  • 1. Data: 2006-03-01 09:19:18
    Temat: Jak to rozliczyć ?
    Od: "anka26" <o...@b...pl>

    Przepraszam za laickie pytania i prosze o doradztwo.

    Małżeństwo, ona osiągnęła dochody z tytułu zatrudnienia w firmie X, on przez
    pierwsze 3 miesiące z tytułu zatrudnienia w firmie Y a następnie prowadził
    działalność godpodarczą tzn. jest kierowcą TIR, musiał założyć firmę ( w ten
    sposób dana firma transportowa zatrudnia kierowców) rozliczał się z tego co
    wiem w trakcie roku, płaci Vat.
    Małżeństwo to poniosło jakieś tam wydatki na remont mieszkania.
    Jakie formularze i załączniki w tym przypadku należy użyć do rozliczenia
    rocznego ?

    A.

  • 2. Data: 2006-03-01 12:46:18
    Temat: Re: Jak to rozliczyć ?
    Od: "Majkaa" <m...@n...pl>

    Użytkownik "anka26" <o...@b...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Małżeństwo to poniosło jakieś tam wydatki na remont mieszkania.
    > Jakie formularze i załączniki w tym przypadku należy użyć do rozliczenia

    Barak tutaj w jaki sposób rozlicza się z działalności, ale
    najprawdopodbobnie na ogólnych zasadach. Jeśli tak, to mogą rozliczyć się
    wspólnie na PIT-36.

  • 3. Data: 2006-03-01 13:01:57
    Od: "anka26" <o...@b...pl>

    > Barak tutaj w jaki sposób rozlicza się z działalności, ale
    > najprawdopodbobnie na ogólnych zasadach. Jeśli tak, to mogą rozliczyć się
    > wspólnie na PIT-36.

    Wiem, że jest płatnikiem VAT i zdaje się, ze co miesiąc składa jakieś
    rozliczenia.

  • 4. Data: 2006-03-01 13:43:40
    Od: "Michał Tymoszuk" <m...@g...pl>

    > Wiem, że jest płatnikiem VAT i zdaje się, ze co miesiąc składa jakieś
    > rozliczenia.

    VAT nie ma tutaj nic do rzeczy. Po pierwsze jeżeli przez cały 2005 rok był w
    związku małżeńskim może się rozliczyć z żoną wspólnie na formularzu PIT-36. Do
    tego potrzebny jest załącznik PIT-B (dochód z działalności gospodarczej) oraz
    PIT-D (ulgi remontowe). Dochody z pracy wpisuje się na podstawie otrzymanego
    PIT-11. Pozdrawiam.

  • 5. Data: 2006-03-01 13:52:43
    Od: "anka26" <o...@b...pl>

    Użytkownik "Michał Tymoszuk" <m...@g...pl> napisał w
    wiadomości news:du48ec$rjt$1@inews.gazeta.pl...

> [...]
    oraz
    > PIT-D (ulgi remontowe). Dochody z pracy wpisuje się na podstawie

    Ok, zaczyna się rozjaśniać ale ten PIT-B ma sobie sam wystawić ?

  • 6. Data: 2006-03-01 14:33:04
    Od: "Michał Tymoszuk" <m...@g...pl>

    > Ok, zaczyna się rozjaśniać ale ten PIT-B ma sobie sam wystawić ?

    Tak. Poza tym PIT-B nie jest podpisywany przez nikogo. Normalnie robi to księgowy.

  • 7. Data: 2006-03-02 06:00:08
    Od: "anka26" <o...@b...pl>

    Użytkownik "Michał Tymoszuk" <m...@g...pl> napisał w
    wiadomości news:du4bb0$co9$1@inews.gazeta.pl...

    > Tak. Poza tym PIT-B nie jest podpisywany przez nikogo. Normalnie robi to
    księgowy.

    Czyli do PITu-B należy wpisać wszelkie dochody i rozchody z działalności
    gospodarczej jakie znalazły się w tzw. książce przychodów i rozchodów ?

    Tak wogóle, gdyby nie wydatki remontowe, etat w innej firmie, rozliczanie
    się z żoną to czy prowadzacy działlność musi skladać zeznania roczne pomimo
    skladania zeznań co miesiąc ?

    a.

  • 8. Data: 2006-03-02 07:18:57
    Od: "Michał Tymoszuk" <m...@g...pl>

> [...]
    > się z żoną to czy prowadzacy działlność musi skladać zeznania roczne pomimo
    Musi. Przecież za grudzień nie składa się PIT-5 czy PIT-5L ponieważ
    rozliczenie roku następuje w deklaracji rocznej PIT-36 lub PIT-36L. Nawet gdy
    nie pracyje w innej firmie, nie ma odliczeń podatnik musi złożyć deklarację
    PIT-36 + PIT-B.

  • 9. Data: 2006-03-02 08:42:15
    Od: "anka26" <o...@b...pl>

    Użytkownik "Michał Tymoszuk" <m...@g...pl> napisał w
    wiadomości news:du6691$310$1@inews.gazeta.pl...
> [...]
    gdy
    > nie pracyje w innej firmie, nie ma odliczeń podatnik musi złożyć

    Bardzo dziekuję za wyjaśnienia.
    Mam jeszcze tylko jedno pytanie, jaka jest różnica pomiędzy PIT-36 a PIT-36L
    i który w tym przypadku mam zastosować.

    a.

  • 10. Data: 2006-03-02 12:38:52
    Od: "Michał Tymoszuk" <m...@g...pl>

    > Mam jeszcze tylko jedno pytanie, jaka jest różnica pomiędzy PIT-36 a PIT-36L
    > i który w tym przypadku mam zastosować.

    PIT-36 służy do rozliczania dla podatników opodatkowanych podatkiem wg skali
    (progresywnym z kwotą wolną). Ci podatnicy składają miesięcznie(jeżeli jest
    podatek do zapłaty) PIT-5.
    Natomiast PIT-36L służy podatnikom opodatkowanym podatkiem liniowym, którzy
    składają co miesiąc PIT-5L.