  • 1. Data: 2009-08-27 12:17:19
    Temat: Jakie deklaracje roczne?
    Od: Rafał Kowalczyk <r...@g...com>

    1. Czy podatnik osiągający przychód jedynie z DG (czyli pracodawca)
    jako zeznanie roczne składa tylko PIT-36?
    2. Czy podatnik osiągający przychód jedynie z umowy o pracę (czyli
    będzie to pracownik) składa PIT-11?
    3. Jakie dokumenty składa podatnik będący w danym roku jednocześnie
    pracodawcą i pracownikiem? Czy będą to PIT-36 (z DG) oraz PIT-37 (z
    umowy o pracę)?

    Pozdrawiam.

    http://megalotto.pl - Wyniki lotto

  • 2. Data: 2009-08-27 12:55:26
    Temat: Re: Jakie deklaracje roczne?
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Rafał Kowalczyk" <r...@g...com> napisał w
    wiadomości
    j.googlegroups.com...
    1. Czy podatnik osiągający przychód jedynie z DG (czyli pracodawca)
    jako zeznanie roczne składa tylko PIT-36?

    Niekoniecznie pracodawca - moze tez miec DG i nie meic pracownikow.
    Za SWOJE dochody roczn esklada jedynei PIT-36 lub PIT-36L jesli korzysta z
    podatku liniowego.
    Za dochody swoich pracownikow sklada PIT-4R (zbiorcze jedno) oraz PIT-11 za
    kazdego pracownika z osobna kopie przekazujac pracownikowi.

    2. Czy podatnik osiągający przychód jedynie z umowy o pracę (czyli
    będzie to pracownik) składa PIT-11?

    Nie. PIT-11 sklada jego pracodawca. On na podstawie tego PIT-11 wypelnia
    swoje PIT-37.

    3. Jakie dokumenty składa podatnik będący w danym roku jednocześnie
    pracodawcą i pracownikiem? Czy będą to PIT-36 (z DG) oraz PIT-37 (z
    umowy o pracę)?

    Nie - jesli PIT-36 to tylko to jedno zeznanie - w tym zeznaniu wpisuje sie
    rowniez dochody z umowy o prace.
    Jesli korzysta z podatku liniowego, to wtedy {IT-36L z dzialalnosci oraz
    PIT-36 z umowy o prace.

    Pozdrawiam
    SDD

  • 3. Data: 2009-08-27 14:53:07
    Od: Rafał Kowalczyk <r...@g...com>

    Dzięki, sporo mi się wyjaśniło.
    O ile dobrze wiem to aby płatnik mógł złożyć PIT-40, podatnik musi
    chyba najpierw złożyć PIT-12?
    A czym różni się PIT-40 od PIT-11?

  • 4. Data: 2009-08-27 15:05:40
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Rafał Kowalczyk" <r...@g...com> napisał w
    wiadomości
    t.googlegroups.com...

    A czym różni się PIT-40 od PIT-11?

    Tym, ze PIT-40 jest zeznaniem ktore sklada za pracownika pracodawca, zas
    PIT-11 jest tylko informacja, ktore pracodawca sklada, jako platnik urzedowi
    skarbowemu.

    Podrawiam
    SDD

  • 5. Data: 2009-08-27 15:45:24
    Od: Rafał Kowalczyk <r...@g...com>

    On 27 Sie, 17:05, "SDD" <s...@t...pl> wrote:
> [...]
    > PIT-11 jest tylko informacja, ktore pracodawca sklada, jako platnik urzedowi

    Czyli są chyba dwie możliwości:
    1. Albo PIT 12 i PIT 40 - wówczas pracodawca składa zeznanie za
    pracownika.
    2. Albo PIT 11 i PIT 37 - wówczas pracownik samem składa zeznanie.

    Czy tak należy to rozumieć?

  • 6. Data: 2009-08-27 15:57:39
    Od: "SDD" <s...@t...pl>

    Użytkownik "Rafał Kowalczyk" <r...@g...com> napisał w
    wiadomości
    s.googlegroups.com...

