  • 11. Data: 2006-06-12 16:52:46
    Temat: Re: Faktura nie księgowana - kto odpowiada
    Od: "WojtekPL" <logo[USUN_TO]@op.pl>

    Użytkownik "witek" <w...@s...poczta.gazeta.pl.invalid> napisał w
    wiadomości news:e6j36h$ei$1@inews.gazeta.pl...
    > Hikikomori San wrote:

    > Nie mam pojęcia dlaczego.
    > Wiem tylko, że przy kontroli obu firm, jak faktury u drugiej firmy nie
    > znajdą, to ta pierwsza dostaje w d..., tak jakby tej faktury w ogole nie
    > bylo.

    a w drugą stronę?
    jeśli kupi ktoś przedmiot na Fv a jej nie zaksięguje?
    dodatkowo jeśli kupujący podszyje się pod uczciwego podatnika by np.
    wyłudzić niższą cenę na tzw. "firmę"??

    WojtekPL

  • 12. Data: 2006-06-12 18:22:07
    Od: "r...@a...net.pl" <r...@a...net.pl>

    Mon, 12 Jun 2006 18:52:46 +0200, w <e6k64c$62j$1@inews.gazeta.pl>, "WojtekPL"
    <logo[USUN_TO]@op.pl> napisał(-a):

    > a w drugą stronę?
    > jeśli kupi ktoś przedmiot na Fv a jej nie zaksięguje?

    Nic się nie dzieje.

    > dodatkowo jeśli kupujący podszyje się pod uczciwego podatnika by np.
    > wyłudzić niższą cenę na tzw. "firmę"??

    Najwyżej niska szkodliwość społeczna czynu :). Chyba że sprzedawca założy
    sprawę cywilną o hmmm... właśnie, o co? :)

  • 13. Data: 2006-06-12 18:38:32
    Od: "Jacek" <n...@w...pl>

    Taki przypadek przerabialiśmy u siebie. Księgowa robiła na fakturze zapis
    "zakup nieuasadniony", nie księgowała, ale faktura była wpięta razem z
    innymi tak na wszelki wypadek. Kontrola z US nie miała do tego zastrzeżeń
    Jacek

  • 14. Data: 2006-06-12 20:11:58
    Od: CZYŚCIWO <czysciwo@@op.pl>

    Użytkownik "Jacek" <n...@w...pl> napisał w wiadomości

    > Kontrola z US nie miała do tego zastrzeżeń

    Podobnie jak nie miałaby zastrzeżeń do starego kalendarza na ścianie, który
    byłby opatrzony napisem "powieszenie nieuasadnione" :)

    --
    CZYŚCIWO
    W Niemczech taka bieda, że już polskie szmaty piorą www.mewa.prv.pl

  • 15. Data: 2006-06-12 20:17:55
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 12 Jun 2006, \n wrote:

    > W art 88 ust 1 i 3a nie ma takiego przypadku, a skoro nie ma...

    Ale to już inny przypadek niż ten który komentowałem :O
    IMVHO - powinno to powodować "ustalanie stanu faktycznego"
    Jak strona A twierdzi że ma f-rę a strona B twierdzi że
    nic nie robiła i f-ry nie wystawiała to jest cały stosik
    spraw do sprawdzenia - oczywiście poświadczenia nieprawdy
    nie wykluczając.
    Ale samo istnienie f-ry nie dowodzi że usługa była lub
    towar wydano.

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 16. Data: 2006-06-12 20:25:52
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 12 Jun 2006, r...@a...net.pl wrote:

    > Najwyżej niska szkodliwość społeczna czynu :). Chyba że sprzedawca założy
    > sprawę cywilną o hmmm... właśnie, o co? :)

    Hm... trzeba by postrzelać na oślep, może coś trafi ;)
    1. niedotrzymanie warunków umowy jeśli na f-rze jest jakieś
    oswiadczenie które nabywca podpisuje.
    Można sobie wyobrazić że ów nabywca może oberwać bolesnym
    rykoszetem: sprzedawca ma kasę fiskalną, nabywca deklaruje
    zakup "na firmę" a kupuje jako OF bez DG.
    US lokalizuje transakcję nie wprowadzoną do kasy fiskalnej...
    Oświadczenie jest czarno na białym.

    2. "wprowadzenie w błąd".
    Art.84 KC - sprzedawca nie chce sprzedawać "detalicznie" w celu
    ochrony sieci dostawców (stosuje inne ceny) a mamy tutaj podstęp.
    A "podstęp" pozwala nawet przy NIEISTOTNYCH błędach unieważnić
    umowę - art. 86 KC...

    Pasuje? Coś jeszcze? :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)

  • 17. Data: 2006-06-13 06:43:47
    Od: "\\n" <...@...xy>

    Dnia 6/12/2006 10:17 PM, Użytkownik Gotfryd Smolik news napisał:

    > Ale to już inny przypadek niż ten który komentowałem :O

    Jak komentuje wypowiedź Mieczysława jakoby w obecnej ustawie znalazły
    miejsce przepisy zakwestionowane przez TK.

    Oczywiście.

  • 18. Data: 2006-06-13 08:00:20
    Od: Herbi <z...@o...pl>

    Dnia 12 cze o godzinie 18:52, na pl.soc.prawo.podatki, WojtekPL
    napisał(a):

    > a w drugą stronę?
    > jeśli kupi ktoś przedmiot na Fv a jej nie zaksięguje?

    To państwo ma wpływ niejako "podwójny" z tytułu VAT (bo ten co kupił nie
    odlicza tego VATu które de facto zapłacił) oraz większy wpływ z tytułu PIT
    - bo ten co kupił nie wrzuca w np. KUP, a co za tym idzie - odprowadza
    "większy" podatek dochodowy.

    --
    Herbi
    13-06-2006 09:59:59