  • 1. Data: 2002-01-18 16:09:51
    Temat: Jakie pity i ...
    Od: <s...@w...pl>

    Od 1 grudnia 2001 prowadzę działalność gospodarczą. Jakie PITy muszę złożyć
    do US i jakie inne formalności załatwić aby było OK.
    Jestem watowcem, a rozliczam się na zasadach ogólnych, KPiR.
    Z góry dzięki za odp.

  • 2. Data: 2002-01-19 11:08:56
    Temat: Re: Jakie pity i ...
    Od: "Boguslaw Szostak" <b...@u...agh.edu.pl>

    <s...@w...pl> wrote in message news:a29i57$l4u$1@news.tpi.pl...
> [...]
    > do US i jakie inne formalności załatwić aby było OK.
    > Jestem watowcem, a rozliczam się na zasadach ogólnych, KPiR.

    Najprawdopodobniej na razie zadne.

    A potem...
    "pit roczny" (za 2001) do 30 kwietnia
    pit 5 - od momentu uzyskania dochodu powoeyjacego ze podatek od podstawy
    wyjdzie wiekszy niz zero.

    A oprocz pitow to do 20 stycznia trzeba sie znow oswiadczytc, ze prowadzi
    kisazke a nie ryczalt i.t.d

    Przy okazji - czu do tego oswiadczenia tez stosuje sie - 20 w niedziele,
    wiec do 21 /

    Boguslaw

  • 3. Data: 2002-01-19 11:19:48
    Od: <d...@p...onet.pl>

> [...]

    > kisazke a nie ryczalt i.t.d
    >
    > Przy okazji - czu do tego oswiadczenia tez stosuje sie - 20 w niedziele,

    Dodam jeszcze, że jeśli zatrudniasz pracowników to składasz do 20 każdego mies.
    Pit 4, jeśli jesteś płatnikiem Vat - do 25 każdego mies. po miesiącu
    sprawozdawczym składasz deklarację Vat-7 no i oczywiście wszystkie deklaracje
    Zusowskie (do 10 czy też do 15 dnia następującego po miesiącu, którego
    deklaracja dotyczy - termin zależy od tego jaka jest forma prowadzenia
    działalności).
    Pozdr. Aneta

  • 4. Data: 2002-01-19 11:52:55
    Od: "Boguslaw Szostak" <b...@u...agh.edu.pl>

    <d...@p...onet.pl> [...]

> [...]
    > Zusowskie (do 10 czy też do 15 dnia następującego po miesiącu, którego
    > deklaracja dotyczy - termin zależy od tego jaka jest forma prowadzenia

    Tak przy okazji...
    10 czy 15 to chyba nie zalezy od foemy, a od "platnika".
    jesli platnik oplaca "wylacznie za siebie", to do 10.
    jesli nie - do 15

    Dawno temu mile Panie w ZUS nie wiedzialy, czy s.c. jesp platnikiem
    dla wspolnikow, czy nie. Pierwsza interpretacja byla, ze nie,
    wiec jestesmy z zona trzema platnikami, (bo mile panie powiedzialy,
    ze jek mi sie nie chce przerejestrowywac, to tak moze zostac,
    choc wiecej przelewow).

    > Pozdr. Aneta

    Boguslaw

  • 5. Data: 2002-01-21 13:01:14
    Od: "Dante" <d...@h...com>

    A czy zostanie jeszcze troche czasu na prowadzenie dzialalnosci?
    Po co np. sklada sie oswiadczenie ze nadal chce byc ryczaltowcem, czy on w
    US kasuja wszystkie dane co roku i musza je od nowa wpisywac?
    Znajomy (pracujacy w pewnej renomowanej firmie) mowil mi ze pan z kontroli
    skarbowej byl zbulwersowany ze firma prowadzi sprzedaz (dystrybucje) towarow
    rowniez po godz. 15.00, a on wtedy konczy prace i nie moze juz kontrolowac
    dystrybucji. Pan z US sugerowal by zaprzestali tego ??? Znajomy przypomnial
    mu ze z tego obrotu placi firma podatki miedzy innymi na jego pensje.

    Ten kraj stoi na glowie.