  • 1. Data: 2003-01-07 13:31:58
    Temat: F-ra VAT bez podpisu wystawcy...
    Od: Kocki <a...@a...pl>

    Nawiazujac do wczesniejszego watku:
    tego typu faktury wystawiaja np. telekomy, nask i pare innych
    instytucji. Jaka jest podstawa prawna? Czy ja jako malenki ISP tez tak moge?

    Kocki

  • 2. Data: 2003-01-07 13:59:43
    Temat: Re: F-ra VAT bez podpisu wystawcy...
    Od: Kocki <a...@a...pl>

    > Jak ci klient podpisze zgode na wystawianie faktur bez podpisu.

    Hmmm... Ta zgode wyraza na wystawienie fakturki bez jego podpisu. Jesli
    idzie o moj podpis gto tez?... Nie pamietam bym NASKowi pozwalal
    niepodpisywac ze swojej strony faktur, choc moze dziec czegos nie
    doczytalem.

    Kocki

  • 3. Data: 2003-01-07 14:03:00
    Od: KrzysiekPP <j...@n...ceti.pl>

    --
    Krzysztof Pułapa, Kraków, http://www.ceti.pl/~jimi/

  • 4. Data: 2003-01-07 14:16:55
    Od: Sławomir Dąbrowski <s...@s...pl>

    Użytkownik KrzysiekPP <j...@n...ceti.pl> w wiadomości do grup
    dyskusyjnych napisał:M...@n...tpi.pl...

    > Jak ci klient podpisze zgode na wystawianie faktur bez podpisu.

    Mała pomyłka: chodzi o podpis *wystawcy*.
    Podstawą prawną jest art. 36 ust 2 rozporządzenia wykonawczego do vat, w
    którego m.in. punkcie 3 jest napisane kiedy można wystawiać takie faktury:
    "nabywcom na których rzecz dokonywana jest sprzedaż: energii elektrycznej i
    cieplnej, gazu przewodowego, usług telekomunikacyjnych i
    radiokomunikacyjnych oraz usług wymienionych w poz. 105 i poz 125-128
    załącznika nr 3 do ustawy". Twoja działalność to poz. 121 tego załącznika.

  • 5. Data: 2003-01-07 14:32:52
    Od: Kocki <a...@a...pl>

> [...]
    > radiokomunikacyjnych oraz usług wymienionych w poz. 105 i poz 125-128
    > załącznika nr 3 do ustawy". Twoja działalność to poz. 121 tego załącznika.

    Dzieki serdeczne. Jeszcze malenka prosba o link, bo to co znalazlem jest
    podobne ale jakby inne :/

    Kocki

  • 6. Data: 2003-01-07 14:39:25
    Od: Kaizen <x...@c...sz>

    Pięknego dnia Tue, 07 Jan 2003 14:31:58 +0100, Kocki <a...@a...pl>
    zakodował:

    >tego typu faktury wystawiaja np. telekomy, nask i pare innych
    >instytucji. Jaka jest podstawa prawna? Czy ja jako malenki ISP tez tak moge?

    Rozporzadzenie w sprawie wykonania niektorych przepisow ustawy o
    podatku od towarow i uslug oraz o podatku akcyzowym

    § 36. 2.
    [...]
    3) nabywcom, na których rzecz dokonywana jest sprzedaż: energii
    elektrycznej i cieplnej, gazu przewodowego, usług telekomunikacyjnych
    i radiokomunikacyjnych oraz usług wymienionych w poz. 84-86 zał?cznika
    nr 3 do ustawy,

    - mog? nie zawierać danych okre?lonych w § 35 ust. 1 pkt 2 i 13
    dotycz?cych nabywcy, a podpis osoby uprawnionej do wystawiania faktur
    może być zast?piony na fakturach wystawianych nabywcom, o których mowa
    w pkt 3, danymi umożliwiaj?cymi identyfikację tej osoby.

    § 35. 1. Faktura stwierdzaj?ca dokonanie sprzedaży, z zastrzeżeniem §
    37, powinna zawierać co najmniej:
    1) imiona i nazwiska lub nazwy b?dĽ nazwy skrócone sprzedawcy i
    nabywcy oraz ich adresy,
    [...]
    13) czytelne podpisy osób uprawnionych do wystawienia i otrzymania
    faktury lub podpisy oraz imiona i nazwiska tych osób.

    --
    Pozdrawiam,
    GG 2122; ICQ#: 64457775

  • 7. Data: 2003-01-07 14:40:04
    Od: Kocki <a...@a...pl>

    > Dzieki serdeczne. Jeszcze malenka prosba o link, bo to co znalazlem jest
    > podobne ale jakby inne :/

    Znaczy siem wszystko by bylo ok, tylko w zalaczniku mam 21 pozycji, i to
    glownie jakies owocowe itp... Troszke mnie to oglupilo

    Kocki

  • 8. Data: 2003-01-07 14:59:57
    Od: Sławomir Dąbrowski <s...@s...pl>

    U?ytkownik Kocki <a...@a...pl> w wiadomooci do grup dyskusyjnych
    napisa?:avepcg$779$...@o...ict.pwr.wroc.pl...

    > Znaczy siem wszystko by bylo ok, tylko w zalaczniku mam 21 pozycji, i to
    > glownie jakies owocowe itp... Troszke mnie to oglupilo
    >
    > Kocki

    Bo masz stare teksty. Swiat, a zwlaszcza Polska idzie z postepem, a
    szczególnie w branzach biurokratycznych. Z dniem 01-01 weszly nowe tabelki w
    ustawie w zwiazku ze zmianami klasyfikacji statystycznych, pojawila sie tez
    nowelizacja rozporzadzenia. Numerów nie pamietam, zapodaj site sejmu i tam w
    wyszukiwarce aktów prawnych powinienes to znalezc

  • 9. Data: 2003-01-07 15:01:43
    Od: Sławomir Dąbrowski <s...@s...pl>

    Użytkownik Kaizen <x...@c...sz> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:j...@4...com..
    .
> [...]
    > elektrycznej i cieplnej, gazu przewodowego, usług telekomunikacyjnych
    > i radiokomunikacyjnych oraz usług wymienionych w poz. 84-86 zał?cznika

    Lepiej wymień jak najszybciej tekst rozporządzenia na aktualny.

  • 10. Data: 2003-01-07 15:07:26
    Od: "BaLab" <b...@p...com>

    Uzytkownik "Kocki" <a...@a...pl> napisal w wiadomosci
    > Nawiazujac do wczesniejszego watku:
    > tego typu faktury wystawiaja np. telekomy, nask i pare innych
    > instytucji. Jaka jest podstawa prawna? Czy ja jako malenki ISP tez tak
    moge?

    Czesc Kocki,
    Od IPartners mam radiolinie i serwer SMTP i dostaje tylko faktury w wersji
    elektronicznej (wchodze na strone, loguje sie, drukuje sobie i mam :). Ty
    robisz prawie to samo co oni, wiec... poszukam na co sie powolywali
    wprowadzajac taka mozliwosc.

    Pozdrawiam,
    BaLab