG. Dobrze liczę?

    --
    Tristan

  • 18. Data: 2009-04-14 17:42:17
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    > O ile wejdzie na taki wysoki podatek. Biorąc pod uwagę, że to działalność
    > dorywcza, to może nie zarabiać 2kzł miesięcznie z samej DG. Dobrze liczę?

    Niby tak, ale te 193,10 moze tez odliczac od podatku placonego ze stosunku
    pracy.

    Pozdrawiam
    SDD

  • 19. Data: 2009-04-14 17:44:25
    Od: Tristan <n...@s...pl>

    W odpowiedzi na pismo z wtorek 14 kwiecień 2009 19:42
    (autor SDD
    publikowane na pl.soc.prawo.podatki,
    wasz znak: <gs2i00$sc9$1@news.onet.pl>):

    > Niby tak, ale te 193,10 moze tez odliczac od podatku placonego ze stosunku
    > pracy.

    A to nie wiedziałem, to się miksuje? Bo PIT z pracy to pewnie jego księgowa
    odlicza. Jak jej daje znać ?
    --
    Tristan

  • 20. Data: 2009-04-14 17:45:14
    Od: Tristan <n...@s...pl>

> [...]

    > pracy.

    A to nie wiedziałem, to się miksuje? Bo PIT z pracy to pewnie jego księgowa

    I czy tam nie ma jakiegoś limitu ala 8 tysięcy, bo coś mi się kojarzy....

    --
    Tristan