  • 1. Data: 2007-02-16 11:58:30
    Temat: Jak policzyc roznice w zarobkach miedzy umowa o prace a samozatrudnieninem?
    Od: RW <r...@o...pl>

    Jak policzyc roznice w zarobkach w przypadku pracy na zasadzach 'umowa o
    prace' a 'samozatrudnienie(DG)'?

    Przyklad
    Umowa o prace. Dla mnie 3000zl(netto) to koszt dla pracodawcy ok. 5400zl(?).
    Jak obliczyc ile zarobie wykonujac ta sama prace ale na zasadach
    samozatrudnienia (DG) zakladajac, ze pracodawca(zleceniodawca) bedzie
    ponosil takie same koszty jak w przypadku umowy o prace, czyli ok. 5400zl?

  • 2. Data: 2007-02-16 14:13:24
    Od: k...@m...pl (księgowość mebel-box)

[...]

    ________________
    ciach

    Na etacie wyglada to tak (zakładając, że sie nie pomyliłam):

    Wynagrodzenia etatowych
    Pracownik Pracodawca
    Brutto 4521,86
    Składki ZUS 846,04 931,96
    Zdrowotne 330,82
    Podatek 345
    Pracownik dostaje do ręki 3000,00

    Razem pracownik kosztuje 5453,82

    z własną DG musisz zapłacić ZUS - w tej chwili minimum 757,34 (plus
    opłaty w banku) oraz podatek od kwoty około 4800 zł (no chyba że
    nabijesz sobie jakies koszty), w wysokości 773 zł (ulgi nie liczę w tym
    przypadku). "Na czysto" zostaje więc wyraźnie więcej, bo jakieś 3900
    złotych...

    Bożena

  • 3. Data: 2007-02-16 14:20:33
    Od: "Rafal..." <r...@i...arpa>

    Użytkownik "RW" <r...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > samozatrudnienia (DG) zakladajac, ze pracodawca(zleceniodawca) bedzie
    > ponosil takie same koszty jak w przypadku umowy o prace, czyli ok.

    Jeśli preferencyjny ZUS to masz tak, napisze ci rocznie bo jedynie tak
    to ma sens, różnice mogą byś jeśli zus podniosą, ale to groszowe sprawy,
    masz więc tak:
    5400 x 12 = 64800 to przychód
    64800 minus - składki społeczne, na dzień dzisiejszy około 1238zł =
    63562zł to podstawa. Teraz liczymy podatek, czyli (wg skali): 7'674 zł
    41 + [30%*(63562-43405 = 20157)=6047,10zł] = 13721,51zł to podatek,
    odejmujemy składki zdrowotne: 1832,76 = 11888,24 podatku.

    Czyli reasumując przychodu masz _rocznie_ 64800zł, płacisz z tego około
    3367,2 zł do zusu i około 11888zł podatku = ~49545zł - możesz oszczędzić
    około 1600zł rocznie jeśli wybierzesz liniowy.

    Chyba to jakoś tak będzie. Zostaje co na DG, przynajmniej przez 2 lata,
    jak będzie preferencyjny zus około 13545zł rocznie. Nie chce mi się
    dokładnie liczyć dla pełnego zusu, ale powidzmy że będziesz z własnej
    kieszeni musiał zapłacić około 5720zł więcej, czyli zostani ci z DG
    około 7825zł więcej niż z etatu, miesięcznie w zależności od wariantu,
    czy podatek linowy, czy nie, czy zus mały czy nie to od 644zł do około
    1260zł miesięcznie :-) Mam nadzieję, że dobrze to wszystko, ale raczej
    tak - choć pobieżnie, bo wiadomo, ze bedziesz miał jakies koszty, typu
    amortyzacja, jakieś zakupy, paliwo, telefony itd. Tu wtedy trochę
    podatku odzyskujesz... Generalnie się opłaca ;-)

    --
    Rafał - Tarnów
    rafal.tarnow ( małpa ) gazeta.pl

  • 4. Data: 2007-02-16 14:36:49
    Od: t <r...@o...pl>

    Dnia 16-02-2007 o 15:13:24 "księgowość mebel-box"
    <k...@m...pl> napisał(a):

> [...]
    > nabijesz sobie jakies koszty), w wysokości 773 zł (ulgi nie liczę w tym
    > przypadku). "Na czysto" zostaje więc wyraźnie więcej, bo jakieś 3900

    Z tego warto parę stówek odłożyć na emeryturę, bo i tak zostanie więcej.
    Sumarycznie teraz będzie więcej i na starość będzie wiecej a pracodawca
    wybuli się tak samo - przy czym to nie czary, czary to są w ZUS

    --
    ZUS * PIT * VAT => Kroją Cię na dzień dobry z 55% twoich zarobków.
    Samochód,piesek,alkohol,papierosy i mnóstwo innych - tracisz kolejne

  • 5. Data: 2007-02-16 14:54:12
    Od: "gasper" <n...@m...pl>

    Użytkownik ""księgowość mebel-box"" <k...@m...pl> napisał w
    wiadomości news:45D5BBE3.1010208@mebel-box.pl...
    > z własną DG musisz zapłacić ZUS - w tej chwili minimum 757,34 (plus

    a nie ma jakiś promocji dla nowych firm jak w zeszłym roku?

    Pozdrawiam

  • 6. Data: 2007-02-16 15:09:29
    Od: t <r...@o...pl>

    Dnia 16-02-2007 o 15:54:12 gasper <n...@m...pl> napisał(a):

    > Użytkownik ""księgowość mebel-box"" <k...@m...pl> napisał w
    > wiadomości news:45D5BBE3.1010208@mebel-box.pl...
    >

    > a nie ma jakiś promocji dla nowych firm jak w zeszłym roku?

    Są, ale zdaje się że gdy robisz dla byłego pracodawcy to nie obowiązują

  • 7. Data: 2007-02-16 15:19:41
    Od: "gasper" <n...@m...pl>

    Użytkownik "t" <r...@o...pl> napisał w wiadomości
    > Są, ale zdaje się że gdy robisz dla byłego pracodawcy to nie obowiązują

    ale to łatwo obejść

    Pozdrawiam

  • 8. Data: 2007-02-16 15:31:11
    Od: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>

    Dnia Fri, 16 Feb 2007 16:19:41 +0100, gasper napisał(a):

    > ale to łatwo obejść

    A jak. Bo wiele metod podawanych na tej grupie jest całkowicie
    nieskutecznych.

  • 9. Data: 2007-02-16 15:36:09
    Od: "Tomek" <t...@N...pl>

    "Rafal..." napisał

    > Generalnie się opłaca ;-)

    Raczej g... się opłaca!

    Chwilowo - finansowo zostaje trochę więcej w kieszeni, ale NIE MASZ ŻADNYCH
    PRAW PRACOWNICZYCH (że o emeryturze nie wspomnę).

    Sam niestety jestem zmuszony do takiej pracy...

  • 10. Data: 2007-02-16 15:39:49
    Od: "gasper" <n...@m...pl>

    > A jak. Bo wiele metod podawanych na tej grupie jest całkowicie
    > nieskutecznych.

    pare lat temu jak szło kombinować z umowami zlecenie i o dzieło pracowałem na
    etacie w firmie XXXX Jan Kowalski a umowe zlecenie miałem z firmą YYYYY Sp. z
    o.o. - własciciel ten sam, miejsce pracy to samo tylko papiery były troche inne