  • 1. Data: 2005-11-10 13:02:26
    Temat: EX-1
    Od: Marcin E. Hamerla <X...@X...Xonet.Xpl.removeX>

    Witam,

    Wysylajac towar poza Unie robie to przez UPS lub Pocztex + agencje
    celna, ktora robi odprawe. Po przejsciu towaru przez granice dostaje
    zwrotnie strone 3 SADu. No i wszystko jest pieknie. Jeden natomiast z
    moich pozaunijnych klientow chcialby, zebym wysylal towar najpierw do
    Niemiec, a nastepnie towar z kilku zrodel na byc groamdzony w jeden
    kontener czy cos tam i wysylany poza Unie. W zwiazku z tym okazuje
    sie, ze niemiecki spedytor zada ode mnie wypelnionego formularza
    eksportowego EX-1 (czyli SAD, jak rozumiem) i oni to na granicy Unii
    podbija i mi odesla. Podobno w Niemczech to jest normalna droga
    postepowania. Chcialem zatem zrobic to samo. No ale najwyrazniej tak
    sie nie da w PL. Dzwonilem do mojej agencji celnej, do celnikow, do
    ministerstw i gucio. Wszyscy u nas twierdza, ze to niemozliwe. Moze
    ktos to skomentowac?

    --
    Pozdrowienia, Marcin E. Hamerla

  • 2. Data: 2005-11-10 16:31:05
    Temat: Re: EX-1
    Od: "jot.be" <j...@N...poczta.onet.pl>

> [...]
    > sie nie da w PL. Dzwonilem do mojej agencji celnej, do celnikow, do
    > ministerstw i gucio. Wszyscy u nas twierdza, ze to niemozliwe. Moze

    Co to znaczy "chcialem zrobic to samo"? Tzn. co chciales zrobic?
    To jest normalna droga postepowania....
    Pozdr