  • 1. Data: 2004-04-06 09:35:35
    Temat: Eksport usług i kontrola VAT
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.pl>

    Witam,

    no to mam za parę dni kontrolę VAT za okres, w którym jest praktycznie
    sam eksport usług. Wcześniej przez pomyłkę wpisałem go w VAT-7 w
    sprzedaż w kraju objęta 0%, parę dni temu złożyłem korektę przenosząc tę
    sprzedaż do rubryku 'eksport' - reakcja US jak widać błyskawiczna. ;)

    Mam umowy, z których jasno wynika, że usługa zostanie skonsumowana za granicą
    (sam charakter usługi też jakoś specjalnie nie budzi wątpliwości), mam faktury,
    dowody wpływu kasy za te faktury, wszystko jest odnotowane w rejestrze sprzedaży
    ze stawką 0%. Na co jeszcze uważać?
    --
    Samotnik

  • 2. Data: 2004-04-06 09:58:16
    Temat: Re: Eksport usług i kontrola VAT
    Od: bromden <b...@g...pl.geen.spam>

    > ze stawką 0%. Na co jeszcze uważać?

    Na
    art. 4. Ilekroć w dalszych przepisach jest mowa o:
    6) eksporcie usług - rozumie się przez to usługi wykonywane przez
    podatnika poza państwową granicą Rzeczypospolitej Polskiej,

    jest tu mowa o miejscu wykonania a nie konsumpcji,

    Chyba, że korzystałeś z któregoś wyjątku wymienionego w rozdziale 11 RMF
    z dnia 22 marca 2002 r. w sprawie wykonania niektórych przepisów
    ustawy o podatku od towarów i usług oraz o podatku akcyzowym.
    Np. par. 64.1.2 - ale wtedy formalnie jest to sprzedaz krajowa ze stawka 0%

    --
    bromden[at]gazeta.pl

  • 3. Data: 2004-04-06 10:09:40
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.pl>

    W artykule <c4tuvo$89n$1@absinth.dialog.net.pl> bromden napisał(a):

> [...]
    > podatnika poza państwową granicą Rzeczypospolitej Polskiej,
    >
    > jest tu mowa o miejscu wykonania a nie konsumpcji,

    Oczywiście, źle się wyraziłem. Usługi wykonane w całości poza
    granicą Polski.
    --
    Samotnik

  • 4. Data: 2004-04-06 14:58:30
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    Użytkownik "Samotnik" <s...@W...samotnik.pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > sam eksport usług.
    > dowody wpływu kasy za te faktury, wszystko jest odnotowane w rejestrze

    Na daty wykazania tego obrotu w rejestrze VAT

  • 5. Data: 2004-04-06 15:03:38
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    > Użytkownik "Samotnik" <s...@W...samotnik.pl> napisał w wiadomości

    > sprzedaży
    >
    > Na daty wykazania tego obrotu w rejestrze VAT

    No i jeszcze:
    A co robiłeś z naliczonym?
    Miałeś sprzedaż towarów opodatkowaną,
    czy tylko usługi i występowałeś o nienależny zwrot?

  • 6. Data: 2004-04-06 16:12:37
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.pl>

    W artykule <c4ugn6$rh1$1@nemesis.news.tpi.pl> cef napisał(a):
    > sprzedaży
    >
    > Na daty wykazania tego obrotu w rejestrze VAT

    Tzn.? Przychód zgodnie z datą przyjęcia zapłaty i w wysokości wpłaty. Chyba czysto?
    --
    Samotnik

  • 7. Data: 2004-04-06 16:18:39
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.pl>

    W artykule <c4uh37$bfu$1@atlantis.news.tpi.pl> cef napisał(a):

    > No i jeszcze:
    > A co robiłeś z naliczonym?
    > Miałeś sprzedaż towarów opodatkowaną,
    > czy tylko usługi i występowałeś o nienależny zwrot?

    Miałem sprzedaż opodatkowaną, a naliczony był mniejszy niż należny z
    tytułu tej sprzedaży, więc tutaj luz.

    Wpisałem natomiast w zakupy (ze stawką 0%) coś, co udaje fakturę VAT od
    firmy zagranicznej, za usługę wykonaną za granicą i to w zasadzie
    największa moja wątpliwość. Bo z jednej strony takie coś nie podpada pod
    VAT w ogóle (ani sprzedawca nie jest płatnikiem VAT, ani to import usług
    nie jest...), ale z drugiej to nie odliczyłem podatku ani nie
    wpłynęło to na wysokość zobowiązania...
    --
    Samotnik

  • 8. Data: 2004-04-06 17:09:28
    Od: bromden <b...@g...pl.geen.spam>

    Jeszcze to, że ciężar dowodu, że usługa została wykonana poza granicami
    RP, spoczywa na tobie. Wszelkie dokumenty świadczące o tym się przydadzą.

    --
    bromden[at]gazeta.pl

  • 9. Data: 2004-04-06 19:45:32
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    > Tzn.? Przychód zgodnie z datą przyjęcia zapłaty i w wysokości wpłaty.

    Co do terminu - zgoda.

    Co do wysokości mam zdanie odrębne.
    Ale to różnie sobie interpretują i się za bardzo
    nie czepiają tego.

  • 10. Data: 2004-04-06 19:47:47
    Od: "cef" <c...@i...pl>

> [...]
    > firmy zagranicznej, za usługę wykonaną za granicą i to w zasadzie
    > największa moja wątpliwość. Bo z jednej strony takie coś nie podpada pod

    Jeśli nie podpada, to co robi w rejestrze?

    (ani sprzedawca nie jest płatnikiem VAT, ani to import usług
    > nie jest...

    Na pewno nie jest improtem?