  • 31. Data: 2013-02-28 10:40:38
    Temat: Re: Fiskus chce wiecej...
    Od: "Mr. Misio" <m...@g...pl>

    Użytkownik witek napisał:

    > dokładnie niczym
    >
    > Ale pogadaj z tymi dziewczynami, które mieszkają u chłopaka i którym US
    > urwie ucho jak się tylko o tym dowie. Zapewne żadna nie doliczyla
    > darmowego mieszkania do swojego pit.

    im wiecej wiem o podatkach, tym bardziej chcialbym nie wiedziec nic.

  • 32. Data: 2013-02-28 11:22:23
    Od: Michał Jankowski <m...@f...edu.pl>

    W dniu 28.02.2013 10:37, witek pisze:

    > dokładnie niczym
    >
    > Ale pogadaj z tymi dziewczynami, które mieszkają u chłopaka i którym US
    > urwie ucho jak się tylko o tym dowie.

    Ale słyszałeś o takim przypadku, czy tylko tak sobie wg litery prawa
    straszysz?

    MJ

  • 33. Data: 2013-02-28 11:25:27
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    On 2013-02-28 10:40, Mr. Misio wrote:
    > im wiecej wiem o podatkach, tym bardziej chcialbym nie wiedziec nic.

    Spokojnie. Dopóki nie pojawią się lotne patrole a'la IRCH-a, wypatrujące
    czy aby ktoś nie przeprowadza staruszek przez jezdnię, to spora część
    tego debilnego prawa jest martwa.

    Co oczywiście nie oznacza, że jak się US uprze to komuś nie przyłoży.

    Piotrek

  • 34. Data: 2013-02-28 11:27:48
    Od: witek <w...@g...pl.invalid>

    Michał Jankowski wrote:

    > Ale słyszałeś o takim przypadku, czy tylko tak sobie wg litery prawa
    > straszysz?

    A jakie wyjscie bedzie miał urzednik jeśli o takiej sytuacji sie dowie?
    Zamieść pod dywan?

  • 35. Data: 2013-02-28 13:01:04
    Od: "Mr. Misio" <m...@g...pl>

    Użytkownik Piotrek napisał:

    > Co oczywiście nie oznacza, że jak się US uprze to komuś nie przyłoży.

    "przyjazne panstwo" czyli takie, co utrzymuje martwe przepisy, zeby
    jakby co kiedy bylo potrzeba haka to...

    ech ;)

  • 36. Data: 2013-02-28 13:01:48
    Od: "Mr. Misio" <m...@g...pl>

    Użytkownik witek napisał:

    > A jakie wyjscie bedzie miał urzednik jeśli o takiej sytuacji sie dowie?
    > Zamieść pod dywan?

    Zwlaszcza, ze ma wypelnic norme ukarań i dodatkowych wplywow do budzetu...

  • 37. Data: 2013-02-28 18:21:04
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Wed, 27 Feb 2013, witek wrote:

    > przy umowie zleceniu, tych 20 zl kosztow juz sobie nie rozliczysz, bo utopily
    > sie w ryczałcie.

    Nie przyuważyłem, że to inna gałąź - pisałem post wcześniej o zasadach
    ogólnych i *te* zasady miałem na myśli.
    Do wyboru, zlecenie z rozliczeniem faktycznych kosztów (tak, przy
    zleceniu osobistym, nie ma przeciwwskazań) lub DG opodatkowana
    na zasadach ogólnych (przecież DG w sporej części to właśnie
    wykonywanie zleceń).

    Oczywiście, że problemem jest ryczałt (co podkreślałem w tym poście
    obok). I to nie jest że "nie rozliczysz", podatnicy którzy mają
    rzeczywiste koszty większe od ryczałtu doskonale sobie radzą
    z ich wykazywaniem :|

    Jedyny problem z kosztami z tego p. widzenia jest w przypadku
    "niskoprzychodowym", IMO nadającym się do TK (z tytułu gorszego
    traktowania niżej zarabiających).
    Faktycznie, ktoś taki "nie odliczy".

    pzdr, Gotfryd

  • 38. Data: 2013-02-28 18:23:06
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    > a prosze cie bardzo.
    > Weż i podpisz z żoną rozdzielność majątkową

    Ale o podatkach to wiem, ja prosiłem o "prawdziwe" bajki, takie
    co najmniej kilkadziesiąt lat stare, opowiadane dzieciom.
    Nie, to nie żart, zapodany tytuł to JEST bajka! :>
    Mam poszukać? ;)

    pzdr, Gotfryd

  • 39. Data: 2013-02-28 18:38:41
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 28 Feb 2013, m wrote:

