  • 11. Data: 2004-04-06 19:51:18
    Temat: Re: Eksport usług i kontrola VAT
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.pl>

    W artykule <c4v1lp$abr$2@nemesis.news.tpi.pl> cef napisał(a):

    > Jeśli nie podpada, to co robi w rejestrze?

    no właśnie...

    > (ani sprzedawca nie jest płatnikiem VAT, ani to import usług
    >
    > Na pewno nie jest improtem?

    Import usług to usługi wykonane na terytorium Polski, za które należność
    jest przekazywana za granicę. Jeśli masz fakturę za np. noc w hotelu w Paryżu
    (dosyć dobra analogia do tego, co ja kupuję), to co, traktujesz to jako
    import usług? ;)
    --
    Samotnik

  • 12. Data: 2004-04-06 19:55:49
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.pl>

    W artykule <c4v1lk$abr$1@nemesis.news.tpi.pl> cef napisał(a):

    > Co do terminu - zgoda.
    >
    > Co do wysokości mam zdanie odrębne.
    > Ale to różnie sobie interpretują i się za bardzo
    > nie czepiają tego.

    Nie widzę tutaj żadnych dowolności interpretacyjnych, art. 8A punkt 7.
    nie pozostawia jakichkolwiek wątpliwości. Ale też nie wiem, po co to
    ktoś tak wymyślił, jakby nie można było normalnie fakturować...
    --
    Samotnik

  • 13. Data: 2004-04-06 19:56:26
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Użytkownik "Samotnik" <s...@W...samotnik.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    Paryżu
    > (dosyć dobra analogia do tego, co ja kupuję), to co, traktujesz to jako

    Trochę przysnąłem :-)
    Ja mam takie rzeczy
    jako normalne koszty na podstawie
    faktury/rachunku bez uwzględniania w rejestrze.

  • 14. Data: 2004-04-06 20:05:12
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.pl>

    W artykule <c4v25n$cmp$1@nemesis.news.tpi.pl> cef napisał(a):
    > Paryżu
    >
    > Trochę przysnąłem :-)
    > Ja mam takie rzeczy
    > jako normalne koszty na podstawie
    > faktury/rachunku bez uwzględniania w rejestrze.

    Ja teraz już też ;) Wtedy akurat coś takiego wpisałem, trudno. Może jaj
    mi za to nie urwą ;)
    --
    Samotnik

  • 15. Data: 2004-04-06 20:05:59
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    > Nie widzę tutaj żadnych dowolności interpretacyjnych, art. 8A punkt 7.
    > nie pozostawia jakichkolwiek wątpliwości. Ale też nie wiem, po co to
    > ktoś tak wymyślił, jakby nie można było normalnie fakturować...

    Nie ten artykuł wprawdzie, ale on mówi
    tylko i wyłącznie o momencie powstania
    obowiązku podatkowego.
    O wysokości nie.
    I ja osobiście nie uważam, że w wysokości wpłaty.
    Ale mogę nie mieć racji: wielu mądrzejszych
    w tym temacie uważa, że w wysokości wpłaty.
    (tzn obrót do VAT w tej wysokości)

  • 16. Data: 2004-04-06 20:13:09
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.pl>

    W artykule <c4v2nn$f9f$1@nemesis.news.tpi.pl> cef napisał(a):
> [...]
    > I ja osobiście nie uważam, że w wysokości wpłaty.
    > Ale mogę nie mieć racji: wielu mądrzejszych
    > w tym temacie uważa, że w wysokości wpłaty.

    Tzn. uważasz, że obowiązek powstaje wtedy w całości ceny? W sumie
    sprzeczać to bym się z Twoim zdaniem nie sprzeczał...
    --
    Samotnik

  • 17. Data: 2004-04-06 20:18:37
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    > Tzn. uważasz, że obowiązek powstaje wtedy w całości ceny? W sumie
    > sprzeczać to bym się z Twoim zdaniem nie sprzeczał...
    > --
    > Samotnik

    A jeśli myślisz o wpłacie częściowej,
    to zgoda. Myślałem, że mówimy
    o przypadku:
    wystawiona faktura na 1000 euro
    co daje np 4500zł (przychód w doch)
    i zapłata całości faktury
    za jakiś tam czas na kwotę
    np 6000, bo euro wzrosło do 6zł.

  • 18. Data: 2004-04-07 06:00:20
    Od: bromden <b...@g...pl.geen.spam>

    > I ja osobiście nie uważam, że w wysokości wpłaty.
    > Ale mogę nie mieć racji: wielu mądrzejszych
    > w tym temacie uważa, że w wysokości wpłaty.

    Wokół jakich przepisów toczy się ta dyskusja?

    --
    bromden[at]gazeta.pl

  • 19. Data: 2004-04-07 11:55:54
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Użytkownik "bromden" <b...@g...pl.geen.spam> napisał w wiadomości

    > Wokół jakich przepisów toczy się ta dyskusja?
    > bromden[at]gazeta.pl

    Jak by był przepis, to nie byłoby dyskusji :-)