  • 1. Data: 2005-10-18 08:09:13
    Temat: Faktura - czy tak można?
    Od: "Mirek" <m...@w...pl>

    Witam.

    Mam takie pytanko:
    czy wystawiając fakturę z datą dzisiejszą mogę wstawić datę sprzedaży
    późniejszą (o kilka dni) ??
    Tzn. usługę wykonam dopiero za kilka dni, ale klient chce fakturke dziś -
    czy mogę mu takową wystawić??

  • 2. Data: 2005-10-18 09:10:48
    Temat: Re: Faktura - czy tak można?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 18 Oct 2005, Mirek wrote:

    > czy wystawiając fakturę z datą dzisiejszą mogę wstawić datę sprzedaży
    > późniejszą (o kilka dni) ??

    ...a zapłata już jest ? (na przedpłatę wyatawia się f-rę).
    To byłoby najprostsze rozwiązanie.
    Do tego satysfakcjonujące jak mniemam wszystkich: klienta
    (chce mieć fakturę), ciebie (co, pogardzisz pieniędzmi ??)
    no i US... ;)

    Jeśliby nie...
    Podstawy prawnej nie widzę, pod rzadami "starej" ustawy był co
    najmniej jeden (bo opisywany w prasie) przypadek przyczepienia się
    US do za wcześnie wystawionej faktury - US uznał że faktura jako
    nieprawidłowo wystawiona (bo nie dokumentująca WYKONANEJ czynności)
    nie daje kupującemu prawa do odliczenia VAT.
    Jak się skończyło - nie pamiętam.
    Ale było to "przyczepienie się" - formalnie poprawne, dotyczyło
    faktur z hutowni wydawanych przed wydaniem towaru.
    Kilka minut przed wydaniem towaru żeby była jasność (i wielu
    tak robi :>).
    Niemniej... formalnie US miał rację (sprzedaż rzeczy oznaczonej
    tylko co do gatunku lub rodzaju ma miejsce w momencie wydania
    tej rzeczy !).

    > Tzn. usługę wykonam dopiero za kilka dni, ale klient chce fakturke dziś -
    > czy mogę mu takową wystawić??

    Spytam przewrotnie: a co dowodzi lub będzie dowodzić że usługi
    jeszcze nie zrobiłeś ? ;)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 3. Data: 2005-10-18 09:18:46
    Od: "Mirek" <m...@w...pl>

    > Spytam przewrotnie: a co dowodzi lub będzie dowodzić że usługi
    > jeszcze nie zrobiłeś ? ;)

    Nie chodzi o to co dowodzi że usługi jeszcze nie wykonałem.
    Chodzi o to, że klientem jest uczelnia Państwowa. Będą płacić przelewem.
    Aby przelew został zaakceptowany faktura musi przejść przez grono osób za to
    odpowiedzialnych.
    Tak się składa że jedna z nich ma wyjechać na jakiś czas i albo wystawię
    fakturę wcześniej, albo będę czekał na pieniązki troszkę dłuższy czas :)
    I zastanawiam się co z tym zrobić

  • 4. Data: 2005-10-18 09:56:41
    Od: "my way" <y...@s...tlen.pl>

    Użytkownik "Mirek" <m...@w...pl> napisał w wiadomości

> [...]
    > Tak się składa że jedna z nich ma wyjechać na jakiś czas i albo wystawię
    > fakturę wcześniej, albo będę czekał na pieniązki troszkę dłuższy czas :)

    a może wystarczy im faktura pro forma?

    pozdrawiam

  • 5. Data: 2005-10-18 10:43:51
    Od: du hast mich gefragt <d...@k...pl>

    Dnia 10/18/2005 11:18 AM, Użytkownik Mirek napisał:

> [...]
    > Tak się składa że jedna z nich ma wyjechać na jakiś czas i albo wystawię
    > fakturę wcześniej, albo będę czekał na pieniązki troszkę dłuższy czas :)

    Jeśli uczelnia to prawdopodobnie prawo odliczenia czy też jego brak nie
    będzie ich specjalnie interesować. Chyba że się mylę i uczelnie są
    VATowcami?)

    --
    gefragt

  • 6. Data: 2005-10-18 11:57:38
    Od: "my way" <y...@s...tlen.pl>

    Użytkownik "du hast mich gefragt" <d...@k...pl> napisał w
    wiadomości news:dj2jk5$cd1$1@atlantis.news.tpi.pl...
    > Jeśli uczelnia to prawdopodobnie prawo odliczenia czy też jego brak nie
    > będzie ich specjalnie interesować. Chyba że się mylę i uczelnie są
    > VATowcami?)

    znam jedną, która jest vatowcem ;)
    co nie zmienia faktu, że może ją nie interesować odliczenie
    vat

    pozdrawiam

  • 7. Data: 2005-10-19 07:51:50
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    > Nie chodzi o to co dowodzi że usługi jeszcze nie wykonałem.

    Nie ?
    Bo ja myślę że jedynie udowodnienie że faktura została wystawiona
    "za wcześnie" może być przyczyną kłopotów z tą fakturą :> !

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)