  • 1. Data: 2009-02-20 17:51:35
    Temat: remanent koncowy? poczatkowy? kpir
    Od: Ania <a...@g...pl>

    witam,
    potrzebuje ratunku, bo juz sie tak zaplatalam, ze nie wiem co i jak
    w ubieglym roku pozostal mi jeden zakupiony towar handlowy, 1 sztuka
    (Spis zakończono na pozycji 1.)...

    przeciskajac sie teraz przez informacje... doczytuje, ze powinnam na
    koniec roku zrobic spis z natury i wpisac go do kpir jako ostatnia
    pozycje...

    mam zorbiony na poczatku roku... 1 stycznia

    czy to ma byc ten sam spis wprowadzony do kpir 31.12.2008 i 01.01.2009?

    kpir, podatek liniowy

    czytam objasnienia do prowadzenia kpir i juz nie wiem czy chodzi tam o
    wyliczenie dochodu na koniec roku do pita, czy po prostu o wpisy do kpir :(

    spis wprowadzamy w kpir w 15 kol. zaszlosci, wiec ma byc wprowadzony
    dwukrotnie na koniec roku i z poczatkiem nastepnego?

  • 2. Data: 2009-02-20 18:47:31
    Temat: Re: remanent koncowy? poczatkowy? kpir
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 20-02-2009 o 18:51:35 Ania <a...@g...pl> napisał(a):

    > spis wprowadzamy w kpir w 15 kol. zaszlosci, wiec ma byc wprowadzony
    > dwukrotnie na koniec roku i z poczatkiem nastepnego?

    Dokładnie tak.

    --
    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 3. Data: 2009-02-20 18:49:54
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Fri, 20 Feb 2009, Ania wrote:

    > mam zorbiony na poczatku roku... 1 stycznia
    >
    > czy to ma byc ten sam spis wprowadzony do kpir 31.12.2008 i 01.01.2009?

    Tak.

> [...]
    >
    > spis wprowadzamy w kpir w 15 kol. zaszlosci, wiec ma byc wprowadzony
    > dwukrotnie na koniec roku i z poczatkiem nastepnego?

    Ano.
    I *nie* sumuje się jego wartości z niczym w kolumach (dopiero
    w różnicy remanentowej, jak opisali w objaśnieniach).

    pzdr, Gotfryd
    (KPiR, VAT)

  • 4. Data: 2009-02-20 20:50:06
    Od: Ania <a...@g...pl>

    Tomek pisze:
    > Dnia 20-02-2009 o 18:51:35 Ania <a...@g...pl> napisaĹ?(a):

    > DokĹ?adnie tak.

    no to sie wszystko juz zgadza

    dla potomnych... dotarlam do calkiem przyjemnego objasnienia
    http://www.ifirma.pl/index.php/home/dla-uzytkownikow
    /vademecum-przedsiebiorcy/257-obowiazki-podatnika-pr
    owadzacego-kpir-zwiazane-z-zakonczeniem-roku-podatko
    wego