  • 1. Data: 2009-04-07 08:38:53
    Temat: Jak mam zaplacic podatek od wynajmu ?
    Od: "Fantom" <s...@p...onet.pl.skasujto>

    Witam
    Wynajalem swoje prywatne mieszkanie na rok czasu. (od marca). Pieniadze
    otrzymalem z gory za caly rok (i tak mam w umowie). Jak mam zaplacic ten
    podatek zryczaltowany 8,5 % ? Od razu od calej kwoty do 20 dnia nastepnego
    miesiaca (tak mi sie wydaje) ? Czy podzielic i placic co miesiac ? Czy
    zaplacic tylko za okres jaki wypada w tym roku (a reszte w nastepnym roku) ?
    I po prostu w 2010 wypelnic pit 28 i tyle ? czy w 2011 tez bede musial
    wypelnic ?

    Fantom

  • 2. Data: 2009-04-07 08:50:34
    Temat: Re: Jak mam zaplacic podatek od wynajmu ?
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    Fantom wrote:
    > Witam
    > Wynajalem swoje prywatne mieszkanie na rok czasu. (od marca). Pieniadze
    > otrzymalem z gory za caly rok (i tak mam w umowie). Jak mam zaplacic ten
    > podatek zryczaltowany 8,5 % ?

    Oczywiście *przed* otrzymaniem należności poinformowałeś naczelnika US,
    że najem prywatny rozliczysz ryczałtem.

    > Od razu od calej kwoty do 20 dnia
    > nastepnego miesiaca (tak mi sie wydaje) ? [...]

    Tak.

    Piotrek

  • 3. Data: 2009-04-07 09:25:02
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 07-04-2009 o 10:50:34 Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info> napisał(a):

    > Oczywiście *przed* otrzymaniem należności poinformowałeś naczelnika US,
    > że najem prywatny rozliczysz ryczałtem.

    Od 2009 chyby wystarczy w terminie płatności pierwszej zaliczki,
    ale oczywiście dla pytającego to znaczenia nie ma

    --
    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 4. Data: 2009-04-07 10:00:35
    Od: ąćęłńóśźż <u...@w...eu>

    http://ksiegowosc.infor.pl/poradniki/647,Jak-dokonac
    -rocznego-rozliczenia-dochodow-z-najmu.html

  • 5. Data: 2009-04-07 10:27:13
    Od: "Fantom" <s...@p...onet.pl.skasujto>

    > http://ksiegowosc.infor.pl/poradniki/647,Jak-dokonac
    -rocznego-rozliczenia-dochodow-z-najmu.html

    Na ktore z moich pytan jest tam odpowiedz ? Nie znalazlem na zadne

    Fantom

  • 6. Data: 2009-04-07 10:28:46
    Od: "Fantom" <s...@p...onet.pl.skasujto>

    > Od 2009 chyby wystarczy w terminie płatności pierwszej zaliczki,
    > ale oczywiście dla pytającego to znaczenia nie ma

    Nie wiedziaelm, ze trzeba to zglosci przed.
    Czy wiec w 2009 roku musze zglosic przd czy po prostu wplacic podatek ?

    Fantom

  • 7. Data: 2009-04-07 11:36:25
    Od: Piotrek <p...@p...na.berdyczow.info>

    Fantom wrote:

    > Nie wiedziaelm, ze trzeba to zglosci przed.
    > Czy wiec w 2009 roku musze zglosic przd czy po prostu wplacic podatek ?

    Jeśli nie zgłosisz ryczałtu to rozliczasz się na zasadach ogólnych
    (według skali).

    Piotrek

  • 8. Data: 2009-04-10 05:46:04
    Od: "Fantom" <s...@p...onet.pl.skasujto>

    > Jeśli nie zgłosisz ryczałtu to rozliczasz się na zasadach ogólnych (według
    > skali).

    Czy zglaszam to jakims drukiem czy po prostu pisze na kartce oświadczenie i
    tyle ?
    I do kiedy moge poinformowac ? do pierwszej wplaty czy do podpisania umowy ?

    Fantom