  • 1. Data: 2003-06-20 18:43:19
    Temat: Jak zaksięgować i rozliczać koszty z umowy użyczenia?
    Od: "Jarek" <w...@o...pl>

    Jak poprawnie zaksięgować użyczony synowi (do DG-KPiR bez VAT) przez ojca
    notebook i samochód? Czy notebook i należy wpisać do ew.wyposażenia lub ST,
    czy dla samochodu trzeba robić kilometrówkę? Nie wiem, czy ma to znaczenie,
    ale oboje mają ten sam adres zameldowania.
    Pozdrawiam i z góry dziękuję za wszelkie info.
    Jarek

  • 2. Data: 2003-06-21 16:16:32
    Od: Maddy <m...@e...com.pl>

    Użytkownik Jarek napisał:
    > Jak poprawnie zaksięgować użyczony synowi (do DG-KPiR bez VAT) przez ojca
    > notebook i samochód? Czy notebook i należy wpisać do ew.wyposażenia lub ST,
    Notebook - nigdzie sie go nie wykazuje, ale warto umowe sporządzić na
    piśmie i napisać np. że korzystający ponosi koszty eksploatacji (np.
    naprawy, części zamienne) - to na wypadek kontroli.
    To samo dla samochodu.

    > czy dla samochodu trzeba robić kilometrówkę? Nie wiem, czy ma to znaczenie,
    > ale oboje mają ten sam adres zameldowania.
    Samochód rozliczać mozna tylko kilometrówką, oczywiście zakładając że
    jest to samochód osobowy.
    Natomiast jeżeli jest to samochód cięzarowy, to możesz koszty jego
    uzytkowania wrzucać bez pośrednictwa kilometrówki.

    Nie napisałes jaki to samochód.

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk
    m...@e...com.pl

  • 3. Data: 2003-06-21 19:09:03
    Od: "Jarek" <w...@o...pl>

    Dzięki Maddy za pomoc, a tak BTW tochodził mi właśnie o samochód osobowy ;)
    Serdecznie pozdrawiam
    Jarek