    >Czyli są chyba dwie możliwości:
    >1. Albo PIT 12 i PIT 40 - wówczas pracodawca składa zeznanie za
    pracownika.
    >2. Albo PIT 11 i PIT 37 - wówczas pracownik samem składa zeznanie.

    Hmmmm - w zasadzie tak, maszx racje, jesli PIT-40 to nie PIT-11
    Z drugiej strony OIDP pracownik, pomimo zlozonego za niego PIT-40 przez
    pracodawce moze zlozyc PIT-37 (np. gdy zechce skorzystac jednak z jakiejs
    ulgi lub rozliczyc sie razem z malozinkiem). Wowczas role informacji z
    PIT-11 pelnia analogiczne pola z rubryk PIT-40 (z tym, ze kwote zaliczki
    wpisuje sie skorygowana o wyrownanie dokonane w marcu).
    Na 100% tak jest w przypadku emerytow i rencistow (ich formularz nazywa sie
    PIT-40A)

    Pozdrawiam
    SDD

  • 7. Data: 2009-08-27 17:39:26
    Od: "cef" <c...@i...pl>

    SDD wrote:

    > Hmmmm - w zasadzie tak, maszx racje

    To jest jakieś pokraczne rozumowanie.
    Standardowo należy założyć, ze podatnik się rozlicza samodzielnie i dla
    takiego
    stanu rozpatrywać konieczne pity. Każdy inny stan jest jakims tam wyjątkiem.
    Ale skoro już władza uznała, że skomplikowane
    prawo podatkowe zastąpi PIT składany przez pracodawcę tak jak uznała, że
    prowadzenie
    działalności polega na jej codziennym otwieraniu, to pewnie za chwilę i tak
    pogubisz się w tych
    pitach i załacznikach.
    Tak przy okazji obowiązkowy dla prowadzących DG jest zalacznik PIT-B.

  • 8. Data: 2009-08-28 08:05:26
    Od: Rafał Kowalczyk <r...@g...com>

    On 27 Sie, 19:39, "cef" <c...@i...pl> wrote:
    > To jest jakieś pokraczne rozumowanie.
    > Standardowo należy założyć, ze podatnik się rozlicza samodzielnie i dla
    > takiego
    > stanu rozpatrywać konieczne pity.

    Czyli w przypadku podatnika który jest pracownikiem będzie to chyba
    PIT 11 i PIT 37?

    > Ale skoro już władza uznała, że skomplikowane
    > prawo podatkowe zastąpi PIT składany przez pracodawcę

    Rozumiem, że chodzi o tą zmianę sprzed kliku dni o której było tak
    głośno? Można o tym przeczytać tutaj:
    -firma-
    obowiazkowo-rozliczy-i-wysle-PIT-pracownika,wid,
    11429441,wiadomosc.html?ticaid=18a3e&_ticrsn=3">Rewo
    lucja-firma-
    obowiazkowo-rozliczy-i-wysle-PIT-pracownika</a>

    Czyli rozumiem, że teraz to pracodawca będzie składał PIT 40 (PIT 12
    pracownik już nie będzie musiał składać)? A PIT 11 i PIT 37 przejdą
    chyba do lamusa?

    > tak jak uznała, że
    > prowadzenie
    > działalności polega na jej codziennym otwieraniu

    To znaczy?

  • 9. Data: 2009-08-28 08:09:37
    Od: Rafał Kowalczyk <r...@g...com>

    Przepraszam, jeszcze raz podaje link:

    http://tinyurl.com/n6w7dq

    [url=http://podatki.wp.pl/kat,70474,title,Rewolucja-
    firma-obowiazkowo-
    rozliczy-i-wysle-PIT-pracownika,wid,11429441,wiadomo
    sc.html?
    ticaid=18a3e&_ticrsn=3]Rewolucja: firma obowiązkowo rozliczy i wyśle
    PIT pracownika[/url]

    Któryś z nich na pewno działa :)

  • 10. Data: 2009-08-28 08:13:45
    Od: Rafał Kowalczyk <r...@g...com>