  • 1. Data: 2004-09-13 23:44:34
    Temat: Jak nie wrzucac w koszty ?
    Od: Bartek Golenko <b...@s...invalid>

    Ja chyba z nietypowym pytaniem.
    SC, VAT, KPiR.

    Zachcialo mi sie wziąć trzeci telefon na firme (dwuosobowa, na firme bo
    lepsze warunki niz dla nieprowadzacych DG). Ale nie mam ochoty na
    uzeranie sie i udowadnianie US ze to sluzy do celow prowadzenia DG. W
    związku z tym chcialbym nie wrzucac tego w koszty prowadzenia DG, a ze
    do tej pory z taka sytuacja sie nie spotkalem to nie bardzo wiem jak
    wtedy ksiegowac faktury ? I czy w ogole mozna tak zrobic ?

    Bartek Golenko

  • 2. Data: 2004-09-14 05:44:13
    Temat: Re: Jak nie wrzucac w koszty ?
    Od: janusz <b...@n...pl>

    Użytkownik Bartek Golenko napisał:
    > Ja chyba z nietypowym pytaniem.
    > SC, VAT, KPiR.
    >
    > Zachcialo mi sie wziąć trzeci telefon na firme (dwuosobowa, na firme bo
    > lepsze warunki niz dla nieprowadzacych DG). Ale nie mam ochoty na

    To proste ,poprostu nie ksiegujtych faktur i tyle .Nie bedzie ich w
    dokumentach firmowych. Jezeli chodzi o nie zaewidencjonowane koszty to
    nie powoduje to ze ksiega jest nierzetelna. Albo drugi sposób ksieguj
    jako koszty i z drugiej strony ksieguj jako przychód ,czyli sprzedawaj
    to sobie. Efekt ten sam ,wyzeruje sie .Nie ma sie czego bac .Jest ok.A
    pytanko jest typowe bardzo

  • 3. Data: 2004-09-14 09:25:27
    Od: Bartek Golenko <b...@s...invalid>

    janusz wrote:
> [...]
    > jako koszty i z drugiej strony ksieguj jako przychód ,czyli sprzedawaj
    > to sobie. Efekt ten sam ,wyzeruje sie .Nie ma sie czego bac .Jest ok.A

    A co z VAT-em ?

    Bartek

  • 4. Data: 2004-09-14 10:13:09
    Od: janusz <b...@n...pl>

    Nic tez sie do nie rozlicza ,jak nie ma kosztów to i watu.
    Pozdrawiam J

  • 5. Data: 2004-09-14 10:13:19
    Od: janusz <b...@n...pl>

  • 6. Data: 2004-09-14 10:45:37
    Od: "Łukasz Góralczyk" <l...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Bartek Golenko" <b...@s...invalid> napisał w wiadomości

    > A co z VAT-em ?
    Sprzedaz samemu sobie funkcjonuje na zasadzie refakturowania, wiec z VATem
    nie powinno byc takze klopotow (o refakturowaniu znajdziesz wszysko, a nawet
    wiecej, w archiwum).

    Pozdrawiam
    Lukasz

  • 7. Data: 2004-09-14 12:02:06
    Od: Golenko Bartlomiej <b...@s...invalid>

    Łukasz Góralczyk wrote:

    > Sprzedaz samemu sobie funkcjonuje na zasadzie refakturowania, wiec z VATem
    > nie powinno byc takze klopotow (o refakturowaniu znajdziesz wszysko, a nawet
    > wiecej, w archiwum).

    A czy refakturowanie telefonu nie podpadnie pod dzialalnosc
    telekomunikacyjna ?

    bartek

  • 8. Data: 2004-09-14 12:49:12
    Od: "Łukasz Góralczyk" <l...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Golenko Bartlomiej" <b...@s...invalid> napisał w
    wiadomości news:ci6mq7$ko1$1@nemesis.news.tpi.pl...

    VATem

    > A czy refakturowanie telefonu nie podpadnie pod dzialalnosc
    > telekomunikacyjna ?
    Nie (wlasnie dlatego polecilem archiwum...)

    Lukasz

  • 9. Data: 2004-09-14 13:39:14
    Od: "SDD" <s...@t...wszechwiedza.pl>

> [...]
    > lepsze warunki niz dla nieprowadzacych DG). Ale nie mam ochoty na
    > uzeranie sie i udowadnianie US ze to sluzy do celow prowadzenia DG.

    Ale niby dlaczego mialbys sie uzerac ???
    Juz byla kiedys o tym mowa, ze przeciez jeden nr tel moze byc np do
    podawania do klientom indywidualnym, drugi biznesowym itp.

    Pozdrawiam
    SDD

    --
    Wirtualna kancelaria korepetytorska i konsultacyjna.
    Korepetycje i konsultacje przez telefon.

  • 10. Data: 2004-09-14 14:02:54
    Od: Golenko Bartlomiej <b...@s...invalid>

    SDD wrote:
> [...]
    > Juz byla kiedys o tym mowa, ze przeciez jeden nr tel moze byc np do
    > podawania do klientom indywidualnym, drugi biznesowym itp.

    Pewnie. I do rozmow miedzy jednym i drugim glownie ;)
    Niestety + daje biling na drugiej stronie faktury.

    Bartek