  • 1. Data: 2007-10-22 08:25:49
    Temat: Re: Etat po DG
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Mon, 22 Oct 2007 01:10:53 -0700, Radoslaw Janusz napisał(a):

> [...]
    > dochodow.
    > Od 1 pazdziernika pracuje na umowe o prace (DG rowniez sobie
    > 'dziala'). Dzial odpowiedzialny za place w firmie, w ktorej pracuje na
    > umowe o prace, poprosil mnie o podanie calkowitych przychodow za
    > dotychczasowe 9 miesiecy tego roku (rowniez tych z tytulu prowadzenia
    > DG), bo na podstawie tej mojej deklaracji oblicza, w ktorym progu
    > podatkowym bede.
    > Czy dochody z tytulu prowadzenia DG sumuja sie w tym przypadku z
    > dochodami na umowe o prace?
    > Na moja chlopska logike nie powinno tak byc, ale... Ale poprosze o

    Masz rację. W żadnym wypadku nie sumują się. Co więcej gdybyś np pracował
    kolejno w dwu firmach, to też nie będzie sumowania. To żądanie z
    księgowościo po prostu olej. A jeszcze lepiej potraktuj jako ostrzeżenie,
    że są niekompetentni i *wszystko* co od nich dostaniesz będziesz musiał
    sprawdzać a podsuwane ci papiery dokładnie czytać przed podpisaniem.

    Jeśli już zamknąłeś swoją DG, to musisz w firmie złożyć formularz PIT-2. I
    jest to jedyny twój obowiązek.

  • 2. Data: 2007-10-22 08:29:42
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    > Jeśli już zamknąłeś swoją DG, to musisz w firmie złożyć formularz PIT-2. I
    > jest to jedyny twój obowiązek.

    Przeoczyłem, że nadal działa. Więc w żadnym wypadku nie składaj NIP-2. Nie
    musisz się tłumaczyć dlaczego go nie składasz.

  • 3. Data: 2007-10-22 08:31:39
    Od: Radoslaw Janusz <w...@g...com>

    > Je li ju zamkn e swoj DG, to musisz w firmie z o y formularz PIT-2. I
    > jest to jedyny twój obowi zek.

    Nie, DG bedzie dzialac, mam jeszcze troszke stalych klientow. Bylem
    przed momentem jeszcze raz sie upewnic i uslyszalem, ze zdecydowanie
    chodzi o przychod, a nie dochod, dodatkowo - powinienem powiedziec o
    wszystkim, co zarobilem, co podlegalo opodatkowaniu - niezaleznie od
    formy prawnej, jaka dala mi przychod.
    Moglbys rzucic jakims przepisem prawnym - tak, zebym ja mogl nim
    rzucic w oczy pani w 'placach'? ;-)

    Z gory dzieki,
    Radek

  • 4. Data: 2007-10-22 08:31:55
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 22 Oct 2007, jureq wrote:

> [...]
    [...]
    > Jeśli już zamknąłeś swoją DG,

    wKF: najwyraźniem ma zamiar dalej ją prowadzić :)
    Więc przeciwnie - nie może podpisać oświadczenia o dawaniu zakładowi
    pracy prawa do jakichkolwiek odliczeń "kwoty wolnej".

    pzdr, Gotfryd

  • 5. Data: 2007-10-22 08:39:58
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Radoslaw Janusz pisze:

> [...]
    > formy prawnej, jaka dala mi przychod.
    > Moglbys rzucic jakims przepisem prawnym - tak, zebym ja mogl nim

    Raczej poproś "panią" o przepis na podstawie którego wysuwa swoje żądania.
    Bo prawo dział w taki sposób, że to obowiązek musi być określony w
    prawie, nie zaś jego brak.
    Żeby jej żądanie miało podstawy prawne, musi istnieć przepis, który na
    Ciebie, jako pracownika, nakłada obowiązek informowania pracodawcy o
    wszystkich innych dochodach (i dla dopełnienia poprawnej legislacji -
    nakłada sankcje za jego niewypełnienie).

    Nie znam takowego.
    Ktoś gdzieś widział taki przepis?

    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    JID m...@e...com.pl
    GG: 5303813

  • 6. Data: 2007-10-22 20:14:08
    Od: MM <s...@a...gda.pl.invalid>

    > Więc przeciwnie - nie może podpisać oświadczenia o dawaniu zakładowi
    > pracy prawa do jakichkolwiek odliczeń "kwoty wolnej".

    Podepnę się do wątku z takim pytaniem - w oświadczeniu PIT-2 jest
    "nie osiągam dochodów, od których jestem obowiązany opłacać w ciągu
    roku podatkowego zaliczki". Jeśli DG ma charakter sezonowy, przez
    większą część roku niewiele się dzieje i osiąga straty, a dopiero
    pod koniec roku (grudzień lub 4. kwartał) osiąga zysk, to obowiązku
    opłacania zaliczek nie ma (dochód rozliczany w PIT-36 za cały rok).
    Czy dobrze rozumiem, że w takiej sytuacji można złożyć oświadczenie
    PIT-2 (pamiętając tylko, by poinformować zakład pracy o zmianie
    stanu faktycznego, gdyby pojawił się niespodziewany zysk i pierwsza
    zaliczka)? Czy to jednak zbyt ryzykowna interpretacja?

    Marek