  • 1. Data: 2004-08-07 19:27:29
    Temat: KONTO BANKOWE a Działalność
    Od: "Pito" <p...@a...pl>

    czesc

    Chcac zalozyc dzialalnosc gospodarcza bedzie to spolka cywilna, trzeba
    zlozyc NIp-2 z odpowiednimi dokumentami typu regon itp, ale trzeba miec
    takze wpisany na nipie2 nr konta bankowego bo inaczej nie dostanie sie
    decyzji nadajacej nr numeru NIP. ale w banku zadaja decyzji nadajacej nr nip
    spolce i kolo sie zamyka, podobno ta sprawa byla wielokrotnie naswietlana w
    bankach i bank powienien zalozyc konto na podstawie regonu.
    czy znacie jakas podstawe prawna na podstawie ktorej bank nie moze odmowic
    zalozenia konta bankowego na podstawie regonu????

    pzdr

  • 2. Data: 2004-08-07 20:22:08
    Temat: Re: KONTO BANKOWE a Działalność
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    Pito:

    > czesc
    >
    > Chcac zalozyc dzialalnosc gospodarcza bedzie to spolka cywilna, trzeba
    > zlozyc NIp-2

    A po co NIP-2?

    NIP-2 Zgłoszenie identyfikacyjne / zgłoszenie aktualizacyjne osoby prawnej
    lub jednostki organizacyjnej niemającej osobowości prawnej, będącej
    podatnikiem lub płatnikiem

    Wspólników sc obowiązuje ZTCW:

    NIP-3 Zgłoszenie identyfikacyjne / zgłoszenie aktualizacyjne osoby
    fizycznej nieprowadzącej samodzielnie działalności gospodarczej

    > z odpowiednimi dokumentami typu regon itp, ale trzeba miec
    > takze wpisany na nipie2 nr konta bankowego bo inaczej nie dostanie sie
    > decyzji nadajacej nr numeru NIP.

    Nie jest prawdą jakoby. Ja dostałem bez. Później składasz załącznik B (w
    mniej restrykcyjnych urzędach sam, w bardziej z ponowionym NIP-3)

    --
    Jego Zupełna Bladoszarość Tristan Alder (numer seryjny #231723)
    (ZTJ: Przemysław Adam Śmiejek)

  • 3. Data: 2004-08-07 21:06:47
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 7 Aug 2004, Pito wrote:
    [...]
    >+ zlozyc NIp-2 z odpowiednimi dokumentami typu regon itp, ale trzeba miec
    >+ takze wpisany na nipie2 nr konta bankowego bo inaczej nie dostanie sie
    >+ decyzji nadajacej nr numeru NIP.

    CO TAKIEGO ??
    Od kiedy ??
    Bo niżej podpisany otwarł DG "bez konta" (a pieczątkę miał z powodu
    TPSA - ani banki ani US nie były "problemem"). Jak ten czas leci,
    znowu ktoś przepisy zmienił... ;> Możesz podać KTO i KIEDY wprowadził
    przepis że "musi być konto" ? ;)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS)

  • 4. Data: 2004-08-07 21:12:21
    Od: "MarKust71" <m...@e...pl>

> [...]
    >
    > NIP-2 Zgłoszenie identyfikacyjne / zgłoszenie aktualizacyjne osoby prawnej
    > lub jednostki organizacyjnej niemającej osobowości prawnej, będącej

    A chociażby po to, żeby s.c. mogła być płatnikiem VAT - do tego potrzebuje
    nr NIP

    > Wspólników sc obowiązuje ZTCW:
    >
    > NIP-3 Zgłoszenie identyfikacyjne / zgłoszenie aktualizacyjne osoby
    > fizycznej nieprowadzącej samodzielnie działalności gospodarczej

    NIP-1 dla każdego wspólnika; przy pomocy NIP-3 zaewiadamia się o zakończeniu
    działalności

    A te małpy z US nie słyszały o zgłoszeniach aktualizacyjnych ? Na razie
    przymus korzystania z rachunków bankowych pochodzi z ZUS, a należności
    podatkowe można nosić w gotówce na pocztę.
    Szybko przejrzałem "regulamin prowadzenia rachunku..." w moim banku (bo
    ustawy o tym nie mówią) i tu chcą tylko zgłoszenie działalności i regon.

    Proponuję zmienić bank, bo jak już na początku zatruwają życie, to co
    później wymyślą ? Może warto pomyśleć o zmianie siedziby spółki, to wtedy
    też US się zmieni ? :-))

    ...a gdzieś słyszałem o jakiejś ustawie o swobodzie działaności
    gospodarczej, załatwieniu wszystkiego przy jednym okenku, czy jakoś tam ?...
    :-)

    MareK

  • 5. Data: 2004-08-07 22:50:10
    Od: Tristan Alder <s...@p...onet.pl>

    W odpowiedzi na pismo z dnia sob 7. sierpnia 2004 23:12 opublikowane na
    pl.soc.prawo.podatki podpisane MarKust71:

    > A chociażby po to, żeby s.c. mogła być płatnikiem VAT - do tego potrzebuje
    > nr NIP

    A to się robi NIPem-2? Na pewno? A nie właśnie NIP3?

    > NIP-1 dla każdego wspólnika;

    Wrrrrrr..... NIP-1 jest dla osoby prowadzącej samodzielnie działalność
    gospodarczą:

    NIP-1 Zgłoszenie identyfikacyjne / zgłoszenie aktualizacyjne osoby fizycznej
    prowadzącej samodzielnie działalność gospodarczą

    > przy pomocy NIP-3 zaewiadamia się o
    > zakończeniu działalności

    Nie tylko. Wg mojej wiedzy również inne aspekty, jak zmiana czy rozpoczęcie
    DG w formie sc.

  • 6. Data: 2004-08-09 06:41:09
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sun, 8 Aug 2004, Tristan Alder wrote:

> [...]
    >+ > nr NIP
    >+
    >+ A to się robi NIPem-2? Na pewno? A nie właśnie NIP3?

    IMHO byłoby nielogiczne: NIP-3 dotyczy osoby fizycznej, a chodzi
    o nadanie NIPu "innej jednostce" (czytaj: nie będącej osobą prawną).
    Na zdrowy rozum powinien być właśnie NIP-2...

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS)

  • 7. Data: 2004-08-09 15:14:17
    Od: "Tomek M" <m...@p...onet.pl>

    > Proponuję zmienić bank, bo jak już na początku zatruwają życie, to co
    > później wymyślą ?

    dokładnie, każdy "normalny" bank założy konto bez NIP-u - piszesz poprostu
    oświadczenie że doniesiesz jak będziesz już miał

    Pozdrawiam
    Tomek M.

  • 8. Data: 2004-08-09 19:25:46
    Od: "Pito" <p...@a...pl>

    Użytkownik "Tomek M" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

    > dokładnie, każdy "normalny" bank założy konto bez NIP-u - piszesz poprostu
    > oświadczenie że doniesiesz jak będziesz już miał
    >
    > Pozdrawiam
    > Tomek M.

    MILLENIUM NIE CHCE ZALOZYC KONTA bez decyzji.ZAlatwilem juz kumplowi NIp bez
    decyzji ale lepiej zeby sie nim narazie nie poslugiwal