  • 1. Data: 2009-02-20 20:57:54
    Temat: Re: Faktura hmm ... VAT
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    Piotrek wrote:
    > Dostałem właśnie takie cudo od pewnej, całkiem niemałej, firmy (przez litość nie
    wspomnę od jakiej):
    > - bez numeru
    > - z pomylonymi kwotami netto i źle obliczoną kwotą podatku, etc
    >
    > Generalnie jest to oczywiście całkowita porażka i poprosiłem o korektę.
    >
    > Ale zastanawiam się (bo kwota spora) czy jednak nie zaksięgować tej faktury w KPiR,
    ażeby bez sensu nie nadpłacać podatku dochodowego.

    > Właściwe kwoty znam (bo zrobiłem ksero paragonu fiskalnego).
    > Spojrzałem do rozporządzenia i generalnie nie widzę przeciwwskazań do księgowania
    na podstawie wadliwych faktur VAT, a i tak za chwilę przyjdzie korekta.

    > Błądzę? Czy da się to w ten sposób obsłużyć?
    >
    > Piotrek

    Nikt nie ma zdania na temat uwzględniania w KPiR wadliwych faktur, do
    których będą później korekty? :-(

    Piotrek

  • 2. Data: 2009-02-20 21:21:39
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 20-02-2009 o 21:57:54 Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info> napisał(a):

    > Nikt nie ma zdania na temat uwzględniania w KPiR wadliwych faktur, do
    > których będą później korekty? :-(

    W wątku o poczcie też mam problem z wadliwą (albo i nierzetelną) fakturą (która
    dopiero dostanę :-) ),
    więc jak ktoś pomoże - to od razu dwóm duszom w pakiecie :-)

    --
    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 3. Data: 2009-02-21 12:23:20
    Od: icek2 <i...@p...onet.pl>

    Piotrek pisze:
> [...]
    ja bym księgował :)

    ta firma - wystawca, odprowadzi wadliwy VAT i dochodowy
    od złej faktury,
    korekta po jakims czasie wyprostuje to na "zero"

    kiedys wystawiłem ręcznie (sic!) fakture dla wiekszej firmy,
    popełniłem błąd, zaksięgowali i wysłałem korekte

    --
    pozdros
    icek

  • 4. Data: 2009-02-23 08:21:40
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 20 Feb 2009, Piotrek wrote:

> [...]
    [...]
    > Nikt nie ma zdania na temat uwzględniania w KPiR wadliwych faktur, do których
    > będą później korekty? :-(

    Z tym zdaniej jest tak, że jakby na mnie trafiło, to zaksięgowałbym
    mniejszą z dwu kwot - spośród prawidłowej i wykazanej.
    Bo tak sobie myślię:
    - podstawą zaliczenia w KUP jest wydatek. "Poniesiony". A przecież nie
    akceptujemy kwoty z f-ry, choć akceptujemy sam fakt - więc *wartość*
    "poniesienia" nie może być wyższa niż to co uznajemy
    - podstawą zaksięgowania jest dokument. Więc jeśli dokument opiewa na
    mniej, to mamy pewien kłopot :)

    pzdr, Gotfryd

  • 5. Data: 2009-02-23 11:26:35
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Mon, 23 Feb 2009 09:21:40 +0100, Gotfryd Smolik news napisał(a):

> [...]
    > "poniesienia" nie może być wyższa niż to co uznajemy
    > - podstawą zaksięgowania jest dokument. Więc jeśli dokument opiewa na

    Załóżmy, że faktura jest na kwotę wyższą niż rzeczywista. Czyli korekta
    będzie na minus. Jak przy twojej metodzie księgowałbyś potem korektę?

  • 6. Data: 2009-02-23 12:03:12
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 23 Feb 2009, jureq wrote:

    > Załóżmy, że faktura jest na kwotę wyższą niż rzeczywista. Czyli korekta
    > będzie na minus. Jak przy twojej metodzie księgowałbyś potem korektę?

    Przez dopięcie do pierwotnej f-ry.
    Jest gdzieś nakaz ujmowania w KPiR wszystkich papierków, które
    wpływają do firmy? AFAIR minister kazał zapisywać "zdarzenia".
    Gospodarcze (zdarzenia).
    A "zdarzenie" jest w sumie jedno :) (z dwoma papierkami)
    Oczywiście na którejś (albo pierwotnej albo korekcie) można by zrobić
    z tyłu zapiski, aby była jasność.

    pzdr, Gotfryd

  • 7. Data: 2009-02-23 12:17:29
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 23-02-2009 o 13:03:12 Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> napisał(a):

> [...]
    > A "zdarzenie" jest w sumie jedno :) (z dwoma papierkami)
    > Oczywiście na którejś (albo pierwotnej albo korekcie) można by zrobić

    Już to przerabiałem z TPSA - zrobiłem dokłądnie tak jak to Gotfryd opisał.
    IMHO nie ma do czego się przyczepić.

    --
    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 8. Data: 2009-02-23 12:35:35
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    jureq wrote:
    > Załóżmy, że faktura jest na kwotę wyższą niż rzeczywista. Czyli korekta
    > będzie na minus. Jak przy twojej metodzie księgowałbyś potem korektę?

    Na tej fakturze to w sumie zgadzała się tylko kwota brutto i dane podmiotów.

    Ja nie wiem co oni palili, kiedy ją wystawiali i jak to możliwe, że ich
    system fakturowy to przepuścił ...

    Ale szczęśliwie kwota netto była zaniżona, tak więc w koszty poszło
    mniej niż powinno. Jak dostanę korektę to uwzględnię.

    Z VATem nie ma problemu bo rozliczam się kwartalnie.

    Piotrek