  • 1. Data: 2004-11-03 08:41:29
    Temat: Faktura w obcej walucie
    Od: Paszczak <s...@h...pl>

    Ja wiem, że może być w dowolnej, ale wolę się upewnić :)

    Chciałbym wystawić fakturę klientowi z Bangladeszu, a on chciałby tę fakturę
    mieć w lokalnej walucie (w takach :) ). Nic nie stoi na przeszkodzie, prawda?

    P.

  • 2. Data: 2004-11-08 22:36:20
    Temat: Re: Faktura w obcej walucie
    Od: mallu <m...@o...pl>

    Paszczak napisał(a):
> [...]
    > mieć w lokalnej walucie (w takach :) ). Nic nie stoi na przeszkodzie, prawda?

    Wystawiłabym fakturę w złotych, a w nawiasach podałabym walutę. Tak samo
    z kwotą do zapłaty: w PLN i w walucie. Nikomu to by nie przeszkadzało,
    a mi nie zaszkodziło,
    mallu

  • 3. Data: 2004-11-09 00:36:29
    Od: Paszczak <s...@h...pl>

    mallu <m...@o...pl> wrote:
    > Wystawiłabym fakturę w złotych, a w nawiasach podałabym walutę. Tak samo
    > z kwotą do zapłaty: w PLN i w walucie. Nikomu to by nie przeszkadzało,
    > a mi nie zaszkodziło,
    > mallu

    Taaa, a jakbym potem to księgował? Wg PLN czy wg innej waluty?

    Zresztą na co dzień wystawiam w EUR czy USD - chodziło mi raczej o to,
    czy _każda_ waluta jest dozwolona.

    P.

  • 4. Data: 2004-11-09 12:27:40
    Od: " " <a...@g...pl>

    Paszczak <s...@h...pl> napisał(a):

    > Taaa, a jakbym potem to księgował? Wg PLN czy wg innej waluty?
    >
    > Zresztą na co dzień wystawiam w EUR czy USD - chodziło mi raczej o to,
    > czy _każda_ waluta jest dozwolona.
    >
    > P.

    Zgodnie z par. 12 ust. 6 rozporządzenia w sprawie faktur "Kwoty podatku
    wykazuje się w złotych bez względu na to, w jakiej walucie określona jest
    kwota należności w fakturze.". Jest to odpowiednik przeisów VI Dyrektywy,
    zgodnie z którymi kwota podatku powinna być wykazana na fakturze w walucie
    kraju, w ktorym ma miejsce dostawa towaru lub świadczenie usługi. Natomiast
    pozostałe kwoty mogą być wykazane w walucie dowolnej.

    Według mnie - możesz więc na fakturze wykazać należność w walucie
    Bangladeszu, ale kwotę podatku musisz wykazać w PLN.

    A jeśli chodzi o sposób przeliczania walut obcych za PLN to mówi o tym dość
    szczegółowo par. 37 rozporządzenia w sprawie faktur (Dz. U. Nr 97, poz. 971).

    Pozdrawiam,
    artur

  • 5. Data: 2004-11-10 22:25:21
    Od: "Plissken" <p...@w...pl>

    > Według mnie - możesz więc na fakturze wykazać należność w walucie
    > Bangladeszu, ale kwotę podatku musisz wykazać w PLN.

    A jak to sie ma do art 21 ust. 3 ustawy o rachunkowosci? IMHO sugestia Mallu
    o wykazywaniu podwojnych kwot (PLN i inna waluta) jest zasadna?

    pozdrawiam,

    Plissken

  • 6. Data: 2004-11-11 18:23:26
    Od: " artur" <a...@g...pl>

    Plissken <p...@w...pl> napisał(a):

    > A jak to sie ma do art 21 ust. 3 ustawy o rachunkowosci? IMHO sugestia Mallu
    > o wykazywaniu podwojnych kwot (PLN i inna waluta) jest zasadna?
    >
    > pozdrawiam,
    >
    > Plissken

    Nie wiem co jest w art. 21 ust. 3 ustawy o rachunkowości (nie mam pod ręka
    leksika). Jeśli tam jest mowa, że musza być wszystkie kwoty (należność,
    podatek etc) w obu walutach to nie ma problemu. Może tak być. Zgodnie z
    cytowanymi przeze mnie we wcześniejszym poście przepisami VAT wszelkie
    wartości na fakturze mogą być w walucie dowolnej za wyjątkiem kwoty podatku,
    która MUSI być w PLN. Pod warunkiem oczywiście, że usługa ta opodatkowana
    jest w Polsce a nie w Bangladeszu.

    Tak więc, zgadzam sie, że najrozsądniej jest podawać w obu walutach. Co do
    przeliczenia to trzeba stosować zasady określone w par. 37 rozporządzenia.

    Pozdrawiam,
    artur

  • 7. Data: 2004-11-11 20:31:24
    Od: Paszczak <s...@h...pl>

    artur <a...@g...pl> wrote:
    > wartości na fakturze mogą być w walucie dowolnej za wyjątkiem kwoty podatku,
    > która MUSI być w PLN. Pod warunkiem oczywiście, że usługa ta opodatkowana
    > jest w Polsce a nie w Bangladeszu.

    A jak kwota podatku (jak to przy eksporcie) wynosi 0, to czy dla US
    jest roznica, czy bedzie 0 PLN czy 0 EUR?

    P.

  • 8. Data: 2004-11-11 20:32:03
    Od: Paszczak <s...@h...pl>

    Plissken <p...@w...pl> wrote:

    > A jak to sie ma do art 21 ust. 3 ustawy o rachunkowosci? IMHO sugestia Mallu
    > o wykazywaniu podwojnych kwot (PLN i inna waluta) jest zasadna?

    Czyli znowu nieprowadzacy pelniej ksiegowosci maja lepiej? :)

    P.