  • 1. Data: 2007-05-28 09:48:28
    Temat: Faktura korygująca - jak postępować ?
    Od: "Jacek" <nie_podaje_adresu@ze_wzgledu_na.spam>

    Przedstawię przykładową sytuację, aby naświetlić sprawę:

    Jestem właścicielem sklepu komputerowego.
    1. Sprzedałem firmie na fakturę np. pamięć przenośną 1 GB.
    2. Po poł roku pamięć uszkodziła się.
    3. Wysłałem pamięć do serwisu przy hurtowni gdzie zakupiłem i otrzymałem od
    nich fakture korygującą na tę pamięć.

    Co powinienem zrobić ?

    a) oddać firmie pieniądze i wystawić fakturę korygujacą,
    b) zamówić podobną pamięć i dac firmie w ramach gwarancji a wybity paragon
    schować do przechowania,
    c) jak prawidlowo to zaksiegować, czy potrzebny jest dodatkowy protokół ?
    d) jezeli odbiorcą byłby klient indywidualny (bez faktury-jedynie paragon)
    to postępowanie byłoby takie same ?

    Pozdrawiam
    Jacek

  • 2. Data: 2007-05-28 10:05:46
    Temat: Re: Faktura korygująca - jak postępować ?
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    Użytkownik "Jacek" <nie_podaje_adresu@ze_wzgledu_na.spam> napisał w
    wiadomości news:f3e8pu$7d9$1@nemesis.news.tpi.pl...
> [...]
    > od nich fakture korygującą na tę pamięć.
    >
    > Co powinienem zrobić ?
    >
    > a) oddać firmie pieniądze i wystawić fakturę korygujacą,

    Możesz.
    Ale raczej nie opłacalne.

    > b) zamówić podobną pamięć i dac firmie w ramach gwarancji

    Gwarancji?
    A wystawiałeś ją?
    Chyba w ramach rękojmi.

    >a wybity paragon schować do przechowania,

    Jaki paragon?

    > c) jak prawidlowo to zaksiegować

    Wcale.
    Księgujesz korektę od dostawcy i zakup od innej firmy, wymiany nie
    księgujesz, bo i po co?

    > d) jezeli odbiorcą byłby klient indywidualny (bez faktury-jedynie paragon)
    > to postępowanie byłoby takie same ?

    Tak.

  • 3. Data: 2007-05-28 13:50:27
    Od: "gasper" <n...@m...pl>

    Użytkownik "Cavallino" <k...@...pl> napisał w wiadomości

    > Wcale.
    > Księgujesz korektę od dostawcy i zakup od innej firmy, wymiany nie księgujesz,
    > bo i po co?

    ewentualnie WZ nowej pamięci warto mieć podpisany jakby trza było wymiane
    udowodnić bo sie urząd może przyczepić, że sprzedał bez faktury a mówi, że wydał
    na reklamacje

    Pozdrawiam

  • 4. Data: 2007-05-28 13:55:42
    Od: "Jacek" <nie_podaje_adresu@ze_wzgledu_na.spam>

    Użytkownik "Cavallino" <k...@...pl> napisał

    > Możesz.
    > Ale raczej nie opłacalne.

    racja

    > Gwarancji?
    > A wystawiałeś ją?
    > Chyba w ramach rękojmi.

    jak zwał tak zwał, widomo o co chodzi - powiedzmy, że wystawiłem gwarancję

    > Jaki paragon?

    paragon nowej pamieci, którą załóżmy, ze dam na wymianę

    > Wcale.
    > Księgujesz korektę od dostawcy i zakup od innej firmy, wymiany nie
    > księgujesz, bo i po co?

    ale ja już towar sprzedalem, odprowadziłem VAT, miałem zysk itp - na pewno
    nie powinienem jakoś specjalnie tego ksiegowac ?

    > Tak.

    Pozdrawiam
    Jacek

  • 5. Data: 2007-05-28 15:54:48
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    Użytkownik "Jacek" <nie_podaje_adresu@ze_wzgledu_na.spam> napisał w
    wiadomości news:

    > paragon nowej pamieci, którą załóżmy, ze dam na wymianę

    Nie rozumiem.
    Jak wymieniasz to skąd chcesz wziąć paragon?
    Przecież nie sprzedajesz niczego nowego.

    > ale ja już towar sprzedalem, odprowadziłem VAT, miałem zysk itp - na pewno
    > nie powinienem jakoś specjalnie tego ksiegowac ?

    Nie - bo ta sprzedaż pozostaje w mocy.
    I TYLKO ta.

  • 6. Data: 2007-05-28 16:27:17
    Od: "Jacek" <nie_podaje_adresu@ze_wzgledu_na.spam>

    Użytkownik "Cavallino" <k...@...pl> napisał

    > Nie rozumiem.
    > Jak wymieniasz to skąd chcesz wziąć paragon?
    > Przecież nie sprzedajesz niczego nowego.

    Aby wymienic klientowi musze zakupić w hurtowni nową sztukę, jeśli nie
    wybiję paragonu to powinienenm miec towar na stanie a tak nie bedzie bo
    dostanie go klient.

    Pozdrawiam
    Jacek

  • 7. Data: 2007-05-28 16:42:49
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    Użytkownik "gasper" <n...@m...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > udowodnić bo sie urząd może przyczepić, że sprzedał bez faktury a mówi, że

    Eee tam, skoro ma korektę na poprzednią sztukę, a stan się zgadza nikt się
    nie przyczepi.
    Magazynu prowadzić nie musi.

  • 8. Data: 2007-05-28 16:43:58
    Od: "Cavallino" <k...@...pl>

    Użytkownik "Jacek" <nie_podaje_adresu@ze_wzgledu_na.spam> napisał w
    wiadomości news:f3evur$ms8$1@atlantis.news.tpi.pl...

    > Użytkownik "Cavallino" <k...@...pl> napisał

    > Aby wymienic klientowi musze zakupić w hurtowni nową sztukę, jeśli nie
    > wybiję paragonu to powinienenm miec towar na stanie

    A co ma paragon wspólnego ze stanem magazynu?

    > a tak nie bedzie bo dostanie go klient.

    Który oddał wcześniej swój egzemplarz.
    Ja tą operację oddania zaksięgowałeś?
    Jakkolwiek?
    No to teraz musisz zrobić to samo, tyle że odwrotnie.

  • 9. Data: 2007-05-28 21:24:36
    Od: "Jacek" <nie_podaje_adresu@ze_wzgledu_na.spam>

    Użytkownik "Cavallino" <k...@...pl> napisał

    > A co ma paragon wspólnego ze stanem magazynu?

    Jeżeli sprzedałem musze miec dowód sprzedaży, jezeli nie sprzedałem musze
    miec towar na stanie - czy źle rozumuje ?

    Pozdrawiam
    Jacek

  • 10. Data: 2007-05-28 21:36:12
    Od: "gasper" <n...@m...pl>

    > Jeżeli sprzedałem musze miec dowód sprzedaży, jezeli nie sprzedałem musze miec
    > towar na stanie - czy źle rozumuje ?

    jak kupisz znaczek pocztowy i weźmiesz fakture i wyślesz list to jak to jest?
    nie masz znaczka na stanie a i paragonu nie wystawiłeś