    > Jak przychodzi ze ścierą
    > - zleceniodawca płaci jej 22zł, ona wydaje 2zł na
    ^^^^^^^^^^^^^
    > swoją ścierę.
    > Czyli po stronie
    > pracodawcy
    ^^^^^^^^^^

    Ustal najpierw o czym piszesz.
    Zasady obowiązku ponoszenia kosztu przy umowie o pracę
    i zleceniu są *różne*, co skutkuje różnymi mechanizmami
    opodatkowania przychodu.
    Bo to tak właśnie działa - bierzesz np. KC i uważnie
    czytasz, która strona w przypadku konkretnej umowy ma
    ponosić konkretny wydatek. Jak umowa jest opisana
    w innych przepisach, to łapiesz np PA lub KP czy inną
    ustawę w której są (wróć - "mogą być") regulacje tyczące
    danej umowy i szukasz czy tam występują narzucone odmienności.
    Skarbówka do wyniku ma prawo przyłożyć "miarkę rynkową"
    i w razie stwierdzenia niezgodności dobrać się do
    "nieodpłatnego świadczenia" :(

    > Tak czy inaczej, zleceniodawca ma podstawę opodatkowania mniejszą o 22zł,

    Przy zasadach ogólnych.
    Każdy ryczałt (już to gdzieś wcześniej pisałem, obojętnie czy chodzi
    o ryczałtowy koszt czy ryczałtowy podatek) skutkuje "naruszeniem
    bilansu".

    > Udostępnianie ścierki jest neutralne podatkowo.

    Tylko tak długo, jak długo działają zasady ogólne :D

    I tu coś co IMO jest ważne: NSA uznał, że nie wolno nie ujawniać
    nawet drobnej kwoty zawartej z "opłacie dla samego siebie".
    Znaczy wydatku poniesionego przez siebie, aby ktoś NAM coś
    zrobił. Jak chcemy żeby ktoś coś nam zrobił z naszego materiału,
    to najpierw sprawdzamy, czy KC przy konkretnej umowie dopuszcza
    wykonywanie z "materiału powierzonego", bo jak nie, to kontrahent
    najpierw powinien ów materiał kupić lub wziąć w depozyt, inaczej
    będzie miał "nieodpłatny przychód".
    Bo tak trzeba IMVHO rozumieć wnioski z wyroku.

    Jest to groźne z jeszcze jednego powodu - zaraz będę musiał
    sprawdzić, czy telefon który do umowy z telekomem dostałem
    "za jeden złoty" był kupiony w okresie który już się przedawnił
    podatkowo, bo jak nie, to z tezy o braku prawa do "przenaszalności
    kosztów" wynika podejrzenie, że (dla celów podatkowych) również
    umowę wiązaną należy rozbić na umowy nazwane (osobno opisane
    w przepisach), czyli osobno umowa telekom, osobno sprzedaż
    aparatu, a "nierynkowość" ceny 1 zł za telefon jest
    oczywista :P (nie można dostać telefonu luzem w tej cenie).

    pzdr, Gotfryd

  • 40. Data: 2013-02-28 18:46:30
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    > niestety polegniesz,

    Nie, bo oprócz obrony tej flanki mam jeszcze w odwodzie
    drugą linię (obrony) ;)

    > bo są bilety miesieczne, ktore tego darmowaego dnia nie
    > uwzgledniaja.

    Nie muszą.
    Bilet miesięczny może obejmować 29 dni "płatnych" i jeden
    dzień darmowy, nie ma przeszkód.
    Przecież taki przypadek nie różni się od porównywania ze
    sobą biletów miesięcznych na styczeń i luty (31 i 28/29 dni)
    które występują w tej samej cenie.
    Różne przedsiębiorstwa mają różnie, ale IMO ustalenie
    tej samej ceny "za miesiąc" jest dopuszczalne.

    > Wiec za darmo jeżdżą tylko ci co biletow miesiecznych nie maja.

    Przecież w tym dniu ci z biletami również mogą jeździć
    za darmo. Objawia się to brakiem koniecznosci pokazywania
    posiadanego biletu miesięcznego :|
    Tylko nie pisz, że w "darmowe dni" nie wolno kasować
    biletów, bo za to grozi kara z KKS ;)

    Druga linia obrony to oczywiście przywołany już przepis
    o zwolnieniu z podatku dochodowego ulg regulaminowych
    w komunikacji publicznej (z art.23 PDoOF), po prostu
    w te dni ulga wynosi 100% (nigdzie nie jest powiedziane,
    że ulga musi mieć charakter podmiotowy, może być
    terminowa).

    pzdr, Gotfryd