  • 1. Data: 2009-04-20 10:48:20
    Temat: Jaka data powstania przychodu?
    Od: Szerr <n...@p...pl>

    Jednoosobowa DG, KPiR, bez vat. Usługi.

    Za usługę, która ma być wykonana w marcu, klient płaci z góry w lutym. Czy
    tę wpłatę traktować jako 100% zaliczkę i za datę powstania przychodu uznać
    datę wykonania usługi (marcową), czy też datą powstania przychodu będzie
    dzień zapłaty przez klienta (luty)?

    --
    Quid leges sine moribus?

  • 2. Data: 2009-04-20 10:56:37
    Temat: Re: Jaka data powstania przychodu?
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 20-04-2009 o 12:48:20 Szerr <n...@p...pl> napisał(a):

> [...]
    > datę wykonania usługi (marcową), czy też datą powstania przychodu będzie

    Jeśli rozliczasz się kwartalnie, to IMHO bez różnicy.

    Jeśli miesięcznie - to ja bym zaliczył przychód do lutego
    jeśli wykonanie nastąpiło do 20. marca (lub zamknięcia KPiR za luty),
    a do marca, jeśli nastapiło później.

    --
    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 3. Data: 2009-04-20 11:06:58
    Od: Szerr <n...@p...pl>

    Dnia Mon, 20 Apr 2009 12:56:37 +0200, Tomek napisał(a)
    w:<news:op.usol0nuyl60ql1@unk>:

    > Jeśli rozliczasz się kwartalnie, to IMHO bez różnicy.

    Kiedy można kwartalnie?

    > Jeśli miesięcznie - to ja bym zaliczył przychód do lutego
    > jeśli wykonanie nastąpiło do 20. marca (lub zamknięcia KPiR za luty),
    > a do marca, jeśli nastapiło później.

    Pytanie tylko, co na to ustawa oraz us?

    --
    Quid leges sine moribus?

  • 4. Data: 2009-04-20 11:10:46
    Od: Szerr <n...@p...pl>

    Dnia Mon, 20 Apr 2009 12:48:20 +0200, Szerr napisał(a)
    w:<news:judvqgsb7el3$.1hggtxcrh18e7$.dlg@40tude.net>
    :

    1c. Za datę powstania przychodu, o którym mowa w ust. 1, uważa się,
    z zastrzeżeniem ust. 1e, 1g dzień wystawienia faktury (rachunku), nie
    później jednak niż ostatni dzień miesiąca, w którym:
    1) wydano rzecz, zbyto prawo majątkowe lub
    2) wykonano usługę, w tym częściowo wykonano usługę, jeżeli jej częściowe
    wykonanie stanowi wynikający z umowy lub z odrębnych przepisów tytuł
    do zapłaty, lub
    3) otrzymano zapłatę za wykonanie świadczenia - w pozostałych przypadkach.

    Czyli co - mam sobie wybrać między pkt. 2 a pkt. 3, czy też zależy od tego,
    co nastąpiło wcześniej?

    --
    Quid leges sine moribus?

  • 5. Data: 2009-04-20 11:15:17
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 20-04-2009 o 13:06:58 Szerr <n...@p...pl> napisał(a):

    > Kiedy można kwartalnie?

    IIRC gdy jesteś małym podatnikiem i złożysz zawiadomienie do US
    do 20. lutego

    > Pytanie tylko, co na to ustawa oraz us?

    Ja bym tak zrobił właśnie na bazie ustawy, art. 14.3 updof

    --
    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 6. Data: 2009-04-20 11:17:11
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 20-04-2009 o 13:10:46 Szerr <n...@p...pl> napisał(a):

> [...]
    >
    > Czyli co - mam sobie wybrać między pkt. 2 a pkt. 3, czy też zależy od tego,

    Zobacz jeszcze:

    14.3. Do przychodów, o których mowa w ust. 1 i 2, nie zalicza się:

    1) pobranych wpłat lub zarachowanych należności na poczet dostaw towarów i usług,
    które zostaną wykonane w następnych okresach sprawozdawczych, a także otrzymanych
    pożyczek i kredytów oraz zwróconych pożyczek, z wyjątkiem skapitalizowanych odsetek
    od tych pożyczek,

    --
    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 7. Data: 2009-04-20 12:20:14
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 20 Apr 2009, Tomek wrote:

> [...]
    [...]
    > Jeśli miesięcznie - to ja bym zaliczył przychód do lutego
    > jeśli wykonanie nastąpiło do 20. marca (lub zamknięcia KPiR za luty),

    Hm... a to zmieniła się zasada przychodu *należnego*?
    Wykonanie było w marcu...

    pzdr, Gotfryd

  • 8. Data: 2009-04-20 12:27:59
    Od: Tomek <t...@o...pl>

    Dnia 20-04-2009 o 14:20:14 Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> napisał(a):

    > [...]
    >
    > Hm... a to zmieniła się zasada przychodu *należnego*?
    > Wykonanie było w marcu...

    Oops, zmiksowałem rozliczenie kwartalne z miesięcznym :)
    Przy miesięcznym oczywiście warunek wykonania w kolejnych okresach
    sprawozdawczych jest spełniony więc nie ma jak być w lutym..

    --
    Pozdrawiam,
    Tomek

  • 9. Data: 2009-04-20 21:13:00
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Mon, 20 Apr 2009, Szerr wrote:

> [...]
    > 3) otrzymano zapłatę za wykonanie świadczenia - w pozostałych przypadkach.
    >
    > Czyli co - mam sobie wybrać między pkt. 2 a pkt. 3

    IMO mie ma mowy.
    Za *wykonanie* świadczenia.
    Przykładowo usługa jest wykonana wcześniej niż wg umowy, zapłatę wzięto,
    tylko f-ry nie wystawiono.
    W omawianym przypadku usługa *nie* była wykonana w lutym, a dopiero
    w marcu.

    pzdr, Gotfryd