  • 1. Data: 2004-08-07 17:03:24
    Temat: Podatek od aukcji internetowej
    Od: "Jewgieni" <...@...o>

    Witam,

    1)Dajmy na to, ze sprzedam plyte kompaktowa zespolu U2 na aukcji
    internetowej (np. www.aukcje.onet.pl) za 20zl. Czy musze placic jakis
    podatek?

    2)Albo kupie na aukcji internetowej plyte kompaktowa zespolu Metallica za
    25zl. Czy musze placic jakis podatek?

    Sprzedawca jest osoby prywatnej (bo jezeli na aukcji sprzedaje firma, to nie
    ma problemu bo jest VAT). Jak jest z "szarymi ludzmi"?

    --
    pzdr

  • 2. Data: 2004-08-07 21:04:21
    Temat: Re: Podatek od aukcji internetowej
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 7 Aug 2004, Jewgieni wrote:

    >+ Witam,
    >+
    >+ 1)Dajmy na to, ze sprzedam plyte kompaktowa zespolu U2 na aukcji
> [...]

    Jeśli to pojedyncza, twoja płyta stanowiąca własność osobistą i nie
    nabyta "w celu odsprzedaży" - to podlega pod PCC i podatek osobisty.
    AFAIK oczywiście :) (nie jestem doradzcą :))

    Z PCC jest zwolniona, bo jej wartość jest niższa niż 1000 zł :)
    Podatek dochodowy należałby się tylko jeśli sprzedajesz ją
    w czasie krótszym niż pół roku od nabycia :) - *i* na niej zarobiłeś
    (odliczając ew. koszty związane z zakupem i sprzedażą, w tym
    prowizję aukcjonariusza).
    Krótko mówiąc... podejrzewam że się w żadnym podatku nie zmieścisz ;)

    >+ 2)Albo kupie na aukcji internetowej plyte kompaktowa zespolu Metallica za
    >+ 25zl. Czy musze placic jakis podatek?

    Kupno-sprzedaż nie objęte VATem podlega pod PCC, przy czym do 1000 zł
    jest jak wyżej zwolnione :)
    Inaczej mówiąc: jak kupujesz "u firmy z VATem lub bez" to VAT już ci
    wliczyli na fakturze (albo napisali że "zwolnione") a innego podatku
    nie znam :), zaś jak kupujesz "od osoby osobistej" :) to... to też
    podatku nie znam :)

    >+ Sprzedawca jest osoby prywatnej (bo jezeli na aukcji sprzedaje firma, to nie
    >+ ma problemu bo jest VAT). Jak jest z "szarymi ludzmi"?

    "...jak ustawa przewiduje..." :)
    Przejrzyj ustawę o PCC oraz art. 10 (dokładniej 10.8.d :)) ustawy
    o podatku dochodowym :)

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS)